Azt nagy valószínűséggel már mindenki tudja, hogy semmi sincs ingyen, az eredményekért meg kell dolgozni, és az idő mellett pénzt, energiát is bele kell fektetni akár induló, akár már jól működő vállalkozásról beszélünk. (X)

Facebook és Google hirdetések futtatása

Ahhoz, hogy a Facebook hirdetések vagy Google hirdetések kézzel fogható eredményeket hozzanak, egy jól átgondolt stratégia szükséges. Enélkül minden egyes nap csak a pénzt költjük, de a megtérülés, sőt a profit váratni fog magára egészen addig, amíg a stratégia fontosságát fel nem ismerjük.

Ha igazán jól akarjuk csinálni, komoly megtérüléssel futtatni egy kampányt, akkor a legbiztosabb megoldás a Facebook hirdetések és Google hirdetések területén olyan profi csapat segítségét igénybe venni, mint az MP Marketing Ügynökség, akik az elmúlt néhány évben rengeteg elégedett ügyfelet szereztek, az átlagos megtérülésük pedig kimagasló volt.

Egy ideális kampány felépítése

Egy ideális kampány felépítése a tervezéssel kezdődik, amely során meghatározásra kell, hogy kerüljenek a konkrét célok és elvárások a kampányokkal szemben. 

Következő lépésben a weboldalt és az értékesítési tölcsért alapos vizsgálatnak célszerű alávetni, amit például az MP Marketing Ügynökség részletesen kielemez, ha szükséges, javaslatokat tesz a minél jobb eredmények elérése érdekében. Érdemes

 erre nagy hangsúlyt fektetni, potenciális vevőket, ügyfeleket veszíthetünk ezen a ponton. 

Az alapok után jöhet a kampányterv összeállítása, azaz hogy milyen hirdetésekkel milyen célokat hogyan lehet elérni. Ezt követően jöhet a kreatív anyagok – vizuális megjelenés és megfelelő szövegek – elkészítése, optimalizálása a felületeknek megfelelően. 

Mielőtt azonban elkezdjük a hirdetések futtatását, ellenőriznünk kell a beállításokat, illetve ha még korábban nem történt meg, akkor a Facebook Pixel és a Google Analytics weboldalba való beágyazását végezzük el a remarketing célok miatt és a mérhetőséghez. Ha ez kész, akkor indulhatnak a kampányok! 

Ilyenkor kezdődik az igazán izgalmas rész, a kampányok nyomon követése, a mérés és az optimalizálás, illetve a folyamatos tesztelés, melyek nélkül nem lehet sikeres egy kampány. Nincs olyan helyzet, hogy ne lehetne fejlődni, jobbá tenni egyes részeket.

3 gyakori hiba egy kampány során

A Facebook hirdetések vagy a Google hirdetések önmagukban nem csodaszerek, így érdemes átgondolni, hogy a termék, szolgáltatás valóban eladható-e, megfelelő-e az értékesítési tölcsér, optimális-e az árrés, egyáltalán van-e értelme belevágni egy kampányba.

A folyamatos tesztelés mellett, ha olyan a termék, szolgáltatás, akkor megtérülőbb és célravezetőbb lehet rendszerben gondolkodni, és egy hirdetési rendszert felállítani. 

Gyakran már az első hirdetéstől csodákat várunk, pedig ez nem megy ilyen gyorsan. A látható megtérüléshez időre van szükség, ami több hónap is lehet.