A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt a soproni Mobil Expo Kft.-t egymillió-ötszázezer forintra, a győri Lapcom Lapkiadó és Nyomdaipari Kft.-t pedig ötszázezer forintra bírságolta – közölte a hivatal.

Azért indult eljárás a Mobil Kft. és a Lapcom Kft. ellen, mert feltételezhető volt, hogy az általuk kiadott apróhirdetési újságokban a fogyasztókat megtévesztő hirdetéseket tettek közzé. A GVH versenytanácsa megállapította, hogy a Mobil Kft. három, a Lapcom Kft. egy, régiónként hetente kétszer megjelenő, jellemzően egymástól különböző hirdetésekkel megtöltött lap kiadásában érdekelt. Ezeket a “Magyar Bazár” márkanév köti össze, azon túlmenően, hogy további közös vonások is a lapok összetartozását fejezik ki. A két kft 2002-2003 folyamán lapjaikban “piacvezető” apróhirdetési újságként, később “piacvezető” apróhirdetési lapcsaládként hirdette magát, s ehhez hasonló tartalmú rádiós reklámsugárzás párosult. E “piacvezető” szerepet a kft-k nem tudták igazolni. Az állítást a GVH hivatalból lefolytatott bizonyítási eljárása sem támasztotta alá. Ezért a versenytanács megállapította, hogy a “piacvezető” kifejezés alkalmas a fogyasztók megtévesztésre.