A jó munkaerő még ma is kincs – meglelni azonban már korántsem egyszerű. Míg régebben ismerősök, ajánlások útján találtak rá egymásra a cég és leendő alkalmazottja, napjainkban a helyzet bonyolultabb. Hogyan tehetjük a munkaerő felvételét eredményesebbé és gyorsabbá? Megmutatjuk! (X)

Eredményes HR az online világban

Az internet térnyerésével nemcsak a munkavállalóknak, hanem a munkaadóknak is egyre nehezebb dolga van. A reklámzajban elveszni könnyű, kiemelkedni viszont annál nehezebb, ezért lehetnek sokszor akár hónapokig be nem töltött üresedések. Szeretnénk felgyorsítani a HR-folyamatokat? Akár 200, regionálisan célzott állásportálon hirdethetünk az itnav.hu égisze alatt!

Ezekre érdemes odafigyelnünk, ha állást hirdetünk

Adjuk el magunkat!

Hiába tudjuk, hogy miért jó nálunk dolgozni – de vajon ezt jól kommunikáljuk kifelé is? Érdemes a titkárnőnk helyett profi szövegíróra, reklámszakemberre bízni egy-egy hirdetés megírását. Ők szabatosan, élvezhetően fogalmaznak, és képesek a cég olyan erősségeit is észrevenni külső szemmel, amikre mi nem is gondolnánk.

Számoljunk az alternatív megoldásokkal!

Úgy néz ki, nem fog sikerülni időben megfelelő munkaerőt találnunk? Nézzünk körül a sokkal kézenfekvőbb helyeken: a cég egykori dolgozói vagy az alvállalkozói között! Ugyanakkor érdemes bővítenünk a jelöltek körét, például tapasztalt, 50 feletti szakértőkkel vagy tehetséges kisgyermekes anyukákkal.

Legyünk ott minél több helyen!

Valószínűleg cégünk marketingjét sem néhány szórólapra, vagy pusztán a Facebook oldalunkra alapozzuk. Miért hirdetnénk állást mindössze néhány állásportálon? Ha weboldalunkon, alkalmazásokon, globális és helyi portálokon is promótáljuk munkaajánlatunkat, biztosabb, hogy hamarosan a tökéletes jelöltünk is látni fogja őket.

A türelem kiváló munkaerőt terem!

Amikor az interjúztatásra kerül a sor, legyünk alaposak: kérdezzünk rá minél több, az álláshoz kapcsolódó gondolatára a jelentkezőnél! Hacsak nem vagyunk rettenetesen időszűkében, hallgassunk meg több jelöltet is, ne 1-2 ember közül akarjuk megtalálni azt, akit keresünk. Hagyjunk időt leülepedni az első benyomásnak! Máskülönben lehet, hogy olyasvalakire esik a választásunk, aki hosszú távon nem fog illeszkedni a csapatunkhoz.

Ne a “legolcsóbb” munkavállalóra voksoljunk!

Gondoljunk csak bele: miért jönne hozzánk valaki sokkal kevesebbért, mint az aktuális piaci ár? Jobb esetben csak munkaerőpiaci tapasztalatlanságról van szó, rosszabb esetben a szakértelem hiányáról. Mi se törekedjünk a bérigények lefaragására, így kollégáink sem akarnak majd pár hónap múlva kilépni.

Mit tehetünk, hogy a dolgozónk maradni akarjon?

A felvétel után még mindig nem dőlhetünk hátra: új alkalmazottunknak még integrálódnia kell cégünk működésébe. Ezt fontos minél jobban segítenünk, hiszen a fluktuáció számos vállalkozás működését teszi nehezebbé. Ha egy támogató munkakörnyezet veszi körül új kollégánkat, valószínűbb, hogy hosszú távon is maradni fog.