Nyerészkedő szakszervezet


firemanus # 2010.05.16. 21:51

Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete Nagy Gábor Gazdasági ügyvivő részére! Tisztelt Nagy Gábor!
Nem emlékezem, mikor írtam levelet a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete gazdasági ügyvivőjének, amelyre válaszolni kellett!

Gyenge Koppány által írt, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete honlapján megjelentetett, valótlanságot megfogalmazó írására éltem reflexióval.
Továbbra is állítom, hogy nem csak a HTFSZ indított pereket, azt állítom, hogy nem adtunk téves tájékoztatást, azt állítom, hogy a szakszervezetek közül csak a HTFSZ ragaszkodik a kamat nélküli kifizetéshez az eljárást nem indítók esetében!

Gyenge Koppány, a tényeket elferdítő állítását a mai napig nem bizonyította, nem válaszolt!
Öntsünk tiszta vizet a pohárba,de csak az igazság, a színtiszta igazság jegyében!
1.) „A gyulai tűzoltóságon lefolytatott Ombudsmani vizsgálat száma: OBH 3182/2003.

A vizsgálat, amire HTFSZ közreműködésével került sor,”
Csak az igazat, a színtiszta igazat!

„Ombudsmani vizsgálat a gyulai tűzoltóságon OBH 3182/2003. számú ügy

Az eljárás megindulása

Az OBH 1955/2002. számú ügyben – polgármesteri panasz alapján – már vizsgáltam a tűzoltóságok riasztási rendszerét. Vizsgálatom eredményét összefoglaló jelentésemben alkotmányos jogokkal összefüggő visszásságokat állapítottam meg. Erre, valamint arra tekintettel is, hogy az országgyűlési biztoshoz, illetve általános helyetteséhez a tűzoltóktól és érdekképviseleti szerveiktől az elmúlt mintegy nyolc évben alig érkezett panasz, Békés megyei helyszíni vizsgálatom során 2003. május 12-én – hivatalból – vizsgálatot rendeltem el Gyula Város Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságán.”

A hivatalból indított eljárás nem azonos a szakszervezet által kért vizsgálattal, a HTFSZ közreműködése a vizsgálatból adódott.

A 2005. szeptemberében kezdeményezett újabb eljárást indokolta, hogy közben a Magyar Köztársaság az EU tagja lett, és jogharmonizációs kötelezettségét elmulasztotta!
2.) Demonstrációk!
Csak az igazat, a színtiszta igazat!

Valóban kaptunk ajánlatot és ezt soha nem tagadtam, soha nem kérdőjeleztem meg HTFSZ brüsszeli szerepét. Éltünk a HTFSZ felajánlásával és 5 fővel, akik saját autójukkal utaztak, képviseltettük az FTSZ tagságát.

Erre ma is azt kell írnom, mint ezt akkor megtettem szóban, köszönjük!

A többi, Brüsszel előtti és utáni, a HTFSZ szervezésében megvalósult demonstrációt sem kérdőjeleztem meg, egyetlen írásomban sem, tehát nem értem a felvetést!
3.) Túlóra perek!

„ A túlmunka pereket próbáltuk úgy időzíteni, hogy karácsony környékén kapják meg a „csupa szív” munkáltatóink.

Úgy vélem, hogy 2004. május 1. és 2007. május 1. között bármikor be lehetett adni a követeléseket, jogvesztés nélkül.

A HTFSZ elnöke és ügyvivője 2008-ban a gyászos helyszínen megdöbbent azon, hogy milyen kevés keresetet adott be a Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete.

Tették ezt annak tudatában, hogy 2007-ben, Sopronban Dr. Lampert Mónika akkori belügyminiszter asszony és Zsinka András főosztályvezető úr kijelentették:

… mindenkinek jár a pénz, jogos a követelés, de amíg az utolsó jogi lehetőséget is ki nem merítették, addig nem tud a minisztérium fizetni.”

„A HTFSZ elnöksége több fórumon is kifejtette, hogy nem szabad azoknak hinni, akik azt mondják: nem kell perelni, mert mindenki megkapja a túlmunkapénzt. 2008-ba még nem volt ismert olyan jogszabály, ami ezt lehetővé tette volna.”
Csak az igazat, a színtiszta igazat!

A HTFSZ elnöke és ügyvivője nem 2008.nyarán szerzett tudomást a fővárosi peres eljárásról, éveken át tájékoztattuk egymást a perek állásáról!

Érdekes a levezetés, tehát 2007-ben, Sopronban dr Lampert Mónika akkori belügyminiszter asszony és Zsinka András főosztályvezető úr kijelentették:

…”mindenkinek jár a pénz, jogos a követelés,”..,

de a HTFSZ elnöksége több fórumon is kijelentette, hogy nem szabad azoknak hinni, akik azt mondják: nem kell perelni, mert mindenki megkapja a túlmunkapénzt.

Ezek szerint, 2007-ben, Sopronban dr Lampert Mónika akkori belügyminiszter asszony és Zsinka András főosztályvezető úr nem mondott igazat, félrevezetésként jelentették ki, hogy mindenkinek jár a pénz, jogos a követelés?!
Lehet, hogy a HTFSZ elnöksége házi fórumaitokon, a tagtoborzásokon, tettek ilyen kijelentéseket, de azon tárgyalásokon ahol együtt ültünk és tárgyaltunk, soha egyetlen szóval sem közölték álláspontjukat!

Meg kellene kérdezni azt a főosztályvezetőt, aki minden egyes BÉT;SZÉF, ÁÉT és háttértárgyalásokon jelen volt, Ő miért lepődött is meg az elnök és ügyvivő bejelentésén.

Nem tudom ki mit ért az” amíg az utolsó jogi lehetőséget is ki nem merítették” kijelentésen, az én olvasatomban és erről beszélt Miniszter Asszony is, amíg a Legfelsőbb Bíróság – ez az utolsó jogi lehetőség kis hazánkban - nem adja az áldását, addig nem tud a minisztérium fizetni.

