Politikai hirdetések sajtótermékekben - NVB: Feltételei vannak a választási reklámok közzétételének a médiában

2014.01.24. Jogi Fórum / MTI

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) hétfőn közleményben hívta fel a kiadók figyelmét arra, hogy csak azok a sajtótermékek közölhetnek majd politikai hirdetést a választási kampányban, amelyek január 24-éig eljuttatják árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez.

A médiatörvény hatálya alá tartozó, politikai hirdetést közölni szándékozó sajtótermékek kiadóit arra, hogy a választási eljárási törvény szerint január 24-éig kötelesek eljuttatni az ÁSZ-hoz hirdetési szolgáltatásaik árjegyzékét. Ezeket az ÁSZ nyilvántartásba veszi, és honlapján közzéteszi.

A sajtótermék köteles ugyanezt az árjegyzékét a honlapján is közzétenni.

Politikai hirdetést kizárólag olyan sajtótermék közölhet, amelynek hirdetési árjegyzékét az ÁSZ nyilvántartásba vette. Az NVB közleményében emellett felhívta a közszolgálatinak nem minősülő, "országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó médiaszolgáltatók", azaz minden televízió és rádió figyelmét arra, hogy ha biztosítani akarják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt a tényt legkésőbb február 15-éig kötelesek közölni a Nemzeti Választási Bizottsággal. Abban az esetben, ha a médiaszolgáltató a megadott határidőig nem nyilatkozik, politikai reklámot nem tehet közzé a - február 15-étől kezdődő, a szavazás napján este 7 óráig tartó - kampányidőszakban.

  • kapcsolódó anyagok
MÉDIAJOG
NEMZETI VÁLASZTÁSI BIZOTTSÁG
VÁLASZTÁS
ÁLLAMI SZÁMVEVŐSZÉK