E-vásárlási tanácsok

Mire figyeljünk? Reklamációk kezelése, garancia, pénz visszafizetés, szállítási határidő, a site biztonsága, személyességi jogok.

1. Kivel fog üzletet kötni?
Azonosítsa a kereskedőt! Erre különösen akkor van szükség, ha Ön előtt még nem ismert a cég. Ha nem találja a Web-lapon a teljes cégnevet, postai címet és a kapcsolatfelvételhez szükséges adatokat, mint az e-mail cím és telefonszám, kérdezzen rá – vagy ne vásároljon semmit azon a helyen.

2. Az áru visszaküldése és a pénz visszafizetése
Tudja meg, mikor és hogyan vonhatja vissza megrendelését, vagy küldhet vissza valamit visszatérítésre még a megrendelés kiadása előtt. Ellenőrizze, hogy vannak-e a visszavonásnak vagy visszaküldésnek megszorításai. Ha más országból vásárol, különösképpen gondosan ellenőrizze, hogy mit kell majd fizetnie, ha vissza akarja küldeni az árut – ha a visszaküldés postaköltségét Ön kellene viselje, ez az áruvisszaküldést megfizethetetlenül költségessé tenné. Legyen különösen elővigyázatos olyan helyeken való vásárlásnál, amelyek nem írják ki az áru visszavételi és visszafizetési feltételeiket.

3. Reklamációk
Ellenőrizze, hogy van-e a site-nak eljárásmódja a reklamációk rendezésére és ehhez megadja-e a kapcsolat felvételéhez szükséges adatokat. Olyan site-okat keressen, ahol azt jelzik, hogy a reklamációkat gyorsan és fogyasztóbarát módon rendezik.

4. Költség
Ellenőrizze gondosan a teljes költséget, hogy az biztosan magában foglalja-e a szállítási költséget, adókat és bármely egyéb költségeket. Legyen biztos abban, hogy elégedett-e a közölt szállítási költséggel. Ha a kereskedő cég nem tud Önnek pontos szállítási költséget megadni, tisztázza, hogy mi az a maximum, amit fizetnie kell majd.

5. Fizetési módok
A szállítással és visszafizetéssel kapcsolatos sok probléma miatt Ön lehetőség szerint a szállítás utáni fizetést válassza. Alternatív megoldásként, néhány országban a hitelkártyával való fizetés Önnek külön védelmet jelent, ha kedvezőtlenül alakulnak a dolgok, mivel ekkor joga van követeléssel fellépni a kártyakibocsátónál és az Internet kereskedő cégnél. Ez azt jelenti például, hogy ha nem érkezik meg az áru, Ön visszatérítést követelhet a kártyakibocsátótól, ha az Internet kereskedő cégtől nem tud választ kapni.

6. Szállítási határidő
Ellenőrizze, hogy a site megad-e a rendelésére egy szállítási célhatáridőt. Ha egy bizonyos határidőre van szüksége az áru leszállítására (pl. ha egy ajándékról van szó), bizonyosodjon meg arról, hogy ez egyértelmű-e a kereskedő számára.

7. A site biztonsága
Tájékozódjon a társaság biztonsági szabályzata felől és főként arról, hogy a site-nak van-e kódolója, hogy az Ön személyi és pénzügyi adatait ne tudják mások megcsapolni a tranzit alatt.

8. Szavatosság és garancia
Ha olyasmit vásárol, amelynél vevőszolgálati munka válik szükségessé, mint pl. elektromos berendezés, ellenőrizze a szavatossági vagy garanciális feltételeket és kontrollálja, mit kell tennie, ha valamilyen szavatossági vagy garanciális javítás válik szükségessé.
Az Ön rendelésének nyilvántartása
Nyomtassa ki és őrizze meg rendelése és a kapott (postán vagy e-mail-en) rendelésigazolás másolatát.
Ugyancsak nyomtassa ki az általános szállítási feltételeket, beleértve a visszaküldési és visszafizetési szabályzatot, amelyek vásárlásának időpontjában fennálltak.
Ha kénytelen felvenni a kapcsolatot a kereskedővel, mert a rendelt áru nem érkezett meg, vagy érkezéskor hibás volt, készítsen feljegyzést és őrizze meg az összes levelezési másolatot.

9. Személyiségi jogok
Ellenőrizze a web-site személyiségi jogi szabályzatát (és legyen nagyon elővigyázatos, ha ez hiányzik). Ellenőrizze, hogy hogyan használhatják fel az Ön által közölt személyi adatokat és győződjön meg arról, hogy megvan-e a választási lehetősége a kéretlen postai, e-mail vagy telefon üzenetek visszautasítására.

10. Külföldről történő vásárlás
Ha más országban található site-ról vásárol, ellenőrizze, hogy milyen törvények vonatkoznak az Ön által kötendő szerződésre. Ha valamit más országból vásárol és a szerződésre annak az országnak a törvénykezése érvényes, probléma esetén az ügy nehezen rendezhető.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
E-KERESKEDELEM