Ahogy Budapest minden egyes kerületében, úgy az első kerületben is elérhető a konténerrendelés és sittszállítás minden fajtája. Az I. kerület teljes területén, így a nehezebben megközelíthető, budai várhoz tartozó részeken is megoldható a szállítás. (X)
Természetesen a vár környékén adódhatnak nehézségek, főleg csúcsforgalomban vagy ünnepnapokon. Az első kerület döntő többsége turisztikai terület, így a tisztaságra fokozottan oda kell figyelnünk. A sittszállítás során is ügyelnek erre a szakemberek, így a konténereket szigetelőponyvával takarják le a szállítás során.
Mire kell odafigyelni, mi várható konténerrendelés során?
A sittszállítás kiemelt szezonja tavasz közepétől ősz közepéig tart. Ilyenkor folyik a legtöbb felújítási munkálat, és az építkezések is maximális fordulatszámon pörögnek. Itt érdemes kiemelni, hogy a konténerrendelés az I. kerületben mind magánszemélyek, mind cégek számára elérhető szolgáltatás. Kiemelt időszakban mindenképpen napokkal a kitűzött szállítási dátum előtt vegyük fel a kapcsolatot a szállító céggel. Az árazás mindig egyedileg készül, hiszen minden hulladék, minden felújítás és építkezés más, így a konténermérettől kezdve nagyon sok változó tényező van, ami a költségeket befolyásolhatja.
Közterület-foglalási engedély fontossága
Ki kell emelnünk, hogy amennyiben a konténert közterületen kell elhelyezni, úgy közterület-használati díjat kell fizetni, valamint be kell nyújtani egy úgynevezett közterület-foglalási engedélyhez tartozó kérvényt. Szerencsére ezt könnyen megtehetjük az önkormányzat oldalán, ahol pontos útmutatót is találhatunk az adminisztrációs lépésekhez. Ezt minden esetben a megrendelőnek kell intéznie, de nem kell aggódni, a folyamat nagyon egyszerű és gyors.
Milyen információkra van szükség sittszállítás során?
A konténerrendelés egy nagyon egyszerű folyamat. Az első lépésként meg kell vizsgálnunk, hogy hova szeretnénk elhelyezni a konténert. Ha közterületre, úgy rendelkeznünk kell területfoglalási engedéllyel. Egyedül akkor nem kell engedély, ha folyamatos rakodás történik, tehát ha a teherautó és a sofőr is jelen van. Amennyiben magánterületre akarjuk elhelyezni, figyelni kell rá, hogy a kapun beférjen a szállító autó.
A következő lépés a hulladék mennyiségének felmérése. 4 és 8 köbméteres konténerek elérhetőek, ha nem tudjuk pontosan meghatározni a mennyiséget, úgy érdemes mindig 1 mérettel nagyobbat rendelni.
A hulladék összetételére, fajtájára fokozottan oda kell figyelni. Külön kezelik általában a sittet, a zöld-, a vegyes háztartási, valamint az egyéb hulladékokat. A megrendelés során pontosan adjuk meg a címet és az időpontot, hogy hova és mikor érkezzen meg a konténer. Igény esetén külön jelezhetjük, ha sürgős szállításra van szükség, ebben sok szolgáltató partner szokott lenni. A szállítás manapság mindig gyors, egyszerű és kényelmes, nincs ez másképp az első kerületben sem.