A média nagyágyúi kifogásolják a digitális terjesztés biztonságát

Egymástól függetlenül két médiavezető is ilyen tartalmú nyilatkozatot tett a múlt héten: Dick Parson, az AOL Time Warner elnök-vezérigazgatója és Mel Karmazin, a Viacom ügyvezető igazgatója. A kijelentéseket sokan a médiavállalatok és a technológiai cégek közötti együttműködés új korszaka előjelének tekintik; amikor is a gazdasági visszaeséstől egyformán sújtott társaságok felismerik a szélessávú szolgáltatásokba rejlő potenciált, és közösen törekednek annak kiaknázására. Parsons az amerikai kábelszolgáltató ipar éves közgyűlésén kijelentette, hogy a digitális szerzői jogok erőteljes védelmét biztosító rendszer nélkül mindannyian vesztesek lehetnek. A tartalomszolgáltatókat ugyanis elsősorban a kalózkodástól való félelem tartja vissza az anyagok digitális terjesztésétől, és elfogadható megoldás hiányában ez akár a tartalomfejlesztés visszaesését is eredményezheti. Ugyanezen fórumon Karmazin elmondta, hogy kíváncsian figyeli az Apple iTunes vállalkozásának sorsát, és azt, hogy vajon az Apple bele mer-e vágni teljes zenei albumok terjesztésébe. Felvetette továbbá, hogy az iparágnak esetleg ismét kormányzati beavatkozásokat kellene szorgalmaznia.