Bár egy évtizeddel ezelőtt még mindenki vendéglátózni szeretett volna, sajnos azonban manapság már rendkívül nagy a munkaerőhiány ezen a területen. Holott a kínált fizetések akár egészen szép összegek is lehetnek, sőt sok helyen még ingyen szállás és étkezés is jár, ennek ellenére mégis egyre kevésbé választják ezeket a pozíciókat a dolgozni vágyók. (X)
Sokan vannak azonban, akik nagy odaadással, lelkesedéssel és lelkiismeretesen űzik ezt a https://gyongyosallas.hu/allasok/vendeglatas weboldalon is megpályázható szakmát.
Azt viszont hozzá kell tenni, hogy a milliós fizetésekért keményen meg is kell dolgozni, ami napi szinten legalább 10-12 munkaórát is jelenthet. Ezt pedig nem mindenki bírja hosszabb távon. Véleményünk szerint azonban nem ez a munkaerőhiány legfőbb oka, hanem a pandémia által kiváltott válsághelyzet. Azok ugyanis, akiket emiatt bocsátottak el, lehetőséget kaptak arra, hogy új irányokat fedezzenek fel.
Nézzük meg, milyen egy jó vendéglátós!
Empátia is szükséges
Az odaadás mellett a másik legfontosabb tényező a vendéglátásban az empátia. Hogy hogyan kapcsolódik ez a két dolog egymáshoz?
Ahhoz, hogy a lehető legjobb kiszolgálást tudjuk nyújtani a vendégek számára, fontos, hogy az ő lelkiállapotukba tudjuk helyezni magunkat. Vagyis, ha például a vacsora alatt üres lett a vendég vizespohara, mi már azelőtt ott vagyunk, hogy újratöltsük, mielőtt még szólt volna.
Továbbá gondoljunk csak bele! Lehet, hogy mi nem tartjuk magunkat egy unalmas vendéglátósnak, aki csak szívességet tesz a vendégnek, de ha egész nap pókerarcot vágva végezzük a dolgunkat, akkor a vendégnek valószínűleg mégis ez lesz a benyomása rólunk.
Ismerni kell a vendégeket
Bár lehet, hogy mi azt gondoljuk, hogy a vendégek számára többek között a kínálat és az ár az egyik legfontosabb tényező, egy óriási multi által végzett felmérés bebizonyította, hogy a vendégek szerint az a jó vendéglátóhely, ahol a felszolgáló udvarias, mosolyog, és tud ajánlani az étlapról.
Ez is tökéletesen bizonyítja, hogy a két fél sokszor teljesen elbeszél egymás mellett. Főként ezért is van szükség a hatékony munkavégzéshez a vendégek alapos ismeretére, amelyhez az alázatnak és az empátiának a kommunikációval történő kombinálása tökéletes taktikának bizonyulhat.
A nyelvtudás is fontos
A vendéglátás egy olyan ágazat, amelyben a nyelvtudás nélkülözhetetlen, különösen az angol ismerete, hiszen a legtöbb turista ezt a nyelvet beszéli. De ha több nyelvet is beszélünk alapfokon, az csak az előnyünkre válhat.
Ezért is szokták javasolni általában, hogy ha belefér az időnkbe, és nyitottság mutatkozik rá, akkor beszélgessünk kicsit az étterembe, büfébe vagy hotelbe betérő külföldi vendégekkel. Nagyon sok érdekes dolgot tanulhatunk tőlük.