A Fővárosi Bíróság ma dönt abban a perben, amelyet civil szervezetek indítottak a BKV Rt. ellen, s amelynek kimenetelétől függ, mikor indulhat meg a 4-es metró építésre. Az Erzsébetvárosi Társasházak Közösségeinek és Képviselőinek Érdekvédelmi Egyesülete (ETKE) januárban kezdeményezte a 4-es metró terveinek felülvizsgálatát. A BKV Rt. projektigazgatója szerint fél-háromnegyed évet csúszhat a 4-es metró Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti szakaszának megépítése, ha csak hónapok múlva lesz vasúthatósági engedély.

A két civil szervezet garanciaalap és ügyfélszolgálati iroda létrehozását, valamint mélyebben fúrt alagutat szeretne. Kifogásolják, hogy a jelenlegi tervek szerint 18-19 méterrel a társasházak alatt épülne az alagút, szerintünk ezt fel kéne emelni 21-22 méterre. A civilek szerint a fővárosnak a tíz állomásra összesen 5 milliárd forintos garancialapot kellene létrehoznia, amiből három napon belül ki lehetne kifizetni a keletkezett károk összegét.Közlésük szerint az ügyfélszolgálati iroda létrehozása azt szolgálná, hogy a lakóknak legyen hova fordulniuk a panaszaikkal, s ez az iroda tartaná a kapcsolatot a lakók és a metró-projektigazgatóság között. Ignéczi Tibor, az ETKE képviselője korábban azt nyilatkozta: “azért is fontos a megállapodás, mert a per megnyerése esetén a bíróság újratervezést, újbóli engedélyezést írhat elő, ez legalább négy évvel hátráltatná a 4-es metró megépülését”.

Fél-háromnegyed évet csúszhat a 4-es metró Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti szakaszának megépítése, ha csak hónapok múlva lesz vasúthatósági engedély – nyilatkozott hétfőn a BKV Rt. projektigazgatója. Gulyás László az MTI-nek elmondta: bíznak abban, hogy a Fővárosi Bíróság számukra kedvező döntést hoz. A bíróság mai döntésével még nem kerül nyugvópontra a 4-es metró építési engedélyezési ügye. Az erzsébetvárosiak ugyanis a másodfokú környezetvédelmi engedélyt támadták meg, ami előfeltétele a vasúthatósági engedélynek. Ez utóbbi első fokú engedélyét viszont már megtámadta a Levegő Munkacsoport, ezért másodfokon a vasúthatósági engedély kiadása a Közlekedési Főfelügyeletnél dől majd el. A metró építési tendereit pedig csak a jogerős vasúthatósági engedély birtokában lehet kiírni.