Nyolcmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Budapest Bankra, annak személyi kölcsöneivel kapcsolatos jogsértő kereskedelmi kommunikációja miatt. A hitelintézet több hirdetésében nem megfelelő módon tette közzé a teljeshiteldíj-mutatót (thm).

A jegybank vizsgálata megállapította, hogy a Budapest Bank több esetben szabálytalanul járt el személyi kölcsöntermékeit népszerűsítő kereskedelmi kommunikációja – elektronikus és médiahirdetései – során.

A bank nem megfelelő módon tüntette fel a hitelhez tartozó, annak valós költségét bemutató, más szolgáltatók hasonló ajánlatával összehasonlíthatóvá tévő teljeshiteldíj-mutatót, valamint nem szerepeltette a megadott reprezentatív példában a jogszabályban meghatározott valamennyi tartalmi elemet – közölte az MNB.

A jogsértések miatt a jegybank kötelezte a hitelintézetet a mutató jogszabályszerű, a reprezentatív példa valamennyi tartalmi elemét szerepeltető feltüntetésére.

A bírság kiszabása során az MNB figyelemmel volt a szabályszegések súlyosságára és ügyfelekre gyakorolt hatására, az annak révén elért vagyoni előnyre, a szabályok megsértésének ismétlődésére és gyakoriságára. A közlemény szerint súlyosító körülménynek számított a megjelentetett sok hirdetés, amelyeket különféle kommunikációs csatornákon tettek közzé.