A termékről alkotott első benyomás sokszor már a csomagolásnál eldől. Amikor valaki meglátja a polcon, vagy kézbe veszi, a színek, formák és textúrák már üzennek: „erre érdemes időt áldozni”. Egy igényesen megtervezett csomagolás megóvja a benne rejlő terméket, és nem mellesleg erősíti a márkádat, és maradandó élményt ad a vásárlónak. (X)

Szerencsére a Typoprint cég csomagolástervezés szolgáltatása minden lépésben segít, ha most szeretnéd megalkotni a terméked “ruháját”. Lássuk most, hogy mit érdemes tudnod a témában, hogy felkészülten vágj bele a feladatba.

A védelmen túl

A csomagolás egyik fő feladata, hogy megóvja a tartalmat a szállítás és a tárolás alatt, de ennél jóval több rejlik benne. A jól kiválasztott forma és grafika kiemeli a terméked a versenytársak közül, és akár a vásárlási döntésre is hathat.

Étrend-kiegészítők, kézműves termékek, gasztronómiai különlegességek – mindegyiknél más-más vizuális és anyagbeli megoldás válik be. Fontos megjegyezni, hogy sokszor a csomagolás rejti a termékről szóló információkat is, ha erre nincs külön címke. Ennek jól láthatónak kell lennie és a jogi követelményeknek is meg kell felelnie.

A tervezés első állomása

A közös munka az ötleteid megismerésével kezdődik. Döntő, hogy tisztán lásd, hol fog megjelenni a csomagolás – boltban, online rendelésnél vagy ajándékként –, és kiknek szól. Érdemes inspirációt gyűjteni: egy hangulatot idéző színpaletta, egy tetszetős betűtípus vagy akár egy fotó is segíthet a tervezés irányának megszabásában. Az inspirációkat legegyszerűbben egy online mappába gyűjtheted, így minden ötleted egy helyen lesz.

Piackutatás és arculati egység

A tervezés során érdemes rákukkantani a versenytársak csomagolására is. Ugyanis kiderülhet, hogy miben lehetsz más és jobb. Ha már van logód, weboldalad vagy bármilyen arculati anyagod, érdemes ezeket is beolvasztani, hogy a csomagolás passzoljon a márkádhoz. Így elérheted, hogy a vásárló azonnal felismerje a terméked.

A forma és technológia sem mellékes

Ha már van kész stancforma, arra gyorsabban elkészíthető a grafika. Ha nincs, akkor a forma tervezése is része a folyamatnak. A modern csomagolástervezésnél akár 3D látványtervek is készíthetők, így még a gyártás előtt láthatod, hogyan fog kinézni a kész termék.

Az anyagválasztásnál arra is gondot kell fordítani, hogy a csomagolás milyen körülmények között lesz használva: például polcon állva vagy gyakran mozgatva, esetleg szállítás közben is védenie kell a terméket?

A nyomtatásra kész út

A végső tervnél a nyomdatechnológiai megoldások lesznek fókuszban. A papír típusa, a felületkezelés, a fóliázás vagy a dombornyomás mind hozzáadhatnak a prémiumérzethez. Az elkészült terveket érdemes elmenteni, így később könnyen újranyomtathatók vagy frissíthetők.

A vásárló döntése gyakran másodpercek alatt születik meg, és a csomagolás ilyenkor meghatározó. Egy szívvel-lélekkel megtervezett külső felkelti a figyelmet, üzenetet közvetít: figyelsz a részletekre, és értéket adsz.