Gördülékenyen, fennakadás nélkül működnek a hétfőn indult kormányablakok országszerte – mondta Rétvári Bence az MTI-nek, miután pénteken látogatást tett a főváros XI. kerületében található integrált ügyfélszolgálati irodában.

A közigazgatási tárca parlamenti államtitkára az első hét tapasztalatait összegezve elmondta, hogy elsősorban családi pótlékkal kapcsolatos ügyekkel, gyermekgondozási segély igénylésével és vállalkozói ügyintézéssel keresték fel az állampolgárok a kormányablakokat. Az első héten nagyon sokan tájékozódtak, hogy pontosan mi is a kormányablak, milyen ügyek intézéséhez lehet segítséget kérni.

Az államtitkár jelezte: azután lesz friss statisztika arról, hány állampolgárt fogadtak a kormányablakoknál, hogy a péntek déli határidő után összesítették a beérkezett adatokat. (Első napon délután két óráig 426 ügyfelet fogadtak a kormányablakok, az első ügyfelek reggel 8 órakor a tatabányai, illetve a veszprémi ügyfélszolgálatot keresték fel családi pótlékkal, valamint ügyfélkapu nyitásával kapcsolatban.)

Rétvári Bence kiemelte: a hivatalok az emberekhez alkalmazkodnak, ezt szolgálja az is, hogy este nyolcig lehet a kormányablakoknál az ügyeket intézni. Hozzátette, hogy akinek további információra van szüksége, a kormányablak.gov.hu cím mellett tájékozódhat, és a 1818-as telefonszámon is felteheti a kérdéseit.

A XI. kerületi, Bartók Béla úti irodában öt kormányablaknál fogadják folyamatosan az ügyfeleket, az egyik ablaknál jeltolmács is segíti az érintetteknek az ügyintézést. Az irodában a héten volt olyan állampolgár, aki a lovának átíratásához kért segítséget – említették a hivatalban érdekességként.

Hétfőn huszonkilenc helyszínen nyílt meg az országban kormányablak, integrált ügyfélszolgálati iroda, amelyben 29 ügykört lehet intézni: lehet például ügyfélkaput nyitni, vállalkozásokkal kapcsolatos ügyeket intézni, családi pótlékot, gyest, anyasági támogatást igényelni, és általános tájékoztatást kérni.

A kormányablakok 12 órás nyitva tartással működnek, hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8 óráig tartanak nyitva. A kormányablakok – átmenetileg – meglévő ügyfélszolgálatokon nyílnak meg, például nyugdíjfolyósító vagy társadalombiztosítási igazgatóság ügyfélszolgálati helyszínein; 300 munkatársukat csaknem kétezer pályázó közül választották ki.

A tervek szerint 2013. január 1-jétől már nemcsak a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, hanem járási székhelyeken is lesznek ilyen integrált ügyfélszolgálati irodák.