Az online játékok fogyasztóvédelmi veszélyeire figyelmeztet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (EFK).

Az online játékok zömét külföldi cégek üzemeltetik, így a szabályok be nem tartása miatti szankciók, illetve fizetési viták esetén a játékos egymaga nehezen tudja megoldani a problémáját.

A problémák között említi az EFK, hogy annak ellenére, hogy a játék nyelve magyar, az üzemeltető társaság ügyfélszolgálata gyakran csak idegen nyelven érhető el.

A játékok zöme ingyenes a felhasználók számára, azonban rendszerint a felhasználók díj ellenében prémium tárgyakat – az előrejutásban, fejlődésben segítő elemeket – vásárolhatnak. Ezekre azonban – jellemzően – csak meghatározott időre, és csak használati jogot kap a játékos. Így ha a magatartási szabályok megszegése miatt kizárják a játékból, elveszíti a pénzét.

Ajánlott előnyben részesíteni a bankkártyás vásárlást, mivel probléma esetén a számlavezető banknál – bizonyos feltételekkel, egy speciális eljárás keretében – visszaigényelhető a kifizetett összeg.

Amennyiben egy fogyasztónak nem Magyarországon, hanem valamely másik európai uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozással, szolgáltatóval szemben keletkezik határon átnyúló panasza, az EFK-tól lehet ingyenes szakmai, jogi segítségét kérni. Az EFK megkísérli a felek közötti egyezség, megállapodás megkötését.