Öt földrész legmagasabb csúcsait hódította már meg egy magyar ügyvéd. Neszmélyi Emilnek már csak két csúcsot kell megmásznia ahhoz, hogy bekerüljön a Seven Summitst klubba. Most éppen az Antarktisz legmagasabb, 4 892 méteres csúcsára, a Vinson Massifra halad felfelé.

Neszmélyi Emil ügyvéd, és egyben profi hobbimászó. Számos meghódított hegycsúccsal a háta mögött idén január 8-án nekivágott az antarktiszi Vinson Massifnak. Emil utoljára ezen a napon adott hírt magáról közössági oldalán:

„Ma megkaptuk az eligazítást a 7 Summits Vinson Expedícióhoz. Holnap magyar idő szerint kora délután indulunk tovább. Itt találkoztam Tóth Sanya hegymászóval, akivel egymás iránt kölcsönös a tisztelet. Sanya a Volcanic 7 Summits sorozatot tervezi befejezni a Mt. Sidley teljesítése által a fehér kontinensen, tehát minden kontinens legmagasabb vulkáni hegyét mássza meg ezzel, ami zseniális teljesítmény.  Együtt fogunk az Antarktiszra repülni ezzel a különleges géppel, majd ott válunk szét. Átvettük a beszálló kártyánkat is. Ritka alkalom lesz ez, mert egy időben 3 magyar extrém sportoló is a fehér kontinensen fog tartózkodni, ugyanis a mi gépünkkel fog visszatérni Rakonczay Gábor is a sikeres Déli-sark expedíció után.”

Tóth Sándor hegymászó és Neszmélyi Emil ügyvéd-hegymászó Punta Arenas (Chile) repülőterén – Forrás: Facebook

Neszmélyi Emil ügyvédként büntető, válóperes és ingatlanügyek mellett sportjoggal és öröklési joggal is foglalkozik, utóbbi kettőben a legkeresettebbek közé tartozik.

Ha sikerül a csúcstámadás, akkor már csak az alaszkai Denali hegy lesz vissza ahhoz, hogy  bekerüljön a mind a hét földrész legmagasabb hegyét megmászók ezideig 300 fős klubjába.

Punta Arenasból indultak el a jégen is landolni képes IL-76-os utas és teherszállító géppel az Antarktiszra. Ez egy különleges repülő, mely az antarktiszi munkavállalókat szállítja Chile és az Antarktisz között, és azokat a sportolókat, akik a kizárólagos antarktiszi expedíciós szállítással foglalkozó ALE nevű céggel szerződést kötnek az utazásra.

“Sportolási céllal kizárólag az ALE segítségével lehet eljutni a kontinensre. Az odautazást, az antarktiszi szállítást, az élelmiszert ők intézik, a felszerelést a sportolók. Nagyjából tízen megyünk egy expedícióban, egyszerre 3-4 expedíciót szállít a gép. Lesznek köztünk dél-amerikaiak, amerikaiak, egy oroszt is láttam az utaslistán, de az expedíció vezetők a világ bármely pontjáról érkezhetnek” – nyilatkozta az utazás előtt Neszmélyi Emil a Promotions.hu-nak.

“Január 9-ig kellene elérnünk az Union gleccsert, és onnantól – ha minden rendben megy – öt napon belül már meg szeretnénk mászni a Vinson Massifot. Ha nem, akkor hét-nyolc nap alatt.” – foglalta össze a csúcshódítás tervezett menetrendjét az ügyvéd-mászó.

Neszmélyi Emil  ügyvéd a Kilimanjaro, Afrika legmagasabb csúcsának tetején – Forrás: Facebook

Az expedíción – Neszmélyi véleménye szerint – minden attól függ, hogy mennyire lesz hideg, s lesz-e vihar: ez a két igazi kockázati tényező az Antarktiszon. Furcsa, egyben könnyebbséget jelentő körülmény is, hogy rendkívül hideg, ugynakkor kiszámítható az idő arrafelé. “Egy nap alatt is meg lehetne mászni a Vinsont, de minek sietni! Nem gyakran jut el az ember az Antarktiszra” – véli az ügyvéd-hegymászó.

“Eddig mindig az utolsó civilizációs ponton vásároltam be az egyéni élelmiszert, most is így lesz. Argentínában már másztam, ott ízlett minden, Chilével sem lesz gond szerintem. Egy kis hazai most is lesz nálam: kolbászt mindenképpen vinni fogok magammal. A szokásos, helyben megfőzhető zacskós ételeket is visszük, és édességeket, hogy a szénhidrátigényünket kielégítsük.” – mondta Neszmélyi az élelmezésről.

Az előzetes elképzelés szerint klasszikus alpin stílusban másznak, négyen-öten egymáshoz kötve. “Itt nincs kikötelezett út, mint sok más magashegyen.” – mondja az ügyvéd. A műholdas telefon és a műholdas üzenetküldő készülék a kötelező felszerelés része. Ami még fontos: erre a túrára csak az jöhet, akinek az esetleges légimentési költségeit fedezi a biztosítása. “Optimális esetben január 20-23. között, ha nehezebbek lesznek a körülmények, akkor 25-dikén, szélsőséges esetben február első hetében érkezünk haza.” – foglalja össze végül a menetrendet Neszmélyi Emil.