Bizonyára hallottad már a marketing automatizáció megnevezést, mely tulajdonképpen egy 30 éves technológia. Az amerikai cégeknek legalább a fele használja, míg a hazai e-kereskedelem területén tízből egy esetben látni olyan sikeres példát, amely működőképes. (X)
Miért létfontosságú az automatizáció?
A sikeres webshoptulajdonosok egészen biztos, hogy alkalmazzák a marketing automatizáció valamely formáját a megtérülés reményében. A magas megtérülési érték mellett, további előnye, hogy általa növelhető az egy vásárlóra eső ügyfélérték, méghozzá hosszabb távon.
Úgy érzed gondjaid akadnak az automatizációval? Esetleg jobban szeretnéd inkább profikra bízni? Ez esetben ajánljuk a 7Blog webshop marketing szolgáltatását, mellyel ledobhatod a terheket, és senior szakértői gárdára bízhatod vállalkozásod.
Automatizáció nélkül elképzelhetetlen a fejlődés. Fogalmazhatunk úgy is, hogy ez minden vállalkozás számára kötelező, ha nem is azonnal a kezdetekkor, akkor később már mindenképp. Emiatt is jobb marketing ügynökségre bízni a dolgot, hiszen ők már az induláskor megtervezik a stratégiát, és nem vesztegetik az időt. Az alapos tervezés elengedhetetlen az induláskor, hiszen éppen ez a kritikus időszak, amikor könnyű elhasalni.
Marketing automatizáció kipróbált, tesztelt megoldásai
Elsőként az elhagyott kosár problémáját fejtsük ki! A webáruházak átlagos kosárelhagyási aránya körülbelül 76%. Ennek megoldásaként az elhagyás után 30-60 perccel kap egy levelet a vásárló.
Ezeknek a leveleknek úgy 45%-át olvassák el, a kattintási arány 20%-nál magasabb. Javarészt 11%-kal számolhatsz, akik végül megveszik adott terméket, a kiküldött leveled miatt. Ezzel a trükkel 8,3 %-kal növelheted a teljesítményt! Ez elég szép eredmény, mégis a hazai webshopok töredékénél látni csupán.
A következő tipp az üdvözlő emaillel kapcsolatos. A welcome email alapja, hogy magasabb szintre emeld az elköteleződést. 91,4% megnyitási aránnyal számolhatsz, ebbe tökéletesen belefoglalhatod a kulcsüzenetedet.
Az elköteleződés mellett alkalmazhatod tartalommarketingre, upsellre, vagy a vásárlási élmény javítása céljából. Egy welcome email az átlag promo emailek bevételének a háromszorosát hozza, és ezen még növelhetsz 30%-kal, egy jó ajánlattal. Egy szuper pénzmágnes, de természetesen szakértelem szükséges a megtervezéséhez.
Termék visszajelzés és upsell
A termék visszajelzés kérése elég ismert, röviden annyit kell róla tudni, hogy a kiszállítást követően néhány nap múlva kimegy egy érdeklődő email, azzal kapcsolatban, hogy a vásárló mindent rendben talált-e.
Ennek számos előnye van, a pozitív visszajelzések mellett, az ügyfeleid kipanaszkodhatják magukat, és ezátlal megismerheted a problémát is, melyre a későbbiekben tudatosan odafigyelhetsz.
Amikor a vásárló már egyszer bizalmat szavazott neked, ajánlhatsz számára prémium terméket, nagyobb csomagot. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, és külön foglalkozni a korábbi vásárlóiddal.