Tanácsolom az ÁÉT 2008. szeptember 30-án megtartott üléséről készül, hitelesített jegyzőkönyvet olvasgatni!

http://www.ftsz.hu/index.php?…

„Időközben bekerült a törvénybe egy olyan módosítás, ami megnyitotta az igénylés lehetőségét. A lehetőség ellen a HTFSZ nem élt kifogással.

Amennyiben valóban a tűzoltók ellen lennénk ezt megtettük volna.”
Csak az igazat, a színtiszta igazat!

A szó elszáll, de az írás megmarad, legalább a szó szerinti, hitelesített jegyzőkönyvet nem kellene meghazudtolni!

http://ftsz.hu/…yz_konyv.pdf

Na meg ezt sem!

http://htfsz.hu/…esei-kapcsan
Kérdezném, azok a tűzoltók, akik nem tagjai egyik szakszervezetnek sem, nem tűzoltók, Ők nem teljesítettek túlszolgálatot?
Azok a tűzoltók, akik nem pereltek, nem tűzoltók, Ők nem teljesítettek túlszolgálatot?

„A saját véleményem és megérzésem a módosítással kapcsolatban, hogy pont a Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete elnöke a helyét védi, mert ha kiderül, hogy nem minden úgy van, ahogy a tagokkal elhiteti, akkor nagy bajban lesz.

Továbbá pont ezért szükséges a Firemanus (nick) név alatt közölt, a HTFSZ-t mocskoló, csúsztatásokban gazdag, rágalmazásoktól hemzsegő, butuska iromány.

Igazából válaszra sem érdemes az egész, csak a „szöget” ugrasztottuk ki a zsákból.

Szinte teljesen biztosak voltunk abban, hogy válaszunkra hirtelen a semmiből előkerül az FTSZ elnök és hős lovagként védelmébe veszi az anonimitásba burkolózó Firemanust.”
Csak az igazat, a színtiszta igazat!

Nem féltem a helyem, a tudatlanság vagy ismeret hiány kielégítése végett, az FTSZ 2010. februári küldöttgyűlésén közöltem a jelenlévő tagsággal, hogy maximum a következő küldöttgyűlésig látom el a feladatot.

Továbbá, minden létező fórumon Big Gabi nick névvel regisztráltam!

Nagyszerű taktikai érzékről tett tanúbizonyságot a HTFSZ vezetősége, vagy akik a „ biztosak voltunk” társaságába tartozik, de sem a múltban, sem a jelenben és mindaddig, amíg az FTSZ elnöki teendőit ellátom, nem fogom szó nélkül hagyni szervezetünk tevékenységéről megjelenő, valótlanságot – lásd. Gyenge Koppány 2010. április 20-án megjelentetett írása - megfogalmazó írásműveket!
Tisztelt Nagy Gábor!

Vannak emberek akiknek még a becsület szent és sérthetetlen, én úgy gondalom ezek közé tartozom, így a jövőben, kérem a becsületem tisztán hagyni!!

Budapest. 2010. május 11.

Nagy Gábor

FTSZ elnök

kormoscs # 2010.05.09. 15:36

Tisztelt Nagy Gábor FTSZ elnök!

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete 1992-ben foglalkozott először a heti munkaidővel. Az akkori MDF kormány csak a Munka Törvénykönyve alá tartozókra terjesztette ki a heti 40 órás munkahetet. Ekkor szakszervezetünk kérte, hogy a hivatásos állományúakra is terjesszék ki és többletmunkaként fizessék ki a túlszolgálatot.

Ennek elérése érdekében decemberben demonstrációt hirdettünk a parlament elé, amely a siker ellenére nem váltotta ki a hozzá fűzött reményeket. A szolgálati törvény módosításainak egyeztetése folyamán folyamatosan kértük ennek bevezetését. Sajnos a 96-os „új” HSZT- ben sem valósult meg.

95. szeptember 5-én szintén demonstrációt szervezett HTFSZ a munkaidő és a tűzoltóság problémáival kapcsolatban, ekkor hívták a tűzoltóságot a BM „állatorvosi lovának”, ami a demonstráció után „tüzes paripává” lett.

A gyulai tűzoltóságon lefolytatott Ombudsmani vizsgálat száma: OBH 3182/2003. A vizsgálat, amire HTFSZ közreműködésével került sor, az alábbi megállapítást tette:

II.

1. A tűzoltó állomány háromváltásos 24/48 órás szolgálati rendje miatt egy átlagos tűzoltó évente 117 szolgálatot lát el, ami havi 234, heti 58 munkaórát jelent. A vizsgált tűzoltóságon a szolgálatok száma és szolgálatban töltött idő is lényegesen magas, havi 240-264 óra. Figyelemmel arra, hogy a Hszt.-ben meghatározott illetményrendszer és ebből következően a jövedelem azonos a 24/72 órás váltásos rendszerben és a hivatali szolgálati rendben foglalkoztatottakéval, a tűzoltók által teljesített többlet munkaidő sem szabadidőben, sem illetményben nem kerül megváltásra.

