Bekövetkezett az, amitől az egész Linux-világ tartott, az SCO a szoftvergyártók után a végfelhasználókat is elkezdte beperelni, így most az AutoZone-t és a DaimlerChyslert.

A perek tárgya a címzéstől eltekintve szinte ugyanaz, az SCO szerint a vállalatok, akárcsak korábban a szoftvergyártó IBM és RedHat, olyan Linux-változatot használnak, melyben megtalálható az SCO tulajdonában levő Unix System V operációs rendszer jogvédett részlete.

Az eset azért rendkívül fontos, mert ezzel az SCO átlépett egy képzeletbeli határvonalat, és megkezdte a felhasználók perelését, ami tömeges méretekben megfojtaná az egész Linux-társadalmat. Amennyiben az SCO sikerrel jár, egyrészt a világ egyetlen jelenleg is működő és többé-kevésbé elterjedt Windows alternatívája tűnne el vagy válna fizetőssé, másrészt minden alternatív felhasználó sarokba szoríthatóvá válna. A Microsofttal jelenleg is hadilábon álló EU-t ez különösen érzékenyen érintené, hiszen például Németországban kormányzati előirányzat az állami rendszerek átállítása a Linuxra, és ez a folyamat már előrehaladott állapotban van mind a minisztériumok, mind a tartományok, mind a német rendőrség gépparkjában.

Sem az AutoZone sem a DaimlerChysler nem kívánta egyelőre kommentálni az eseményeket, ám a per minimálisan háromoldalú, mivel a nagy Linux szoftvergyártók jogi garanciát vállaltak programjaikra.