A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) bevezetése is illeszkedik a Kormány munkahelyteremtő programjába, hiszen a turizmushoz és a vendéglátáshoz kapcsolódó tevékenység az egyik legnagyobb munkaadó terület az országban – hangsúlyozta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium belgazdaságért felelős államtitkára szerdai sajtótájékoztatóján.

Szatmáry Kristóf elmondta: a SZÉP Kártya bevezetése az új cafetéria rendszer első eleme, amely jóval átláthatóbb, kedvezőbb feltételeket kínál a mostaninál mind a munkaadók, mind a munkavállalók számára. A hazai turizmust, a belföldi szálláshelyeket, vendéglátást támogató lépésről van szó, amely az elkövetkezendő 3-4 évben a belföldi turizmus 30-35 százalékos bővülését is eredményezheti – mutatott rá az államtitkár.

A Kártya remélhetőleg júliustól fizikai valójában is megjelenik a munkaadóknál – mondta Szatmáry Kristóf, majd hozzátette: célunk az, hogy a lehető legtöbb munkavállalóhoz eljusson a Kártya, illetve egy olyan kampány indítása, amely segíti, tájékoztatja a munkaadókat is.
Az államtitkár tájékoztatása szerint a SZÉP Kártya program 2012-2013-ban éri el a csúcspontját, s közben az üdülési csekk rendszere folyamatos kivezetésre kerül a cafetéria elemek közül. 2013-tól belföldi szálláshelyeknél már csak a SZÉP Kártya vehető igénybe.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte: egy olyan szemléletformáló kampányt indítottunk el, amellyel a belföldi utazást szeretnénk szélesebb körben elfogadottá tenni, hogy ne csak azok vegyék azt igénybe, akik nem engedhetnek meg maguknak egy külföldi utazást. Egy élményalapú kommunikációval szeretnénk elérni, hogy a belföldi utazás mozgalommá, trenddé és értékké váljon – fogalmazott a vezérigazgató.

A munkavállalók szempontjából ez egy rendkívül biztonságos eszköz, amely akár 5 éves érvényességi idővel is bírhat – mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese. A Kártya bevezetésével csökkenni fognak az adminisztrációs költségek, s ez jelentős lendületet fog adni a hazai turizmus fejlődésének – fűzte hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy már az év elején a kollektív szerződések tárgyalása során beillesztették a Kártyát a választható cafetéria elemek közé, mely 2012-től több mint 30 ezer munkavállaló számára lesz elérhető. A MÁV érdekelt abban, hogy a belföldi turizmus fejlődjön, hiszen az utasok legnagyobb része a munkába és iskolába járásra használja a vasutat, de jelentős szegmens turisztikai célból is igénybe veszi a MÁV szolgáltatásait – hangsúlyozta Szarvas Ferenc.

Újságírói kérdésekre válaszolva Körtvélyessy László miniszteri biztos elmondta: a Kártya egyik előnye, hogy technikailag leegyszerűsödik minden folyamat. A SZÉP Kártya egy utalványtípusú kártya, amely esetében a munkáltató szerződik az intézménnyel, jelen esetben a bankkal. Ez azért egyszerű, mert az intézménynek nem több ezer munkavállalóval kell szerződést kötnie, hanem egyedül a munkáltatóval, aki egy csomagban adja át az adatokat az intézménynek. Később az intézmény fog minden munkavállalónak utalványszámlát nyitni, melyre „egy-egy gombnyomással” tölti majd fel az egyenleget – tájékoztatott a miniszteri biztos.

Körtvélyessy László kifejtette a Kártya használatával kapcsolatban, hogy a helyszínen többféle elfogadási lehetőség lesz: azok az elfogadóhelyek, amelyek a bankkal szerződéses jogviszonyba kerülnek kártyaleolvasó terminálon keresztül fognak fizetni. Ahol nincs terminál, ott internetes eléréssel, ahol esetleg ez is problémát okoz, call centeren keresztül fogják a kártyát leolvasni.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy szándéknyilatkozatot adott át Szatmáry Kristóf államtitkárnak, amellyel biztosítják, hogy a cafetéria elemek közé beemelik a SZÉP Kártyát, és azt minden dolgozójuknak biztosítani fogják.