Ezért megvizsgáltam, hogy ez a hátrányos megkülönböztetés tilalmával összefüggésben alkotmányos visszásságot okoz-e. Ennek során az Alkotmánybíróság által is alkalmazott „önkényes megkülönböztetés tilalma”[1] tesztjét – amely gyakorlatilag két elemből, az összehasonlíthatósági- és az indokolhatósági próbából áll – végeztem el. Az összehasonlíthatóság próba azt jelenti, hogy csak az azonos helyzetben lévők között merülhet fel a hátrányos megkülönböztetés tilalmának megsértése. Alkotmányos visszásságot okozó diszkriminációról csak akkor lehet szó, ha valakit, vagy valamilyen csoportot más, azonos helyzetben lévő jogalannyal vagy csoporttal történt összehasonlításban kezelnek hátrányosabb módon. Az Alkotmány 70/A. §-a „a jogegyenlőség követelményét rögzíti. Azt jelenti, hogy az állam, mint közhatalom – mint jogalkotó és jogalkalmazó – a jogok és kötelezettségek megállapítása során köteles az azonos helyzetben levő jogalanyokat indokolatlan megkülönböztetés nélkül, egyenlőkként kezelni.” A homogén csoport fogalmát az Alkotmánybíróság – eddigi gyakorlata szerint – szűken értelmezi. Az Alkotmánybíróság gyakorlata szerint az összehasonlíthatósági próba nem csak arra a helyzetre vonatkozik, amikor azonos helyzetben lévő jogalanyok között tesznek különbséget, hanem ennek ellenkezőjére is, vagyis amikor lényegesen eltérő helyzetben lévők esetén e körülményt figyelmen kívül hagyják. A tűzoltók illetményének megállapítása során a jogalkotó figyelmen kívül hagyta, hogy a tűzoltók szolgálati rendje jelentősen eltér más, szintén a Hszt. hatálya alá tartozók szolgálati rendjétől. Megállapítottam, hogy ez a hátrányos megkülönböztetés tilalmával összefüggő alkotmányos visszásságot okoz.

Az FTSZ által kért vizsgálatot ez néhány évvel megelőzte!

2005 nyárelejére megint eljutottunk egy demonstrációhoz, ahol az Országos Választmány tagjai részvételével petíciót adtunk át a Kossuth téren a miniszterelnöknek, amit Juhász Gábor államtitkár vett át.

Részletek a petícióból:

… A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete nevében segítségét kérem a hivatásos tűzoltók munkaidejének rendezése tárgyában. Már több mint tíz év óta folytatunk különböző érdekegyeztető tárgyalásokat, a tűzoltók munkaidejének rendezése érdekében. Ez a probléma túlnyúlik a belügyi tárca hatáskörén, ezért kormányzati döntést kérünk. Minden szakmai egyeztető tárgyaláson elhangzik, a panaszok jogosak, meg kell változtatni, de a belügyi tárca, elmondásuk szerint, nem tudja egyedül orvosolni.

Éves szinten maximum 117 szolgálati napot lehet teljesíteni, ami 2808 munkaórának felel meg. (52 hét szorozva heti 54 órával) Ez azt jelenti, hogy hivatali munkaidőre átszámolva az év 351 napjának megfelelő munkaidőkeretet kell teljesítenie egy tűzoltónak alapmunkaidőként, túlórák nélkül.

A 792 óra többletmunkára a háromváltásos munkarendben dolgozó tűzoltók semmilyen ellentételezést nem kapnak. Állításunkat azzal igazoljuk, a hivatali munkarendben foglalkoztatott tűzoltó (heti 48 óra munkaidő beosztásban) bére csak a délutános-, és éjszakai pótlékkal kevesebb, mint a háromváltásos (heti 56 óra munkaidő beosztásban) szolgálati rendben dolgozó vonulós tűzoltóétól, hiszen a bértábla egységes elveket takar. A munkaidejük között jelentős különbség van.

Szakmai felmérések alapján megállapítást nyert, hogy sem az Európai Unió régi tagállamaiban, sem az újonnan csatlakozott országok között nincs ilyen diszkriminatívan megállapított munkaidő keret!

Tisztelt Miniszterelnök Úr!

A 2005-ös év ismét a tűzoltók fekete éve lesz?

A januárban egyhavi távolléti díj időarányos kifizetését mulasztották el!

A bérfejlesztések fedezetét csak megkésve egészítették ki.

Az idei lakhatási támogatásból csak a tűzoltók nem részesültek! Mintegy harminc nehéz helyzetben lévő érvényes engedélyekkel és kölcsönigényléssel rendelkező család nem jut segítséghez!

Szervezetünk fennállása óta küzd ezen hátrányos az Európai Unióban példátlan megkülönböztetés ellen változó eredménnyel. Megértjük az ország nehéz gazdasági helyzetét, de egy emberi jogokat elismerő és tiszteletben tartó európai országnak nem szabadna ilyen hátrányos megkülönböztetéseket tenni munkavállalók között.

Előre is köszönjük Miniszterelnök Úr közbenjárását, segítő készségét. Mi úgy érezzük amennyiben az ön közbenjárására sem sikerül számunkra elfogadható megegyezésre jutni pontos ütemtervvel, határidőkkel, mellérendelt pénzeszközök meghatározásával, 2005. július 31.-ig, akkor a HTFSZ nem tudja felvállalni a munkabéke fenntartását. Akkor, ebben a demokratikus országban hiába keressük jogainkat, kénytelenek leszünk az európai uniós jogorvoslatokat, nemzetközi közvéleményt igénybe venni…

Ebben a visszatekintésben is olvasható, hogy 2005. június 14-én a HTFSZ a miniszterelnökhöz fordult a munkaidő kérdésével, amit már 1992. óta feszegetett szakszervezetünk.

Amire az FTSZ elnök is felhívta az Államtitkár Úr figyelmét:

Belügyi Érdekegyeztető Tanács ülése 2005. 08.12.

…Részletek:

Áttérünk a 2. napirendre. Ez pedig egyeztetés folytatása a hivatásos tűzoltók munkaidejének csökkentése tárgyában.

Kajsza Zoltán HTFSZ:

A petícióban azt kértük, hogy július 31-ére, illetve augusztus 1-jére egy olyan konkrét megállapodást kértünk, ami konkrétan, időpontokra lebontva, a pénzügyi fedezetet mellérendelve, biztos garanciát jelent a számunkra, hogy ez 3 éven belül meg fog valósulni. Mert jelen pillanatban ott tartunk, hogy 92 óta beszélünk arról, hogy majd ezt meg kellene oldani, most 2005-ben járunk, 2003-ban már egyszer majdnem megegyeztünk, és most 2005-ben még mindig ott tartunk, hogy valamikor ezt jó lenne elkezdeni. Tehát, igazából én úgy érzem, hogy a tűzoltók maximálisan türelmesek voltak, de most már szeretnénk érvényesíteni európai uniós jogainkat is, hiszen ezért csatlakoztunk Európához, hogy azért a közös jogrendszer előnyeit is élvezzük, ne csak a hátrányait. Ezért mi azt kérjük a minisztérium vezetésétől, hogy igenis, tegye lehetővé a tűzoltók számára, hogy ugyanolyan munkaidő keretben dolgozzanak, mint Európa más országaiban….

