Az internetes hirdetési lapok a jövőben várhatóan már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekkek törvénytelen adás-vételét tartalmazó reklámokat, miután a Fővárosi Bíróság napokban hozott döntése alapján felelősséget kell vállalniuk ezen törvénytelen hirdetésekért.

A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: a Fővárosi Bíróság a közelmúltban hozta meg azon döntését, hogy az üdülési csekk adás-vételére vonatkozó elektronikus hirdetések gazdasági reklámnak minősülnek.

A hatályos jogszabályok alapján a gazdasági reklám közzétevője felelősséggel tartozik az internetes oldalán közzétett hirdetés tartalmáért. Mivel az adó- és járulékkedvezménnyel támogatott üdülési csekk névre szóló, így annak eladását vagy megvételét a törvény tiltja, tehát az adás-vételre vonatkozó hirdetések törvénysértőek – fejtik ki.

Az alapítvány tájékoztatása szerint a bíróság elutasította az elektronikus hirdetést megjelentető szolgáltatók azon álláspontját, melyben az elektronikus kereskedelemre hivatkozva nem akartak felelősséget vállalni a hirdetések tartalmáért.

Kiemelik: az elektronikus hirdetési lapokat üzemeltető szolgáltatók így a jövőben vélhetően már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekk törvénytelen adás-vételét tartalmazó kezdeményezéseket.

Az üdülési alapítvány munkatársai megjegyzik továbbá, hogy a fent említett, “nemzetközileg is jelentős jogerős ítélet” túlmutat a konkrét eseten, így várhatóan átrendezi az elektronikus hirdetések kialakult magyarországi gyakorlatát azzal, hogy kedvező hatással lehet azon termékek forgalmazására, melyek márkája védjegyoltalom alatt állnak.