Egységes szabályozást szeretnének a taxisok annak érdekben, hogy mindenki egyenlő esélyekkel és egyenlő feltételekkel vehessen részt a versenyben – jelentette ki Dudás Zoltán, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési, szállítási és szállítmányozási osztályának elnöke Szegeden.

A szakember a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési- és logisztikai kollégiuma taxi és személygépkocsis személyszállítási tagozatának szegedi kihelyezett ülésén elmondta: a taxis érdekvédelmi szervezetek és a kamara egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal a területet szabályozó kormányrendelet tervezetéről. Azt kérték, hogy a szabályozás terjedjen ki a teljes díj ellenében közúton végzett nem buszos személyszállításra.

Az elnök megfogalmazása szerint a rendelet mielőbbi elfogadására van szükség annak érdekében, hogy föl lehessen lépni az olyan alternatív szolgáltatókkal – köztük a Uberrel – szemben, amelyek valódi szervezet és tőke nélkül végzik a fuvarszervezési tevékenységet.

Dudás Zoltán rámutatott, a diszpécserszolgálati tevékenység jelenleg nem szabályozott. Ennek a jövőben engedélykötelesnek kell lennie, és úgy tűnik, ezt a kormányzat is támogatja – mondta.

Az érdekképviseletek azt kérték a kormányzattól, hogy csökkenjen a körülményes adminisztráció költsége és időigénye. A lehetséges egyszerűsítések között említette a szakember, hogy a taxikhoz kiadott sárga rendszám egyezzen meg az autó eredeti fehér rendszámának karaktereivel.

A módosított rendeletbe várhatóan belekerül, hogy a taxi tevékenységi körén kívülre kiviheti és onnan vissza is szállíthatja utasát, illetve azokat is fuvarozhatja a területen kívülről, akiknek rendelését dokumentálni tudja. Továbbra sem végezhet azonban szolgáltatást a működési területén kívüli kiindulási és célállomás között – tudatta Dudás Zoltán.

Az új szabályozás szerint az utasülésenkénti vagyoni biztosíték a jelenlegi 25 ezerről 50 ezer forintra emelkedik, de felelősségbiztosítással továbbra is kiváltható lesz. A taxisok személyszállító vezetői igazolványt kapnak, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság – akár három évre – visszavonhat, ha a sofőr súlyos szabálytalanságot követ el – ismertette az elnök.