A Dél-Afrikai Köztársaság hirdetések vizsgálatával és szabályozásával foglalkozó hatósága betiltotta a Microsoft azon reklámkampányát, amelyben a világ legnagyobb szoftvergyártója a számítógépes rendszerekbe betörő “hacker”, mint faj kipusztulását jósolja. A hivatal szerint ugyanis “megalapozatlan és félrevezető” a hirdetés, amely azt suggalja, hogys
a Microsoft szoftvereinek köszönhetően a hackerek el fognak tűnni a Föld színéről.

A Microsoft-szoftverek biztonságosságát bizonygató kampány részét képező hirdetés a dodó, a gyapjas mammut, és a kardfogú tigris – mint kihalt fajok – társaságában ábrázolja a hackert, amely létének azonban nem a jégkorszak, vagy az emberi telhetetlenség, hanem – a hirdetés szerint – a biztonságos szoftverek fognak véget vetni. Az ITWeb és a Time Magazine novemberi számában megjelent reklámok ellen egy szabadúszó újságíró, Richard Clarke nyújtott be panaszt, aki szerint a kifogásolt anyag valótlant állít.

“A Microsoft szoftverek tele vannak sebezhetőségekkel”, indokolja panaszát Clarke. A dél-afrikai hatóság a panasz benyújtását követően a Microsoft-ot a hirdetésében foglalt állítások bizonyítására szólított fel, azonban a benyújtott információk alapján végül nem látta igazolhatónak azokat. Ezért döntött a szóban forgó hirdetés betiltása mellett. A Microsoft a döntés ellenére fenntartja állítását, hogy szoftverei képesek a hackerek és vírusok távoltartására, és így az adatait nagyobb biztonságban érezheti, mint ha széfben tárolná.