Országos szinten átjárható elektronikus jegyrendszer, utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszer is létrejöhet azon közlekedési tárgyú törvénymódosítások révén, amelyeket kedden 116 igen, két nem szavazattal és 52 tartózkodás mellett fogadott el a Ház.

A központi rendszer legkésőbb 2019 decemberében kezdi meg működését, ahhoz mind az országos, mind az elővárosi,  regionális és helyi személyszállítási szolgáltatások csatlakoznak. 

Az egységes elektronikus rendszer nemcsak a visszaéléseket csökkenti a jegyekkel és a bérletekkel, és átláthatóvá teszi az utazási kedvezmények igénybevételét, de segítséget nyújt a menetrendek összehangolásához is – olvasható a változtatás indoklásában. 

A módosítás lehetőséget ad a közlekedésszervezőknek közösségi autóbérlő rendszer bevezetésére, a közösségi kerékpáros rendszer mintájára. 

Könnyebbé válik a különböző közlekedési módok közötti átszállást lehetővé tevő – úgynevezett intermodális – csomópontok építését is. Ezen csomópontok körét a kormány rendeletben határozza meg a jövőben, építtetőjük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely ingyenesen vagyonkezelője is lesz a beruházásokhoz megszerzett állami ingatlanoknak. 

A vagyonátadást a közműfejlesztések és az önkormányzati fejlesztések terén is lehetővé teszi a módosítás. 

A törvény biztosítja, hogy a közlekedési beruházások során kitermelt nyersanyag nem kerül ki a magyar állam tulajdonából, annak fel nem használt részét más beruházásoknál lehet hasznosítani.   

A kerékpárutak gyors megvalósítása érdekében is speciális szabályokat fogalmaz meg a törvény. 

A légügyi szektort is érinti a változás: a repülőorvosi központok éves felügyelete címén megállapított díjtételeket összevonják, csökkentik. 

A külföldön lévők a külképviseleteken juthatnak hozzá a vezetői engedélyek cseréjéhez szükséges igazolásokhoz, a közúti gépjárművezetők pályaalkalmassági vizsgálatánál pedig ismét biztosított lesz a fellebbezés lehetősége.