Bizonyára már te is hallgattál olyan céges podcastet, amiről jó a véleményed, amit értékes tartalomnak gondolsz. Ahhoz, hogy egy audiotartalom ilyen ütős legyen, minden apró részletre oda kell figyelni, profi minőségben kell elkészíteni. (X)

“Egyedül nem megy”, vagy nem lesz az igazi

A műsorkészítéssel meg lehet próbálkozni a céged saját csapatának is, de ha nem vagytok kifejezetten podcast ügynökség, erre szakosodott szakemberekkel, nem biztos, hogy valóban sikerülni fog.

Eleinte mindenképpen érdemes olyan profikra támaszkodni a tartalomkészítésben, mint a Brocasterz podcast ügynökség, hiszen elindítani egy saját márka podcastet, megalkotni a koncepciót, minden apró részletében felépíteni egy stratégiát, nem könnyű feladat. Arról nem is beszélve, hogy levezényelni a gyártást, ehhez biztosítani a profi hangtechnikát, majd minőségi vágást készíteni, nagy szakértelmet igényel. 

Aztán jöhet a marketing összetett feladata, aminek a hatására ismertté és hallgatottá válnak az adások. Ezt sokrétű feladat, és több szakma alapos ismeretét feltételezi. Ha csak nincs ilyen polihisztor kolléga vagy multifunkciós csapat a cégednél, akik mindezt profi módon kivitelezik, célszerű akár egy-egy részterületre, akár a teljes folyamatra szakemberek segítségét igénybe venni.

Miben tud neked segíteni egy podcast ügynökség?

A podcast ügynökség tulajdonképpen egy szakértői csoport, egy support, aki segíteni fog neked a műsorkészítésben. Ha azt szeretnéd, hogy szakmai berkekben kiemelkedő sikerű tartalom készüljön, ami eléri a kiválasztott célközönséget, és hozza az üzleti eredményeket, akkor hallasd te is a márkád hangját profik segítségével. Velük kialakíthatod az ütőképes koncepciót, hiszen nagy tapasztalattal rendelkeznek. Tudják, hogy milyen arculati elemek, zene, cím, név, szövegek stb. fogják sikerre vinni a tartalmadat.

A felvételeket profi stúdióban, gyártásvezető és rendező közreműködésével készítheted. Előkészítik az adásmeneteket, segítenek a műsorvezető és a vendégek kiválasztásában. Gondoskodnak a teljes utómunkáról, hiszen ebben is fontos a jó minőség.

Az ügynökség átvállalja tőled a publikálási feladatokat is, ha ezzel bízod meg őket. Ők könnyen eligazodnak a podcastmarketing útvesztőiben, amiben egyedül lehet, hogy elvesznél. Ahhoz, hogy a Spotify-on vagy a YouTube-on hallgassák a műsorodat, ismertté kell tenni a közönség számára. A podcastmarketing szakemberek tudják, hogy mindezt hogy lehet költséghatékonyan megtenni.

Mit hozhat a cégednek a márka podcast?

Új felületeken érheted el a potenciális ügyfeleidet, akik az új piaci trendeket, érdekes tartalmakat a te cégedhez fogják kötni, tehát mintegy a terület szakértőjévé válsz a szemükben. A podcastek személyes kapcsolódást alakítanak ki a hallgató és a cég “képviselői” között, hiszen a népszerű emberekhez mindenki szívesen kötődik.

A podcast tehát olyan eszköz, amelyet ha okosan használsz, hozzájárul az ügyfeleid számának növekedéséhez, ami a céged számára kiemelten fontos tényező.