Az Oppenheim képviselte az M6-os harmadik szakaszát megépítő konzorciumot

2008.08. 7. Jogi Fórum / Capital Communications

Az M6-os autópálya Dunaújvárost Szekszárddal összekötő, 65,1 kilométeres szakasza koncessziós szerződés keretében történő tervezésének, megépítésének, finanszírozásának és működtetésének jogát a német Bilfinger Berger, az osztrák Porr és a francia Egis alkotta építőipari konzorcium nyerte el. A nettó jelenértéken 119 milliárd forint összértékű, a köz- és a magánszféra partnerségével (Public Private Partnership – PPP) megvalósuló beruházásra kiírt tender elnyeréséhez az Oppenheim – Magyarország egyik vezető ügyvédi irodája – nyújtott jogi segítséget a Bilfinger vezette, 30 éves koncessziós jogot elnyerő konzorcium tagjainak. Az összesen 252 kilométer hosszú M6-os autópálya ezen összekötő, középső szakaszának 2010-re tervezett megépülésével megszűnnek a Dél-Dunántúl fejlődését leginkább gátló kedvezőtlen közlekedési viszonyok és megerősödik az itt található 24 kistérség társadalmi és gazdasági helyzete.

A magyar állam 2007 novemberében tette közzé az idei év legnagyobb PPP típusú közbeszerzési eljárását megindító felhívását azzal, hogy a végleges ajánlati dokumentumokat a pályázóknak 2008. június 2-ig kell benyújtaniuk. A rendkívül szoros határidővel megvalósuló, és magas fokú koordinációt igénylő ügylet kapcsán a közbeszerzési eljárásokban, valamint a nemzetközi és hazai PPP beruházásokban komoly tapasztalattal rendelkező Oppenheim a konzorcium képviseletében szorosan együttműködött a Freshfields Bruckhaus Deringer nemzetközi ügyvédi iroda jogi tanácsadóival, valamint a pályázók szakembereivel. A legkedvezőbb árajánlatot benyújtó konzorciumnak, amely 2004-ben az M6-os első, Érdi-tető és Dunaújváros között megépülő 52 kilométeres autópálya-szakaszának koncessziós jogát is elnyerte, az eredményhirdetéstől mindössze 29 nap állt rendelkezésre, hogy a több ezer oldalas szerződéscsomagot a tranzakció zárásának tervezett időpontjára véglegesítse. A szerződést a konzorcium a magyar államot képviselő Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériummal a közbeszerzési eljárásban meghatározott ütemtervnek megfelelően 2008. július 16-án írta alá. Ennek megfelelően az építési munkálatok már 2008 nyár végén megkezdődhetnek.

Jogi tanácsadói tevékenysége során az Oppenheim feladata volt a koncessziós szerződés alapján a vállalkozási és működtetési szerződések elkészítése, valamint a koncessziós és üzemeltető társaságok megalapítása, amelyek – egyéb feltételek mellett – a projekt finanszírozásának előfeltételei voltak. Az Oppenheim részéről az ügyletben részt vevő 18 jogász a magyar államot képviselő jogi tanácsadók, pénzügyi és műszaki szakemberek, továbbá a hitelezők, valamint a lehetséges alvállalkozók bevonásával összhangot teremtett a nemzetközi üzleti-jogi standardok és a hazai szabályozás között. Ez, és a konzorciumot támogató csapatban részt vevő többi pénzügyi és jogi tanácsadó hasonlóan hatékony teljesítménye együttesen tette lehetővé, hogy a nyertes konzorcium, a rendkívül összetett eljárás során határidőben a legversenyképesebb ajánlatot tudta benyújtani.

Az Oppenheim jogászai korábban a Freshfields Bruckhaus Deringer nemzetközi ügyvédi iroda budapesti irodájának munkatársaiként dolgoztak, ám 2007 novembere óta új struktúrában, független ügyvédi irodaként folytatják tevékenységüket. A megújult szervezeti formában az Oppenheimet a gyors stratégiai döntéshozatal, a magas szolgáltatási színvonal és a kreatív szemléletmód jellemzi. A 12 partnerrel és több mint 30 jogásszal működő Oppenheim Magyarország egyik vezető ügyvédi irodája, a Freshfields Bruckhaus Deringer első számú együttműködő partnere Magyarországon.

  • kapcsolódó anyagok
ÜGYVÉDI IRODÁK
KÖZBESZERZÉS