Kedves Tanácsadók!
Az a helyzet, hogy van egy közalkalmazott (titkárnő) ismerősöm, akinek a jogviszonyát a munkáltatója közös megegyezéssel akarná megszüntetni. Ámbátor a közalkalmazott ebbe nem menne bele. Így a munkáltató számára a felmentés jöhet szóba. A jogszabályokban kutakodva felmerült bennem egy kérdés azzal a felmetési okkal kapcsolatban, amely szerint akkor lehet felmentést alkalmazni, ha megszűnt a munkáltatónak az a tevékenysége, amelyben a személyt foglalkoztatták. Mit jelent ez? Hogyan kell ezt érteni egy titkárnő esetében? Akkor jöhet ez szóba pl. ha az alkalmazottat foglalkoztató szervezeti egység megszűnik? Milyen gyakorlati eset jöhet még szóba ennek a felmentési oknak a kapcsán? (A konkért esetben nincs szó szervezetátalakításról, elrendelt létszámleépítésről, egészségügyi vagy szakmai alkalmatlanságról.) Köszönöm a segítséget előre is! Sanyezzz