A Jalsovszky Ügyvédi Iroda elsőként indít a magyar piacon felvállaltan “second opinion” (másodvélemény) szolgáltatást jogvitás ügyekhez kapcsolódóan. Az iroda célja, hogy stratégiai döntési helyzetekben külső, független szakmai nézőponttal segítse ügyfeleit, legyen szó magánszemélyekről, vállalatokról vagy akár ügyvéd kollégákról. A másodvélemény kérhető már a peres eljárás előtt, annak során, de akár egy lezárult ügy tapasztalatainak értékeléséhez is.
Az iroda tisztában van a téma érzékenységével, mert bár nagyon sokan kérnek másodvéleményt, mégis kevesen beszélnek róla szívesen. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda éppen ezért saját etikai kódexet dolgozott ki a másodvélemény-nyújtásra, amely a jogszabályi kereteken túlmutatóan is garantálja a szakmai függetlenséget, az objektivitást és az ügyfelek érdekeinek elsődlegességét – függetlenül attól, hogy tőlük kérnek másodvéleményt, vagy az általuk képviselt üggyel kapcsolatban történik ilyen megkeresés.
„Úgy látjuk, a másodvélemény kérését sokan ma még felesleges kritikaként, vagy az ügyvédbe vetett bizalom megingásaként értelmezik, ezért tabunak számít. Szerintünk viszont épp az ellenkezője igaz: tudatos, felelős döntés, amely támogatja az ügyfél és az ügyvéd közös munkáját. A célunk, hogy ez a gyakorlat természetes és elfogadott legyen a jogviták világában is – ahogyan sok más szakmában már régóta az” – mondta Fehér Tamás, az iroda partnere, a vitarendezési csoport vezetője.
Fehér Tamás, az iroda partnere, a vitarendezési csoport vezetője: