Az elektronikus adózási ügyintézést a központi elektronikus szolgáltató rendszeren (KR) keresztül, vagy felhasználói névvel és jelszóval, vagy elektronikus aláírással lehet végezni – egyebek mellett ezt tartalmazza az a nemzetgazdasági miniszteri rendelet-tervezet, amely a kormány honlapján jelent meg.

A tervezet felsorolja azokat az ügyeket, amelyek elektronikusan intézhetők. Közéjük tartozik többek között bármilyen változás bejelentése, a bevallás, az adatszolgáltatás, a köztartozásmentes adatbázisba való felvétel, továbbá a több adó egy összegben való megfizetése is.

Az elektronikusan intézhető ügyekhez űrlapot ad az adóhatóság, annak kitöltésével rendezhetők el az adott ügyek.

Bankkártyával adót befizetni csak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke által kijelölt ügyfélszolgálatokon lehet, azok közül viszont bármelyiken. Az ilyen ügyfélszolgálatok listáját az adóhatóság a honlapján teszi közzé.

Lehetőség lesz arra, hogy az adózó több adóját egy összegben fizesse be, ennek az adónemek közti felosztásáról – a KR-en keresztül – kell rendelkezni.

A telefonos ügyintézéshez meg kell adni az ügyfélazonosító-számot, az adóhatóság a beszélgetést rögzíti.