Egy új amerikai vizsgálat szerint a dolgozók munkaidejük negyedét fordítják elektronikus levelezésre, viszont a munkahelyek felénél nem figyelik, következésképp nem is szabályozzák az e-mail használatot.

Az American Management Association, az e-mail felügyelő szoftvert gyártó Clearswift cég, valamint az ePolicy Institute által elvégzett vizsgálat mégis úgy találta, hogy a munkaadók egyre inkább fellépnek az e-maillel történő visszaélések ellen – öt vizsgált cég közül egytől már küldtek el embert helytelen levelezés miatt. Négy cég közül három rendelkezik e-mailezési szabályokkal, bár csak a cégek fele figyeli az alkalmazottak levelezését, vagy ellenőrzi a szabályok betartását is. Az e-mail figyelési technológia használata 16 százalékkal nőtt a 2001-es vizsgálat óta, s a cégek több mint 40 százaléka ellenőrzi szoftverrel az e-mailek írott tartalmát. A cégek 90 százaléka telepített szoftvert a bejövő és kimenő e-mailek figyelésére, ám csak 19 százalékuk figyeli a belső levelezést. Pedig “igen költséges lazaság”, ha a vezetés nem ellenőrzi a belső levelezést, véli a Clearswift ázsiai, csendes-óceáni ügyvezető igazgatója, Chy Chuawiwat, aki szerint éppen “a dolgozók közötti alkalmi e-mailes csevegés vezet legtöbbször perhez, ad az ügyészek kezébe megsemmisítő hatású bizonyítékot, vagy szolgáltat a médiának a való világból vett hitelrontó katasztrófatörténeteket”. A szakember szerint “az a tény, hogy a megkérdezettek 90 százaléka küld és fogad munkaidőben magáncélú e-mailt, csak tovább nehezíti a helyzetet”. A kéretlen reklámlevelek jelentik a másik gondot: a megkérdezettek 92 százaléka kapott már spamet a munkahelyén, de 47 százalékuk szerint az efféle levelek teszik ki levélforgalmuk 10 százalékát.