Több amerikai cég, közöttük a Washington Post, a Dow Jones & Co, a Knight Ridder, az Advance, a New York Times és a Gannett azért perelte be a Gator-t, mert webhelyükre a cég az engedélyük (és természetesen fizetés) nélkül kirakja hirdetéseit.

A bíróság döntése csupán a Gator és a vele perben álló hét médiavállalkozásával kapcsolatos tevékenységére vonatkozik. Ha a felhasználó letölti a Gator szoftvereit, látni fogja az általa felkeresett webhelyeken a Gator által kihelyezett hirdetéseket – amelyekhez a webhely tulajdonosainak semmi köze. A felperesek szerint ezzel márkanévhez kötődő jogaik csorbulnak, és sérülnek üzleti érdekeik is. A Gator szerint ő legitim üzleti gyakorlatot követ, hiszen csak a “fogyasztói választékot” növeli. A bíró kötelezte a felpereseket egy negyedmillió dolláros letét elhelyezésére a per lezárulásáig – arra az esetre, ha a Gator nyerné meg a pert. Ha viszont a felperesek nyernek, a Gator nehéz milliókat fizethet ki kártérítés gyanánt.