Tisztelt Szakértők!
Munkaadóként fordulok Önökhöz.
Munkavállalómmal közös megeggyezésel szüntettük meg a munkaviszonyát, melyet szeptember 10-én írtunk alá, azzal, hogy a munkaviszonya szeptember 30-ával szűnik meg nálam. A közös megeggyezés -e kérdés tekintetében lényeges tartalmi eleme, hogy a megállapodás aláírása és a munkaviszony megszűnése közötti időszakban a munkavállaló a még ki nem vett szabadságát tölti le, illetve a fennmaradó három munkanapon (szept. 26. és 30-a között) munkavégzésre nem kötelezett, azaz otthon maradhat, illetve 30-án bejön és elszámolunk, további kiadjuk a számára a munkaügyi iratait, igazolásait.
Ehhez képest a munkavállalótól szeptember 11-én kaptam egy e-mailt, hogy ő orvoshoz ment és keresőképtelennek nyilvánította, majd ha megkapja erről az orvostól a papírokat, beküldi (vagy behozza) nekem. Szeptember 30-án kaptam egy e-mailt, melyben közölte, hogy a betegsége okán és a megállapodásunk ellenére nem tud bejönni, hogy elszámolhassunk és a munkaviszony megszűntével kötelező adminisztrációt átvegye. Október 1-én kaptam egy e-mailt, melyben csatoltan megküldte az orvos által kiállított táppénzes papírját. A legjobb tudomásom szerint a betegségét megelőzően aláírt közös megeggyezést nem írja felül az ő betegsége, illetve a munkaviszonya a megállapodásunknak megfelelően szeptember 30-án megszűnt nálam. Amennyiben ezt jól tudom, a kérdésem csupán annyi, hogy miként kell bérszámfejteni ezt az időszakot. Hiszen Ő szabadságon volt amikor elment az orvoshoz. Most akkor szabadságot bérszámfejtessek neki, vagy betegszabadságot. Ha ez az utóbbi, akkor mi történik az így kiadásra nem került szsbadságával. Ez utóbbi esetben ráadásul a közös megeggyezésben rögzítettekhez képest más fog történni, ez nem képezhet -e jogalapot arra, hogy a megállapodást megtámadja. Miként járok el helyesen?
A kérdez?....