Nagy Gábor úr, elnök, Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete:

…Bocsánatot kérek Államtitkár Úr, és nem az igaz, vagy nem igazra szeretnék reagálni, de Ön úgy állította itt be most, a munkaidő, mert a munkaidőről kezdődött ez a második napirendi pont, mintha ez fél évvel ezelőtt, az január 3-án keletkezett volna, és hozták fel először a tűzoltó, vagy hozták fel a tűzoltó szakszervezetek ezt a problémát. Ez 1992 óta folyik ez a tárgyalás. Köszönöm…

2005 októberében a HTFSZ szervezett demonstrációt Brüsszelbe, a magyarországi hivatásos tűzoltók heti munkaidejének csökkentése érdekében. Tettük mind ezt annak ellenére, hogy ígéretet kaptunk arra: megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy a veszélyességi pótlékot 100 %-ra lehet-e emelni.

…Három útvonalon indultak a magyar tűzoltók Brüsszelbe

Európa nagyvárosainak tűzoltóságain kívánnak támogató aláírásokat gyűjteni petíciójukhoz a magyar tűzoltók. A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének szervezésében október elsején a Belügyminisztérium budapesti épülete elöl két mikrobusszal és egy személygépkocsival három útvonalon indultak el Brüsszelbe.

Útvonalak: 1. Budapest – Zágráb – Ljubjana – Milánó – Lion – Párizs – Brüsszel
2. Budapest – Pozsony – Bécs – München – Nürnbert – Stuttgart – Strasborurg – Luxembourg – Mainz – Köln – Dortmund – Brüsszel
3. Budapest – Varsó – Berlin – Hamburg – Amszterdam – Brüsszel

A tűzoltók következő csoportja október 3-án indul autóbusszal, egyenesen Brüsszelbe. Október 4-én a belga Genkben találkoznak a többiekkel egy ifjúsági szálláson, s onnan mennek másnap együtt Brüsszelbe, hogy az Európai Parlament elnökének vagy megbízottjának átnyújtsák petíciójukat.

A Brüsszelben átadott petíciónk szövege:

PETÍCIÓ

A több mint 2500 tagot számláló, országosan reprezentatív Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete (HTFSZ), tiltakozik a Magyarországon váltásos szolgálati rendben dolgozó tűzoltók – európai jogszabályokat figyelmen kívül hagyó – heti, akár 54 órát is elérő munkaideje ellen!

Követeljük, hogy a Magyar Köztársaság Kormánya haladéktalanul tegyen eleget az Európai Uniós csatlakozáskor vállalt jogharmonizációs kötelezettségének!

Követeljük, hogy a Magyar Országgyűlés a tűzoltók munkaidejét is szabályozó hivatásos állományúak jogállásról szóló szolgálati törvényt úgy módosítsa, hogy az feleljen meg EU munkaerő-irányelvének, valamint vegye figyelembe az Európai Bíróság tagországokra kötelező, hasonló ügyekben meghozott döntéseit. Ennek megfelelően követeljük, hogy a magyar tűzoltók munkaideje is heti 40 órában, túlórákkal együtt maximum 48 órában legyen megállapítva. A ledolgozott túlórákat pedig maradéktalanul fizessék ki a tűzoltóknak!

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete arra kéri az Európai Bizottságot, valamint az Európai Parlament képviselőit, segítsék elő, hogy teljesüljenek a magyar tűzoltók követelései, bizonyítva ezzel, hogy az Európai Unión belül nem érvényesülnek, nem érvényesülhetnek az egyenlő bánásmód elvét sértő jogszabályok!

Brüsszel, 2005. október 5.

A túlmunka pereket próbáltuk úgy időzíteni, hogy karácsony környékén kapják meg a „csupaszív” munkáltatóink.

Úgy vélem, hogy 2004. május 1. és 2007. május 1. között bármikor be lehetett adni a követeléseket, jogvesztés nélkül.

A HTFSZ elnöke és ügyvivője 2008-ban a gyászos helyszínen megdöbbent azon, hogy milyen kevés keresetet adott be a Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete.

Tették ezt annak tudatában, hogy 2007-ben, Sopronban Dr. Lampert Mónika akkori belügyminiszter asszony és Zsinka András főosztályvezető úr kijelentették:

… mindenkinek jár a pénz, jogos a követelés, de amíg az utolsó jogi lehetőséget is ki nem merítették, addig nem tud a minisztérium fizetni.

A HTFSZ elnöksége több fórumon is kifejtette, hogy nem szabad azoknak hinni, akik azt mondják: nem kell perelni, mert mindenki megkapja a túlmunkapénzt. 2008-ba még nem volt ismert olyan jogszabály, ami ezt lehetővé tette volna.

Időközben bekerült a törvénybe egy olyan módosítás, ami megnyitotta az igénylés lehetőségét. A lehetőség ellen a HTFSZ nem élt kifogással.

Amennyiben valóban a tűzoltók ellen lennénk ezt megtettük volna.

A saját véleményem és megérzésem a módosítással kapcsolatban, hogy pont a Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete elnöke a helyét védi, mert ha kiderül, hogy nem minden úgy van, ahogy a tagokkal elhiteti, akkor nagy bajban lesz.

Továbbá pont ezért szükséges a Firemanus (nick) név alatt közölt, a HTFSZ-t mocskoló, csúsztatásokban gazdag, rágalmazásoktól hemzsegő, butuska iromány.

