A brit kormány 2005-re minden közigazgatási szolgáltatását az internetre kívánja vinni, de a jelek szerint még bőven van teendő.
Az ICM közvélemény-kutató cég olyan felhasználókat kérdezett, akik az interneten tájékozódtak valamelyik kormányzati webhelyen, vagy intézték ügyeiket. A megkérdezettek 14 százaléka még így is azt nyilatkozta, hogy szívesebben intézi ilyen ügyeit személyesen, 20 százalékuk pedig telefonon. Ez rossz hír az olyan szervezetek számára, mint a Cima (a bűncselekmények áldozatainak kártérítését/gondozását ellátó hatóság), amely munkáját teljes egészében az internetre kívánja telepíteni.
Egy másik vizsgálatból kiderült, hogy a megkérdezettek 53 százaléka sosem látott még kormányzati weblapot. Ennek elsősorban nem a biztonsággal kapcsolatos aggodalmak az oka (ezt csak 34 százalék jelölte meg), hanem a fantáziátlanul megtervezett és nehezen kezelhető oldalak(53 százalék), bár a megkérdezettek 31 százalékát nem érdekelte a forma. A megkérdezettek túlnyomó többsége (81 százalék) úgy nyilatkozott, hogy használnák ők a világhálót ügyintézésre is, ha ezzel pénzt tudnak megtakarítani. Talán a kormányzatnak összesíteni kéne, menyi telefonálásba, utazgatásba, kiesett munkaidőbe kerül a személyes ügyintézés, így esetleg meg tudja győzni az állampolgárokat a web használatának előnyeiről.