Rossz minőségű élelmiszer, külön felszolgálási díj, nem megfelelő tájékoztatás: ezek a leggyakoribb szabálytalanságok, amiket a fogyasztóvédők a főszezon előtt ellenőrzött üzletek felénél találtak. A felmérés szerint az üzletek szolgáltatásai tavaly óta szinte egyáltalán nem javultak.

A fogyasztóvédők az idegenforgalmi főszezon előtti vizsgálatukban az ellenőrzött üzleteknek több mint a felében találtak szabálytalanságot. Nem megfelelő tájékoztatás, extra szervízdíj, rossz minőségű élelmiszer, -ezek a leggyakoribb hibák. A fogyasztóvédők országszerte 283 üzletet ellenőriztek, és 190-nél találtak kifogásolni valót. A tavalyi vizsgálaton hasonló eredmény született, vagyis szinte semmi sem változott az elmúlt évhez képest. Két üzletet kellett bezáratni, a többi szabálytalankodó, összesen több mint 9 millió forint bírságot fizetett. Gyakori a vásárlók nem megfelelő tájékoztatása, hat étteremben pedig – szabálytalanul – külön díjat számoltak a felszolgálásért. Sok helyen lejárt az italokhoz használt mérce és a mérlegek hitelesítése. 14 üzletben jogszabályban tiltott termékeket is lefagyasztottak. Minden tizedik üzletben károsították meg pénzzel a próbavásárlót, átlagosan 157 forinttal. A vizsgált boltok több mint a felében hiányzott vagy rossz volt az árlista. Számlát csak öt helyen nem kapott a vendég.