A megkérdezettek többsége visszaküldte azokat a kérdőíveket, amelyet a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkársága küldött ki az iskolák igazgatóinak.

A válaszokból kiderült, hogy az intézményvezetők nagyobb része egyetért a közoktatási törvény tervezett változtatásaival.

A szakszervezeti oldal kezdeményezésére a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkársága összehívta a Közoktatás-politikai Tanács rendkívüli ülését. A megbeszélésen Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár ismertette azokat a kérdőíveket, és a rájuk adott válaszokat, amelyeket az iskolák igazgatóihoz juttatott el a szaktárca, kikérve véleményüket a készülő közoktatási törvény néhány tervezett változásáról. Ezek érintik az intézmények fenntartását, a nagyobb állami szerepvállalást, valamint a pedagógusok új alapokra helyezett munkaidő megállapítását és bérrendszerét.

Az államtitkár beszámolt arról, hogy a megkérdezettek 61 százaléka, 1967 igazgató jelzett vissza. A többség támogatta az államtitkárság által felvázolt irányvonalakat. Hoffmann Rózsa hangsúlyozta, a különböző településtípusok eltérő aktivitást mutattak, a legtöbb kérdőív a legsúlyosabb anyagi helyzetben lévő községekből érkezett. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének felvetésére reagálva kifejtette: az államtitkárságnak csak az intézményekhez van közvetlen hozzáférési lehetősége, a több mint 150 ezer pedagógus megkérdezésére nincs módja. Ám információi szerint sok iskolában a tantestület véleménye alapján születtek meg a válaszok.

A szakmai szervezetek képviseletében megszólaló Dobos Krisztina elmondta, hogy az intézmények fenntartásában a nagyobb állami szerepvállalás régi oktatáspolitikai kérdés, a tervezetben felvázolt alternatívát támogathatónak nevezte. Galló Istvánné az országos pedagógus szakszervezetek részéről a további egyeztetés fontosságára hívta fel a figyelmet. Az államtitkár kijelentette, hogy az államtitkárság mind a köz- mind a felsőoktatási törvény előkészítése során betartotta és a jövőben is be fogja tartani a jogszabályokban előírt kötelező egyeztetéseket a pedagógusok szakmai és érdekképviseleti szervezetivel. Mint mondta, fontosnak tartja a közoktatás szereplőinek véleményét, hiszen a cél egy lehető legszélesebb körben elfogadott és támogatott szabályrendszer kialakítása.