A biztosítótársaságokkal fizettetnék ki az egy évvel ezelőtti dátumváltás okozta több száz milliós költségeiket egyes amerikai cégek. Egy éve a vállalatok a világszerte lázasan dolgoztak az Y2K, avagy “millenniumi bomba” néven közismertté vált számítógépes katasztrófa megelőzésen: gyakran százával cserélték korszerűbbre, megbízhatóbbra a régi számítógépeket és szoftvereket. S habár a ráfordítás eredménnyel járt, most mindenki azt keresi: ki fizesse az emiatt felmerülő plusz kiadásokat. Eredményes volt a 2000. január 1. előtti felhajtás: a dátumváltáskor nemhogy katasztrófa, de említésre méltó esemény sem történt. Csakhogy a felkészülés több száz millió dollárjába került az amerikai cégeknek, amelyeknek csak mostanában kell kiegyenlíteniük a borsos számlát. A kiköltekezett amerikai vállalatok közül most sokan megpróbálják másokra hárítani a hatalmas költséget. Valaki ugyanis vagyonbiztosítási kötvényeiben felfedezett egy homályos kikötést, amely még a XVII. századi hajókár-biztosítási kötvényekből felejtődött ott. A passzus révén lehetővé válna, hogy a biztosítottak visszanyerjék költségeik legalább egy részét. A Xerox, a Unisys és a Nike az elsők között perelte biztosítóit. A pénzügyi nehézségekkel küzdő Xerox például 183 millió dollárt követel, az American Guarantee & Liability Insurance társaságtól. A “károsultak” azzal érvelnek, hogy a biztosítótársaságok minden áron megkísérelték rábeszélni a vállalatokat a “millenniumi bomba” hatástalanítására, s a cégek megszívlelték a tanácsot. Egy további utólagos szemrehányás, hogy némely biztosító úgy módosította kötvényeit, nehogy rájuk háruljon az Y2K-munkák költsége. A biztosítók azzal vágnak vissza, hogy az Y2K reális probléma volt, ezért értelmes célra fordítódott a pénz, s a vállalatok modernizálták számítógépparkjukat. A biztosítók kategorikusan cáfolják, hogy a vagyonbiztosítás kiterjedt volna az Y2K-költségekre. A biztosítók ugyanis egy adott esemény megtörténtének kockázatával számolnak. Ezen felül sok cég akkor nyújtotta be keresetét, amikor az Y2K előkészületei már hónapok óta folyamatban voltak. Ez pedig ellentétben áll a vagyonbiztosítás rendelkezésével, hogy a biztosítókat haladéktalanul értesíteni kell a kárigényről. Egész más értelemben azonban nem úszták meg az Y2K problémáját az érintett vállalatok. Olyan évet hozott, melyet az internetes gazdaság szereplői szívesen felejtenének. Az első virtuális kapuzárás az elsősorban ruházattal kereskedő Boo.com nevéhez fűződik június végén. Még ugyanebben a hónapban az online élelmiszer-kereskedelemmel foglalkozó Homegrocer.com-ot 200 millió dollárért megvette a Webvan. Egy nappal később az internet-forgalomanalízis két piacvezetője egyesült: a Media Metrix 414 millió dollárt fizetett a Jupiterért, létrehozva ezzel egy 1 milliárd dollár értékű vállalkozást. Július pedig az ingyenes internet-szolgáltatást nyújtó cégek számára vonul be fekete hónapként a krónikákba.