A dohányreklámozásról szóló jogszabályokat számos esetben megsértik hazánkban is. Ezt jelzi, hogy az idei első fél évben a tavalyihoz képest több mint duplájára, félezerre nőtt a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) által hozott reklám-felügyeleti határozatok száma.

Huszay Gábor főigazgató elismerte: a fiatalok egészségének megőrzését is szolgáló jogszabályi korlátozások betartása a kereskedelemben nehéz feladat, hiszen a pénztáraknál vitára adhat okot, ha felszólítják a vevőt, hogy igazolja: már elmúlt 18 éves. Mégis, ezt meg kell tenni. Jóllehet, a kereskedő nem hatóság, de az efféle “igazoltatásra” joga és oka van, hiszen jogszabályt sért, ha kiskorúnak ad el számára tiltott terméket.

A fogyasztóvédők több mint 14 ezer kereskedelmi egységben jártak az első fél évben, s 51,8 százalékban jegyeztek fel jogsértést. Az esetek egy része nem stikli – mondta a főigazgató -, hanem a szakmai ismeretek hiányából eredő mulasztás. A vendéglátóegységek vizsgálata során több mint négyezer ellenőrzés történt, az uniós csatlakozásra tekintettel új szempontok alapján is.

Bővebben:
http://www.nol.hu/cikk/330078/