A Ford e héten tájékoztatta a BMW-t arról, hogy élni kíván a Rover márkanév megvásárlására vonatkozó jogával.

A detroiti autógyár 2000-ben vette meg a Land Rover-t a BMW-től, a felek ekkor elővásárlási jogot is alapítottak a Rover névre vonatkozóan is. A mostani vételi ajánlat megtételekor a Ford ezzel az elővásárlási jogával élt, tekintettel arra, hogy a BMW a Shanghai Automotive Corp. (SAIC) nevű kínai autógyárnak kívánta értékesíteni a Rover márkanevet.

A Rover márkanévhez valamilyen módon ennek a kínai gyárnak is köze volt, hiszen a brit anyacég „felosztásakor” megszerezte két Rover modellre (a Rover 25-re és a Rover 75-re vonatkozó formatervezési mintaoltalmat). A jelenlegi helyzet szerint ezeket már nem Roverként fogják tovább gyártani. A SAIC azonban már több millió dollárt fektetett a Rover név újjáélesztésébe, így nem elképzelhetetlen, hogy az alkufolyamat végén a Ford beadja a derekát és egy szerény profit reményében továbbértékesíti a márkanevet.

A Ford, mint a Land Rover védjegyének tulajdonosa az általa már birtokolt márkanév presztízsének megőrzése érdekében tette meg vételi ajánlatát.