Adóelőleg módosítás kérése - A reklámadóról szóló törvény elfogadásának következményei

2017.05.12. Jogi Fórum / MTI

A reklámadóról szóló törvény módosításának elfogadásával sok cégnek várhatóan kevesebb adót kell majd fizetnie 2017-ben, mint amennyit az adóelőlegről szóló bevallásban feltüntetett, ezért kérnie kell a fizetendő adóelőleg módosítását - hívja fel a figyelmet Fekete Zoltán Titusz, az RSM Hungary adójogásza.

A 100 millió forintot el nem érő reklámközzétevők de minimis támogatásnak minősülő adómentességet kapnak. A reklámmegrendelőknél nincs változás, reklámköltségeik után továbbra is 5 százalék adót kell fizetniük. 
    

A reklámközzétevők adókulcsa pedig 100 millió forintos árbevétel határig 0, e fölött pedig 2017 júniusától 7,5 százalék lesz. A javaslat értelmében az adó mértéke 2017. január 1. és 2017. május 31. között - annak érdekében, hogy egyetlen adózó esetén se következzék be visszamenőleges hatályú tehernövekedés - egységesen 0 százalék, 2017. június 1-jétől lesz 7,5 százalék. 
    

A 2014-es, 2015-ös, 2016-os adóévekre megfizetett reklámadót a cégek adótúlfizetésként vehetik figyelembe. Az adóhatóság a tervezet alapján a korábban megfizetett adót megjeleníti a reklámközzétevők adófolyószámláján. A cégek az általános szabályok szerint kérhetik, hogy a túlfizetés összegét utalják bankszámlájukra, átvezettethetik más adónemre, illetve az adott számlán tartva szembeállíthatják későbbi reklámadó kötelezettségükkel. 
    

A reklámadó módosítása hatással lesz a társasági adóra is - hívja fel a figyelmet az adójogász.     

A reklámadót a reklámközzétevő cégek az adózás előtti eredmény terhére ráfordításként számolhatták el, érvényesíthették éves társasági adóbevallásukban. 2017-ben a túlfizetésként jóváírásra kerülő reklámadót egyéb bevétel címen kell majd az érintett cégek könyveiben kimutatni. A visszafizetett összegekre a társasági adó kulcsok csökkentése miatt egységesen 9 százalékos adóterhet kell megfizetniük a médiacégeknek, szemben a korábban hatályos 10, illetve 19 százalékkal. Így azok a cégek, amelyek korábban magasabb kulccsal adóztak - vagyis az 500 millió forintos tao alap feletti cégek - jobb helyzetbe kerülnek, mint kisebb versenytársaik.
    

A tervezett változások következtében 2017-ben csökken az effektív adóteher, mivel a módosítás évében az éves átlagos adóterhelés az adókulcsemelés ellenére 4,375 százalék lesz, továbbá a saját célú reklámkiadások után már nem kell reklámadót fizetniük a cégeknek. 
    

A módosítás az adóelőleg megállapításával és megfizetésével kapcsolatos adókötelezettségeket azonban nem érinti - hívja fel a figyelmet az adójogász. Az adóhatóság minden vállalkozás számára a reklámadó-előlegről benyújtott bevallásban szereplő összeget fogja az esedékességi időpontokban (július 20. és október 20.) előírni.

  • kapcsolódó anyagok
ADÓZÁS