FTC szeminárium az online kiskereskedelmi szabályokról

2001.01.15. Számítástechnika Online

Az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) szemináriumot szervez az online kiskereskedők számára, így biztosítandó, hogy a kereskedők megértik az általa megfogalmazott üzleti szabályokat, és be is tartják azokat. A január 30-án megrendezendő szemináriumot az FTC a Electronic Retailing Associationnel (ERA) közösen rendezi, s olyan témák kerülnek napirendre, mint a megrendelések időbeni teljesítésének követelménye, a hirdetésekkel kapcsolatos elvárások, valamint a személyes adatok védelme. De az FTC tervezi, hogy részletesen kitárgyalják, hogy miért tiltották meg a csődbe ment toysmart.comnak, hogy vagyontárgyai sorában értékesíthesse vásárlói listáját is. Az ERA szóvivője, Karen Sellers elmondta, hogy a jövőben USA-szerte kívánnak hasonló szemináriumokat rendezni. A mostani szemináriumra két hónappal azután kerül sor, hogy az FTC figyelmeztette az online kereskedőket, hogy ne tegyenek teljesíthetetlen szállítási ígéreteket vásárlóiknak - korábban ugyanis 7 céget is megbüntettek, összesen 1,5 millió dollárra, miután késtek a kiszállításaik az 1999-es karácsonyi időszakban. Az FTC fogyasztóvédelmi irodájának igazgatóhelyettese, Heather Hippsley elmondta, hogy általában véve javult a teljesítési morál a tavalyi ünnepi szezonban, irodájuk lényegesen kevesebb panaszos bejelentést kap, de így is előfordul, hogy a vásárló nem kapja meg az árut, amiért fizetett. A december elején csődbe ment torontói Patriot például 3100 USA-beli vásárlójának "felejtette el" leszállítani a megrendelt és kifizetett számítógépet.

  • kapcsolódó anyagok
KERESKEDELEM
E-KERESKEDELEM