Igazából válaszra sem érdemes az egész, csak a „szöget” ugrasztottuk ki a zsákból.

Szinte teljesen biztosak voltunk abban, hogy válaszunkra hirtelen a semmiből előkerül az FTSZ elnök és hős lovagként védelmébe veszi az anonimitásba burkolózó Firemanust.

Azért, mert az FTSZ elszúrta a lehetőséget, hogy a tagjai maradéktalanul megkapják jogos járandóságukat nem a HTFSZ a felelős!

A lejáratásunkra irányuló agresszív kampány, egy leáldozóban lévő rendszer utolsó képviselőjének erőtlen próbálkozása.

Remélem, a közeljövőben inkább egymás mellett, mint egymás ellen fogunk fellépni és dolgozni.

Úgy vélem, hogy nagyon nehéz 4 év áll előttünk, és jövőnk érdekében, célravezetőbb, ha az FTSZ is inkább a közeljövő várható feladataira készül fel, és nem a társ szakszervezet lejáratásán munkálkodik saját hibáinak leplezése érdekében.

Szeretném ezúton köszönetemet kifejezni Kajsza Zoltán leköszönő HTFSZ elnöknek és Hócza György leköszönő ügyvivőnek a rendelkezésemre bocsátott sajtóanyagokért.

Nagy Gábor
HTFSZ

[1] Más néven: „általános racionalitási teszt” vagy „ésszerű indok követelménye”

firemanus # 2010.04.28. 20:02

Tisztelt Gyenge Koppány!

Igen gyenge levelét kénytelen voltam minden egyes érdekvédelmi fórumnak elküldeni, és íme az FTSZ válaszolt a tűzoltóknak küldött levelére és hazug állításaira.
http://www.ftsz.hu/index.php?…

"Levél Gyenge Koppánynak!
2010. április 28.

Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete Gyenge Koppány Országos Választmány tagja részére!

Tisztelt Gyenge Koppány!

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete honlapján általad írtakra szándékozok reflexióval élni.

„A perindítások és a perekben hozott ítéletek jogszabály alkotásra kényszerítették a Kormányt és lehetővé tették a nem perlő tűzoltók részére történő kifizetéseket is. Más szakszervezet ilyen pert nem indított, sőt a tagság részére téves (jogilag megalapozatlan) tájékoztatást adott. Ezért a felelősség pedig nem a HTFSZ-t terheli.”

A Fővárosi Tűzoltóság Szakszervezete 2005. novemberében indította peres eljárását, amelynek mindenegyes fillérjét – több millió forint - a szakszervezeti tagok által befizetett tagdíjakból finanszíroztuk. 2005.szeptemberben az Ombudsmanhoz fordultunk, sérelmezve, hogy a tűzoltó állomány háromváltásos munkarendben átlagosan heti 54 óra szolgálatot lát el, szemben más – ugyancsak a Hszt. hatálya alá tartozó – szervek állományával.( Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa általános helyettesének Jelentése az OBH 5389/2005. sz. ügyben).

Előzmények: http://www.jogiforum.hu/forum/16/23219#… , Reagálás: itt

Az sajnálatos, hogy a Fővárosban elsőfokú ítélet meghozatalához négy év szükségeltetik.

A HTFSZ tagjai közül egyénileg, 2006. nyarán kettő fő adta be elsőkként keresetét, majd ezt követően került sor a HTFSZ szervezésével a tömeges keresetek benyújtására.

2008. nyarán, egy tragikus helyszínen, a HTFSZ elnöke és ügyvivője, jelenlétemben, közölte az OKF főosztályvezetőjével, hogy nem értenek egyet azzal a kormányzati szándékkal, hogy azoknak is rendezve legyen az elmaradt illetmény kifizetése akik nem indítottak eljárást!

Megdöbbenéssel ért engem és a főosztályvezetőt is ez a nyilatkozat! Soha egyetlen szóval sem közölték előtte ezen álláspontjukat!

A jogalap megítélése szempontjából teljesen mindegy, hogy ugyanazon munkáltatónál alkalmazásban állók közül egy fő vagy 1400 fő kéri a jogorvoslatot!

A HTFSZ-t terheli–e felelősség?

Miért is harcolt a HTFSZ a peres egyeztetéseken?

Talán csak nem azért, hogy más megítélés alá essenek a perben részt vevők és peren kívüliek?

Lánglovagok portál fórumában a HTFSZ elnöke 2009. március 31.-én a következőket írta hozzászólásában:

„Hazugság hogy a HTFSZ szerint ne fizessenek azoknak, akik nem pereltek. Csak a jogalapot nem látjuk!!!!! Jogalap nélküli kifizetések pedig nem várhatók!!!!”

Ezzel szemben a Szolgálati Jogviszonyban Állók Érdekegyeztető Fóruma

2009. szeptember 25-ei ülésén a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete nem értett egyet azzal, hogy a Hszt-ben a jogalap megfogalmazásra kerüljön!

„JEGYZŐKÖNYV

a Szolgálati Jogviszonyban Állók Érdekegyeztető Fóruma

2009. szeptember 25-ei üléséről

Helyszín: Miniszterelnöki Hivatal (Budapest, V. ker. Kossuth tér 4.) földszinti

Konferenciaterem

Időpont: 2009. szeptember 25., 15.00 órai kezdettel”

„- És még egy problémáról nem beszélt Kónya Péter, mert azt gondolta, hogy sikerült a

problémát megoldanunk, de nem sikerült. A BRDSZ-nek volt egy előterjesztésre a

Tűzoltóság vonatkozásában. A Tűzoltóság tekintetében, és ez főleg a hivatásos

önkormányzati tűzoltóságot érinti, 2004-től 2008-ig terjedő időszakra – miután nem tartották be az európai uniós irányelveket a munkaidő-rendszerrel kapcsolatban, ezért – túlórák keletkeztek. És a túlórák ki nem fizetése miatt rendkívül sok ember perel. A kollégák egy része perel, egy része pedig abban bízik, hogy peren kívül is megoldható ez az ügy. Igen, peren kívül is meg lehetne oldani, ha a kifizetés jogalapját megteremtenék a szolgálati törvényben. A BRDSZ élt egy kezdeményezéssel, amelyet megpróbáltunk volna megbeszélni.

