Megkezdődött a bírósági ügyfélközpontok kialakítása - Elkészült a komplex design és belsőépítészeti koncepció kidolgozása

2018.02. 5. Jogi Fórum / OBH

Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) között 2015-ben Stratégiai Partnerségi Megállapodás jött létre. A megállapodás első részfeladataként elkészült a „bírósági épületekben kialakítandó ügyfélközpontok komplex design és belsőépítészeti koncepciójának” kidolgozása.

A bírósági ügyfélkozpontok kialakításával a cél a korábbi gyakorlat szerinti, ügyfélforgalommal érintett kezelőirodák tehermentesítése, a biztonságos és nyugodt bírósági háttérmunka érdekében az érintett terület korlátozása, valamint az ügyfelek számára elérhető útvonalak lehető legegyszerűbb kialakítása.

A fentiek alapján az újonnan létrehozott ügyfélközpontok az ügyfelekkel való kapcsolattartást biztosítják, míg a kezelőirodák ennek háttereként a zavartalan bírósági munkavégzést szolgálják.

A kidolgozott koncepció alapján első körben 27 bírósági ügyfélközpont megtervezése és megvalósítása történik. 

A tervezési folyamat első részeként elkészült a Szigetszentmiklósi Járásbíróság és az Egri Törvényszék épületében kialakítandó ügyfélközpontok kivitelezési tervdokumentációja.

A kivitelezési munkálatok január közepén kezdődtek meg, a tervezett befejezés az Egri Törvényszék esetében 2018 februárjában, a Szigetszentmiklósi Járásbíróság esetében pedig 2018 márciusában várható. 

Forrás: OBH

Forrás: OBH

  • kapcsolódó anyagok
BÍRÓSÁG
IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS
OBH - ORSZÁGOS BÍRÓSÁGI HIVATAL