Reklámmal mindenki találkozik, ha akar, ha nem. Szembejön az utcán egy hirdetőtáblán, hallható a rádióban, látható a televíziós műsorok között. Egy felnőtt ember választhat, szabadon dönthet: meghallgatja a reklámot, teret enged az abban foglaltaknak és annak alapján vásárol valamit, vagy kizárja és nem is foglalkozik vele. A gyerekek ezzel szemben nem képesek még ilyen döntések meghozatalása, ezért védtelenebbek a reklámok okozta hatásokkal szemben – rájuk hat a reklám, ha akarjuk, ha nem. A reklámokra vonatkozó szabályozási környezetnek kell tehát olyannak lennie, amely megvédi a kiskorúakat, mint különösen kiszolgáltatott fogyasztókat az esetlegesen káros következményektől.
A tanulmány bemutatja a reklámok működési mechanizmusát, pszichológiai hatását az emberi elmére, majd külön foglalkozik a gyermekekre gyakorolt hatásokkal. Ismerteti a reklámokra vonatkozóan Magyarországon hatályban lévő jogszabályokat, külön kiemelve az elsősorban a gyermekeket megcélzó hirdetések szabályait. Arra keresi a választ, hogy a hatályos jogi szabályok alkalmas-e a kiskorúak védelmének szolgálatára.
A Szerző bírósági titkár.