Amit megoldást Csire Úr a rendelkezésünkre bocsátott, az elfogadható lenne, ha így kerülne be a szolgálati törvénybe. Ezért szeretném a miniszter úr válaszát megkapni, arra nézve, hogy elfogadják-e.

„- Kónya Péter: el kell mondanom, hogy a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete ezzel a javaslattal nem ért egyet. Az oldal többi szakszervezete ebben a kérdésben nem foglalt állást.”

„- Jauernik István államtitkár (Önkormányzati Minisztérium): A szakközépiskolai ügy

bekerülése motiválta azt a javaslatot, hogy a tűzoltók perét is próbáljuk rendezni. Ameddig el lehet menni a javaslatban, azt gondolom, addig elmegy. Addig lehet elmenni, hogy az érvényes Legfelsőbb Bírósági döntések után a 48 óra feletti túlmunkát rendezni kell. Ezt nem vitatja Kormány. Tehát ezt tudjuk beleírni. Azt, hogy mennyi jár és hogyan, abban nem tudtunk megegyezni. Bírósági tárgyalások vannak, több bíróságnál különböző ítéletek kezdenek kirajzolódni, de jogerős ítélet még nincs. Tehát a mi javaslatunk az, hogy a Hszt-be kerüljön be, hogy a Kormány ezt akarja rendezni, de amit tudunk, azt ebbe írjuk bele, amit nem, arra pedig a Kormány kapjon felhatalmazást, hogy ezt a problémát meg kell oldani. A tegnapi Államtitkári Értekezleten ezt a tárca nevében felvetettem, átküldtük az IRM-nek, átküldtük a MEH-nek, én bízom benne, hogy mire beterjesztésre kerül a Parlamenthez ez a törvényjavaslat, addigra az érdekvédelmei szervezetekkel együtt tudunk egy olyan szövegjavaslatot tenni, ami megfelel a szakszervezetnek. A jövő héten ebben lesz egy egyeztetés, ha egy szövegszerű javaslatban meg tudunk állapodni, az szerintem mindkét oldalnak előnyére válik.”

Kónya Péter: Jauernik államtitkár úrhoz kérdésem, hogy az a szövegszerű változat, amit a BRDSZ beadott nem került befogadásra, hanem ezt pontosítani kell további egyeztetésen?

Jauernik István: Igen.

Dr. Bárdos Judit: Kaptunk egy szövegszerű változatot. Akkor most az sem kerül

befogadásra?

Jauernik István: Amit a BRDSZ adott be, az nem kerül befogadásra, azt továbbfejlesztettük. Ebből lett egy tárcajavaslat, ezt küldtük át az IRM-be, a MEH-be és a PM-be. Most megy a tárcák közötti egyeztetése annak a javaslatnak, tehát a tárca ahhoz ragaszkodik, amit ma háromnegyed háromkor átadtunk. Kónya Péter kérdésére: igen, további egyeztetés lesz a kérdésben.”

Forrás: SZÉF 2009.09.25. Jegyzőkönyv

A jogalap Hszt-be történő beemelését a jogalkotó az alábbiak szerint indokolta:

„ 2004. május 1-jétől, Magyarország Európai Uniós csatlakozásának időpontjától kezdve a

hazai jogban is hatályos a munkaidőszervezés egyes szempontjairól szóló tanácsi 93/104/EK irányelv (1993. november 23.), amely 6. cikkének 2. pontja előírja, hogy „A tagállamok meghozzák a szükséges intézkedéseket annak biztosítására, hogy a munkavállalók biztonságának és egészségének védelmével összhangban: …2. a hétnapos időtartamokban az átlagos munkaidő, a túlórát is beleértve, ne haladja meg a 48 órát.”.

Ezt az irányelvet hatályon kívül helyezte a 2004. augusztus 2-án hatályba lépett, a munkaidő-

szervezés egyes szempontjairól szóló európai parlamenti és tanácsi 2003/88. EK irányelv (2003.

november 4.), amelynek 6. cikke megismételte a 93/104/EK irányelv 6. cikkében foglalt rendelkezést.

A jogharmonizációs programról és a végrehajtásával összefüggő feladatokról szóló

2065/2004. (III. 18.) Korm. határozatban szereplő felsorolás azonban nem tartalmazta a 2003/88.

EK irányelvet, így annak a Hszt.-be történő teljes körű átültetésére nem került sor. A hatályos jogi helyzetnek – a jelenleg is folyó tűzoltó-perek mellett – akár az is lehet a következménye, hogy Magyarországot az Európai Bíróság egy ellene indított eljárásban kártérítésre kötelezi. Ennek megelőzése érdekében szükséges a Hszt. kiegészítése egy olyan rendelkezéssel, amely szerint a túlszolgálat felett teljesített szolgálatért az Irányelv szerinti átlagszámítás alapján meghatározott távolléti díj jár.”

Csak megjegyzésként!

A módosítás újra megnyitotta az igénylés lehetőségét a szolgálati viszonyban álló, de már nem részben vagy egészben készenléti jellegű beosztásban foglalkoztatott, valamint a szolgálati nyugdíjban részesülő tűzoltók számára, akik 2010. március 2-ig nyújthatták be a Hszt. 276/A. §-a szerinti távolléti díj iránti kérelmüket. A jelenleg is részben vagy egészben készenléti jellegű beosztásban foglalkoztatott tűzoltók jogosultságát a munkáltatónak hivatalból kell vizsgálnia. Ha a most benyújtott igénylések alapján nem kerül sor kifizetésre, akkor várhatóan a jelenleg is folyó pereken kívül újabbak is fognak indulni, és azok is perelni fognak, akiknek az igénye a módosítás hatálybalépése előtt már elévült.

