A munkavállalók idén októberben már nem kapnak nyugdíjértesítőt, mely a befizetett nyugdíjjárulékkal kapcsolatos adataikról tájékoztatta őket az elmúlt két évben – közölte az MTI-vel a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság.

A járulékbevallásra vonatkozó adatok azonban máshol is hozzáférhetőek: a munkavállalók a munkáltatótól havonta kapott bérjegyzéken kívül a társadalombiztosítás területileg illetékes igazgatóságánál továbbra is tájékozódhatnak arról, mennyi a nyugdíjjárulék alapjául szolgáló keresetük – közölte az igazgatóság munkatársa.

A nyugdíjértesítő kiküldését 2003. január 1-jén hatályba lépő kormánydöntés alapján szüntették meg, mert nem érte el eredeti célját: a 3,7 millió munkaviszonyban álló személytől, akik tavaly értesítőt kaptak, nem érkezett érdemi visszajelzés. A költséges, évi mintegy 800 millió forintba kerülő levelezés nem volt gazdaságos, sem társadalmilag hasznos – ismertette a nyugdíjfolyósító.

Az értesítőt 2001-ben azért hozták létre, hogy minden munkavállaló teljes körű tájékoztatást kapjon arról, munkáltatója milyen jövedelem után vállal járulékfizetési kötelezettséget, vagyis értesüljön róla, valóban bejelentette-e munkáltatója, illetve azzal a keresettel és annyi időre, amiben megállapodtak.