A szakember szerint egy nagyobb kátyú 150- 200 ezer forintos kárt tud tenni egy átlagos autóban

Az elmúlt évben csak a fővárosban több száz autós kapott kártérítést azért, mert az úthibák miatt kocsija megrongálódott. Az autóklub jogásza szerint azonban ennél jóval több a pórul járt autós, akiket arra biztat, hogy ha kell perrel harcolják ki jogos követelésüket. Hetente 1000 új kátyú keletkezik Budapest nagyobb, egyre rosszabb minőségű útjain.

Jól ismert jelenetek az utakon. Az autós vagy nem elég körültekintő és szó szerint lyukra fut, vagy még időben észreveszi a tátongó gödröt és megpróbálja kikerülni azt. A kátyú-szlalom persze épp úgy veszélyes, mint egy kiadós zökkenés.

Leggyakrabban a gumi roncsolódik, de ez nem derül ki mindig a helyszínen – a láthatatlan sérülés pedig akár végzetes is lehet. Ha belül keletkezik a dudor azt az autós lehet, hogy csak pár hónap múlva veszi észre, amikor mondjuk már az autópályán megy 160-nal és kap egy durrdefektet, amitől irányíthatatlanná válik az autó.

Gumi, felni, futómű, lengéscsillapító. A szakember szerint egy nagyobb kátyú 150- 200 ezer forintos kárt tud tenni egy átlagos autóban.

“Aki hitelt érdemlően tudja igazolni, hogy valami kára lett, az jogi osztályunkon tegyen bejelentést. Tavaly több százan éltek ezzel a lehetőséggel.” – mondta az egyik illetékes. Az autóklub jogásza szerint azonban ennél jóval több a pórul járt autós. A tapasztalat az, hogy kevesen tudják: a bosszúság mellett kártérítést is követelhetnek az út fenntartójától. A képlet egyszerű: fényképet kell készíteni a helyszínen, majd végig kell járni a bürokrácia útvesztőjét.

Szakértővel megvizsgáltatja, készíttet egy szakvéleményt néhány ezer forintért, és akkor gyakran peren kívül de a bíróság meg fogja ítélni. A jogász nem csak az igazolás miatt tartja fontosnak, hogy szakember lássa az autót egy-egy zökkenés után. Csakúgy, mint a szerelő, ő is a későbbi balesetveszélyre hívja fel a figyelmet.