Budapest, 2010. április 28.

Nagy Gábor FTSZ elnök"

kormoscs # 2010.04.26. 14:57

Reagálás a www.htfsz.hu oldalon.

firemanus # 2010.04.25. 09:12

Habár úgy látszik senki sem reagált a HTFSZ által a tűzoltók megtévesztésére, hátrányos megkülönböztetésére, és saját zsebre történő nyerészkedés alapos gyanúja ügyében indított fórumbejegyzésemre, a HTFSZ mégiscsak kiadott egy közleményt.
Ők nem, ők nem csináltak semmi ilyesmit, ők nem lassítják a megegyezést, ők nem különböztetnek meg senkit, bla, bla, bla....

Sajtóközlemény
A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezet ügyvivőinek közleménye:

"* Semmi nemű érdekünk nem fűződik a túlóra perek lefolyásának lassításához.

* A perekben személy szerint mi is érdekeltek vagyunk, hiszen aktív tűzoltóként minket is jogsérelem ért.

* A túlóra díjak mielőbbi kifizetése a mi érdekünk is, mi is bérből, fizetésből élő hivatásos tűzoltók vagyunk.

Elutasítunk minden vádat, amely a HTFSZ tagság megosztására és az ügyvivők lejáratására irányul. Sajnálatos hogy bizonyos erőknek a tűzoltó társadalom felaprózása, a tűzoltók szakszervezetbe vetett hitének megrontása a céljuk.

A Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének továbbra is legfőbb célja: HTFSZ tagjainak védelme, a tűzoltók erkölcsi és anyagi megbecsülésének magasabb szintre való emelése.

Céljaink elérése érdekében kérünk minden hivatásos tűzoltót, ne a széthúzás legyen a cél!

Teljes összefogással érhetjük el céljainkat!

Budapest. 2010. április 21."

Nos tehát, a visszamenőleges tagdíj kérése, törvény által járó és kifizetésre kerülő elmaradt illetmény esetén, amit a munkáltató köteles kifizetni PTK (301. §), olyan tűzoltóktól, akik a kérdéses időben nem voltak a szakszervezet tagjai - jogalap nélküli gazdagodás Ptk.364. § alapos gyanúját vetik fel. Az pedig, hogy perel vagy nem perel alapon kapja meg a neki járó elmaradt illetménye után járó kamatot, az pedig ütközik az Ebktv. (Egyenlő Bánásmód törvény) egyéb jellemzőibe sorolható hátrányos megkülönböztetésnek, mi szerint jogsérelem éri a nem perelő tűzoltókat!!!!

Az sem világos, hogy egy törvény által kifizetésre kerülő elmaradt munkadíj és kamatai után miért és kinek jár sikerdíj?!?!?!?!?!
Tehát mindenképpen bizalmatlansági indítványt kellene indítani a HTFSZ vezetőségével szemben.
Amennyiben intézkedéseiket, a jogtalanul aláíratott nyilatkozatokat nem vonatják vissza, csoportos perre vihetik a megtévesztett tűzoltók az ügyet saját szakszervezetükkel szemben. S ne feledjétek kedves tűzoltó bajtársaim a már megnyert perhez is lehet 2 éven belül csatlakozni, és benyújtani a kártérítési igényt 2010. április 01-től (ha esetleg valaki nem merné az első körben benyújtani ilyen irányú igényét a bíróságon). S azt se felejtsük, hogy a HTFSZ
az előzőekben nem a most kiadott sajtóközleményben szereplő nyilatkozatnak megfelelően beszélt, írt a honlapján, s tárgyalt a mi bőrünkre az Önkormányzati Minisztériummal.
Idézet - http://www.htfsz.hu/index.php?…

"Árok Kornél ügyvivő összegezte az elhangzottakat:

  • Amennyiben a HTFSZ módosító indítványai bekerülnek a rendeletbe, akkor bekövetkezik az dolog, amiért harcoltunk többek között a peres egyeztetéseken, más megítélés alá essenek a perben részt vevők és a peren kívüliek.

Branauer Zoltán
Módosítás: ( 2010. április 09. péntek, 09:28 )"

Továbbá, akinek nincs félnivalója, nem szükséges sajtóközleményben megvédenie magát.

Szóval tűzoltó társaim, vessétek fel ezt a kis szösszenetet a jövő heti siófoki XXI. Küldöttgyűlésen! A saját bőrötök a tét!!!!!

firemanus # 2010.04.10. 09:03

Mint bizonyára ismeretes Ön előtt is, az uniós csatlakozáskor törvényi meghatározásra került, hogy a tűzoltók heti 40 órában foglalkoztathatóak, ami maximum 8 órás túlórával léphető át. Sajnos, e törvény adta jogunkért, mivel azt a kormány nem ismerte el, illetve nem adoptálta automatikusan, kénytelenek voltunk bírósághoz fordulni, ahol a bírósági határozat kimondta, hogy a túlszolgálatért járó illetmény jár a tűzoltóknak a csatlakozásig visszamenőleg, még pedig kamatostul. Sajnos eddig, habár a törvény 40 órát ír elő, az illetékesek diszkalkulai hiányossága miatt, a kormány 40 + 8, azaz 48 órában kívánja foglalkoztatni, vagyis foglalkoztatja a tűzoltókat, és csak 48 óra felett fizeti ki a túlórát. Bár már törvényben rögzítették – legalábbis a 48 órás munkarendet, valamint azt, hogy jár visszamenőleg a túlmunkadíj és annak kamata – még mindig megközelítőleg 40 bíróság nem hozott ítéletet az ügyben, holott a Fővárosi Munkaügyi Bíróság 2009 novemberében meghozta azt.

