Az ország azt tervezi, hogy 2005-ig minden közigazgatási funkciót elérhetővé tesz polgárai számára telefonon, az interneten vagy nyilvános kioszkokon keresztül, ám egyelőre bizonytalan a személyazonosító technológiákkal kapcsolatban. Michel Sapin, a közigazgatási programmal megbízott miniszter elmondta, hogy a 4 éves projekt első fázisa lezárult, viszont most kell majd kiépíteni magát az elektronikus közigazgatási rendszert, ami szerinte a demokratikus berendezkedés alapja. Ennek igen nagy a felelőssége, mert “ugyanazokkal az eszközökkel érvényesíthetők baloldali és jobboldali elképzelések, lehet erősíteni velük az állam szerepét, vagy éppen lebontani azt”, fogalmazott. Aggodalmának adott hangot a kereskedelemben már forgalmazott online azonosító és hitelesítő technológiákkal kapcsolatban. Egyelőre nem döntötték el, hogy ezeket használják-e, és ha igen, milyen adatvédelmi garanciákkal, és milyen pénzügyi kondiciókkal. A nagycégekkel együtt kell működni – de a Franciaország diktálta feltételekkel, mondta Sapin. A dolog technikai részét egy külön állami szervezet, a “közigazgatási informatikai és távközlési ügynökség” fogja végezni, amelyet néhány éven belül terveznek felállítani. Sapin elmondta, hogy az állami portál, a service-public.fr 440 ezer látogatót regisztrált júniusban, 4000 mikro site-tal állnak az állampolgárok rendelkezésére. Tavaly 2,5 millió ember online küldte el adóbevallását, heti 5 millió receptet dolgoznak fel elektronikusan a közegészségügyi hálózatban. Illetve, az utóbbi 3 hónapban 35 ezer alkalommal kértek adatokat a bűnügyi nyilvántartóból (ami az összes ilyen kérés egyhatoda). A kormány a negyedik negyedévben kampányt indít az elektronikus szolgáltatások népszerűsítésére.