A Yahoo! nevű internetes cég aukciós üzletága bejelentette, hogy ezentúl szigorúan korlátozza a gyűlöletkeltő tárgyaknak – így például a náci emléktárgyaknak – a Yahoo!-n keresztül bonyolított internetes adásvételét. A Palo Alto-i (Kalifornia) székhelyű cég korábban hosszan elhúzódó perben védelmezte a francia igazságszolgáltatás előtt azon jogát, hogy a “történelmi jelentőséggel” bíró emléktárgyakat szabadon forgalmazhassa – még akkor is, ha azok egyes államok joga szerint gyűlöletkeltő jellegűek, és forgalmazásuk az adott államban tilos. Ez a helyzet például Franciaországban a náci relikviákkal. A globális internetes kereskedelem esetében gondot okozhat, hogy a kereskedő cég székhelyének számító országban, illetve a céget az interneten megkereső vásárló hazájában egyes kédéseket a jog eltérően szabályoz. Ilyen probléma merült fel a Yahoo! esetében is, hiszen az amerikai székhelyű vállalkozás nem akarta magára nézve kötelezőnek elfogadni a francia jogot. A Yahoo! kézzel-lábbal kapálózott az ellen, hogy olyan “szűrőprogramot” legyen köteles alkalmazni, amelynek segítségével megelőzhetők a jogsértések, és minden, a Yahoo!-n keresztül lebonyolított kereskedelmi ügylet garantáltan jogtiszta, megfelel az ügyben konkrétan érintett országok jogi előrásainak. Végül azonban a francia bírói fórumrendszer elmarasztalta a Yahoo!-t, és a cég most közölte, hogy kiszűri az aukciós cikkek köréből a náci rendszer, valamint a fajüldöző Ku Klux Klan emléktárgyait mint egyértelműen gyűlöletkeltő tárgyakat. Az előbbi kategóriában így olyan cikkek esnek ki az internetes forgalmazás köréből, mint például horogkeresztes pólók, SS-toborzóplakátok, vagy éppenséggel Adolf Hitler aláírású vízfestménymásolatok. A Yahoo! szigorú megfigyelőprogramot alkotott, amely folyamatosan figyelemmel kíséri a cég infrastruktúráján keresztül elektronikusan folytatott adásvételt, és szükség esetén riasztja a vállalat illetékeseit a jogsértő magatartás miatt. A Palo Alto-i cég emellett más jellegű módosítást is bejelentett az aukciós tevékenységet illetően: az eddigi “ingyenbazár” bezárt, és ezentúl szerény (20 cent és 2,25 dollár közötti) “bejegyzési illetéket” – ha úgy tetszik: elektronikus piaci helyfoglalási díjat – kell fizetniük azoknak, akik valamilyen cikket eladásra felkínálnak a Yahoo! portálján.