Azt hogy, mikorra sikerült elérni a törvényes 40 órás munkarendet, amikor a bíróságok a törvénnyel szemben még a mai napig nem hirdettek ítéletet a túlóraperekkel kapcsolatban sem, el sem tudom képzelni. Magyarán heti 8 órában, habár túlórában, de normál bérért foglalkoztatnak minket. Bár azt sem értem, hogyha valami törvény szerint jár, azt a törvényszolgák milyen jogon veszik el, illetve nem ítélik meg, vagy talán nem is a törvényt, hanem a kormányt szolgálják?!?!

A Hszt - a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló törvény 2009. évi módosításakor már figyelembe vették a tűzoltók 48 órás munkaidejét, ami minden egyes tűzoltóra vonatkozik. A törvény nem tesz különbséget tűzoltó és tűzoltó között. Nem úgy a HTFSZ - a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, melynek alapszabályában ugyan rögzítve van, hogy minden egyes tűzoltó, akár nyugdíjas tűzoltó érdekeit is képviseli, mégis, tagtoborzás és anyagi haszonszerzés céljából olyan eszközhöz folyamodott, ami szerintem megtévesztés, jogszerűtlen és erkölcstelen.

A minisztériummal 2002 óta folytatott egyeztetések során a HTFSZ volt az egyetlen, amely alapszabályával ellentétben, folyamatosan azt hangoztatta, hogy csak azoknak járjon a túl-szolgálati illetmény, akik azt peres úton kérik. Bár ezen jogunkat törvénybe illesztették, és a túlmunkadíj és kamata mindenkinek jár, a HTFSZ ezzel szemben még mindig arra kérte a 2010. 04. 07.-ei egyeztetésen a minisztériumot, hogy csak azok kapják meg a nekik járó kamatos kamatot, akik már eddig perre vitték jogos igényüket, és azok a tűzoltók, akik nem nyújtották be bíróságon a nekik járó túlóradíj iránti keresetüket, azok csak az elmaradt illetményben részesüljenek.

„Árok Kornél ügyvivő összegezte az elhangzottakat:

  • Amennyiben a HTFSZ módosító indítványai bekerülnek a rendeletbe, akkor bekövetkezik az dolog, amiért harcoltunk többek között a peres egyeztetéseken, más megítélés alá essenek a perben részt vevők és a peren kívüliek.”

Viszont tudomásom szerint más érdekképviseletek a költségcsökkentés érdekében, kis létszámú próbapereket (4-5 fő) indítottak, így tehát, csak a perben nevesített tűzoltóknak járna elmaradt jövedelmük után a kamat, ami nem összeegyeztethető az alapszabállyal, sem az egyenlő bánásmód törvénnyel, és alkotmányellenes is.

A mellékelt nyilatkozattal a mai napig agitálják a rosszul informált tűzoltókat, hogy csak akkor kapják meg járandóságukat, ha perelnek és a HTFSZ-be belépnek, aláírva a mellékelt nyilatkozatot. A nyilatkozat aláírásával kötelezik mind az új tagokat, mind a régieket, hogy a nekik járó, majdan egyszer kifizetésre kerülő kamattal növelt bruttó túlszolgálati illetményt az ő számlájukra utaltassák át, és abból saját részükre levonásra kerüljön 1% illetve 3%. Az átutalásra kerülő összeg mértéke, kb. 10.000 fő tűzoltóval és fejenként bruttó 500.000 Ft illetménnyel számolva 5.000.000.000 Ft (nézzük csak ennek 1-2 napos kamatát, amíg a bankszámlájukon van), aminek 1 %-a 50.000.000 Ft, 3%-a 150.000.000 Ft.

Az 1%-ot tagdíjként kérik, ami jogosan jár, a 3%-ot pedig az ügyvédi költségekre, úgymond sikerdíj fejében. Érdekes, hogy amennyiben a HTFSZ tagságomat megszüntetem, abban az esetben is kérik ezen díjakat,

„1./A bruttó illetményem alapján – a tagság megszűnésének napjától a perelt összeg kifizetésének napjáig – 1% tagdíj, mely az alapszabályban foglaltaknak megfelelően kerül levonásra.

2./ A per folyamán megítélt bruttó összeg további 3%-a mely a központi egységet illeti meg.”

viszont ezzel szemben azt nem írják le, hogy az 1 % kamat – mivel időintervallumot adnak meg – heti, havi vagy évi 1%, ami visszaélésre ad lehetőséget.

S habár bírósági határozat alapján már jár, törvényben is rögzítették a 48 órás munkaidőt, az elmaradt túlszolgálati díj és a kamatok kötelező megfizetését, a HTFSZ vezetősége a mai napig azon lobbizik, hogy csak azok kapják meg az őket visszamenőleg megillető kamattal növelt járandóságukat, akik perelnek, illetve újabb pereket nyújtanak be, illetve azok, akik a mellékelt nyilatkozatot aláírják.

Azzal, hogy így próbálnak meg új tagokat toborozni, olyan bevételre tesznek szert az 1 %-os tagdíj túlszolgálati díjaiból történő beszedéséből, ami egyáltalán nem jogos, hisz a tagok új belépők, így visszamenőleg nem kérhetnének tőlük tagdíjat, hisz a kérdéses időszakban, nem voltak a szakszervezet tagjai. Tehát jogtalan haszonra tesznek szert, a tűzoltókat félrevezetve, tájékozatlanságukat kihasználva.

Ilyetén magatartásuk tűzoltóhoz, szakszervezeti vezetőhöz méltatlan, szemben áll a szakszervezeti szabályzattal, az alkotmánnyal, az egyenlő bánásmód elvével, és a törvénnyel is, - véleményem szerint.

Kérem szíveskedjenek választ adni arra, hogy milyen lépéseket szükséges megtenni ahhoz, hogy a HTFSZ vezetősége felelősségre vonásra kerüljön, és minden egyes tűzoltó megkapja ingyen a neki járó túlszolgálatért járó kamatos munkadíjat.

Köszönettel:
firemanus