Az amerikai üzleti szolgáltatókat koordináló bizottság (FSCC) tanulmánya szerint az Európai Unió alapelveinek leget tevő adatbiztonsági és személyiségi előírások amerikai alkalmazása egyenlő lenne az Egyesült Államok fogyasztóinak kirablásával.

A jelenlegi fizető szolgáltatásokból mintegy 16 milliárd dollár összértékű üzletet azonnal be kellene zárni, és évente mintegy 305 millió órányi többletidőt kellene fordítani csak a biztosítási szolgáltatások mostani fogyasztóira. Az EU direktíva ugyan jól szolgálná az európai kormányok és fogyasztók érdekeit és igényeit, de a kulturális különbségek miatt ez a szigor indokolatlan lenne az Egyesült Államokban, emiatt nem lenne célszerű, ha bármilyen globális standard alapját képezné. Mivel a tanulmánynak az EU alapelvek közvetlen hatásainak a vizsgálata volt a célja, ezért nem esik szó benne arról a “szabad kikötő” egyezményről, amelynek keretei között a személyiségi- és adatbiztonsági jogok oldottabb értelmezésével lehetséges az üzletkötés és az adatcsere az amerikai és európai cégek között.