A San Francisco-i Computers, Freedom and Privacy konferencián összecsaptak a web-alapú hitelesítő és egyszeri belépési szolgáltatást kínáló szervezetek képviselői és az adatvédők. Utóbbiak “általában nem szeretik a túl nagy adatbázisokat, amelyek tele vannak személyes adatokkal”, fogalmazott Jason Catlett, a Junkbusters adatvédő és spamellenes csoport elnöke.

Az adatvédők számára aggályos, hogy a felhasználói információkat, amelyeket a Microsoft Passport szolgáltatása során begyűjtenek, nemcsak megoszthatja a cég marketing partnereivel, vagy maga használhatja fel reklámakcióihoz, hanem ezek az információk még nem is kellően védettek. Ezt a Microsoft jelenlévő képviselője visszautasította azzal, hogy cégének is érdeke a felhasználók adatainak védelme, “hiszen hosszú távú sikert akarunk, ami csak akkor elérhető, ha azt adjuk a fogyasztónak, amit az kíván”, jelesen a személyes adatok védelmét. Az AT&T Labs vezető kutatója, Avi Rubin elmondta, a fogyasztóknak maguknak kell kérni adataik védelmét, mert az adatvédelmet könnyebb a technológia megépítésével együtt biztosítani, mint utólag a technológiába beépíteni. Rubin egyébként aggályosnak találja az egész Passport gondolatot, nemcsak a biztonság miatt (amiről a Microsoft képviselője is elismerte, hogy képtelenek garantálni, bár rengeteget költenek rá), hanem mert “a Passport gondolata önmagában a magánszféra védelmének ellensége”.