A Tesco áruházlánc globális bojkottjára szólítja fel a vásárlókat egy brit fogyasztóvédelmi csoport, mert a cég rádiófrekvenciás azonosítókkal látta el egyes termékeit. A magyar adatvédelmi biztos hivatala szerint minden rendben, a hazai Tesco pedig hallgat.

“Ne hagyja, hogy a Tesco kémkedjen ön után!”, szólítja fel weboldalán a vásárlókat a Caspian, egy 1999 óta működő brit fogyasztóvédelmi szervezet. A Caspian, vagyis a “Consumers Against Supermarket Privacy Invasion And Numbering” (fogyasztók a szupermarketek magánszférát sértő magatartása és a számozás ellen) azért intézett felhívást a nemzetközi áruházlánc bojkottjára, mert a nagy-britanniai székhelyű cég tíz üzletében rádiófrekvenciás azonosítóval látta el egyes nagy értékű termékeit. Egyelőre nem tudni, hányan csatlakoztak a Caspian által bejegyzett boycottTesco.com-on található felhíváshoz.

A szervezet, amely öt éve küzd az úgynevezett RFID-címkék használata ellen, azt állítja: az árucikkek rádiófrekvenciás azonosítása sértheti a vásárlók személyiségi jogait, hiszen megtörténhet, hogy a hitelkártyával fizető vásárlókról az áruház nyilvántartást vezet, és számon tartja, mikor milyen terméket vásároltak.

Bővebben:
http://index.hu/…g/tesco0128/