Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


elállási jog - számla

Zolika0965 # e-mail 2018.09.18. 19:42

Köszönöm

Vásárlók könyvébe írtunk, oda válaszolta, hogy a vásárló okozta a sérülést.

Elállás: joga van nem átvenni a terméket? Tudtommal nem.

nonolet # e-mail 2018.09.18. 19:02

A jogrend alapja, hogy: "az BIZONYÍT aki állít!!!

Mégpedig perképesen.
Itt az OÁZIS állít...
tehát ő bizonyít, amihez a saját nyilatkozat és tesztje kevéske.

De mivel nem tudtok meggyezni az csak perben derülhet ki, hogy kinek van igaza.

- -

A kicsit jobb lehetőség, hogy

Átállsz szavatossági/jótállási ügymenetre és kéred

  • kijavítását

vagy

  • a cseréjét

Ekkor a törvény erejénél fogva csak akkor mentesül az OAZIS, ha perképesen BIZONYÍTJA!!!, hogy a vevő általi rongálás vagy szakszerűtlen használat történt.

Azaz tőle független szakértővel, ha nem nyilvánvaló a dolog.

"fizikai hiba van rajta"

EZ BENNE VAN?! az átvételi jegyzőkönyvben?!

HA nincs akkor "fizikai hiba" mentes alaplapot vett át bevizsgálásra... különben rákerült volna a jegyzőkönyvre, hogy "fizikai hibás, sérült"

Ergo: álltasd azt, hogy "már náluk értre sérülés".
Hisz az átvételkor nem jegyzőkönyveztek ilyen hibát.
Ezért te kéred a kijavítást vagy a cserét az eredeti hiba
jelenség alapján.

Persze közös megegyezés híján ekkor sem fogják javítani/cserélni/visszafizetni.

Így marad az, hogy

  • beletörődsz
  • perre mész a 30. nap után

- -*
Ilyen jegyzőkönyvnek kell készülni a szavatossági igény esetén

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Töltsd ki és vidd magaddal...

Zolika0965 # e-mail 2018.09.18. 17:30

Ne viccelj. Az első perctől szar volt. Cserélgettük a megvett memóriákat, hogy biztos azokkal van a gond,mikor nem jutottunk előbbre, elálltunk írásban. Visszavittük, ahol a bolt nekiállt vizsgálni majd megtagadta az átvételt és az elállási jogot. Ezt szerintem nem teheti. Jelen gyártói állásfoglalás alapján, ők nem adnak ki hibás terméket. De ha mégis, Te vagy a hibás és ezt hangoztatja az Oázis Computer is.

drbjozsef # e-mail 2018.09.18. 08:11

Ti okoztátok?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Zolika0965 # e-mail 2018.09.17. 19:06

Üdv
Tanácsot kérek.
Vettünk weben egy alaplapot. Sajnos problémás volt, az első naptól, próbáltunk más alkatrészeket, mert azt gondoltuk memória a hibás. Nem az volt. Úgy döntöttünk, hogy elállunk. Bejelentettük, visszavittük, majd nekiálltak vizsgálni. Közölték, hogy fizikai hiba van rajta és gyárból így nem jön ki, mi okoztuk, ezzel gari is ugrott és nem veszik vissza.
Mit tudunk tenni?

nonolet # e-mail 2018.08.24. 01:54

Mondjuk reklamálhattál volna, hogy "nem kaptál számlát!"
Akkor most nem lennél gondban...
Mert lenne bizonyítékod, hogy hiányzott a pakkból.

- -

A 7000 Ft-os cuccra nincs kötelező garancia/jótállás...
Arra csak (kellék)szavatosság van.

Az önként vállalt garancia/jótállás feltételit viszont az eladó szabja meg.

De ez mindegy is mert nem garanciális/jótállási ügyről van szó.

- -

Hanem >> ELÁLLÁSRÓL!

Kérdezd meg tőle, hogy hol látja a törvény szerinti elállási nyilatkozatban ?! a számla bemutatás vayg a számla szám részt...

-

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

-

Tájékoztasd, hogy sokba fog kerülni, ha kekeckedik és nem tartja be törvényt, mert a 15. napon a jogi útra lépsz.

..és tedd is meg!

A közjegyzői "Fizetési meghagyás" kibocsátásával kezdve...

(az 5000 Ft-os díjat előlegezned kell majd, de ezt is kérd)

bnamlak # e-mail 2018.08.23. 19:47

Tisztelt Nononet!

Tanácsát megfogadva írtam az eladónak. Sajnos nem azt a választ kaptam, mint amire számítottam ????

“Mint minden kereskedelmi egység esetében nállunk is a garancia, és a 14 napos elállás esetében is alapfeltétel a vásárlási számla!
A számlát minden esetben a csomagba tesszük, ezt véletlenül sem tudjuk kifelejteni, mivel a csomagolás, és címzés a számla alapján történik!

Természetesen tudunk biztosítani számlamásolatot, de a személyiség védelmi törvények okán csak a számlán szereplő vásárló számára tudjuk kiállítani.
Természetesen, ha bekön az üzletbe a vásárló, és tudja igazolni, hogy az ő nevére szól, szonnal tudjuk pótolni!”

400 kilométer + helyközi járat egy nyamvadt számláért? 7.000, azaz hétezer Ft értékű rádióért? ????

nonolet # e-mail 2018.08.23. 11:26

1.
Miért ne lenne lehetséges a másolat?!

2.
Mivel ÉPPEN nekik kellene a számla csak tán tudják, hogy tőlük vásároltál!!!

- -

Fogyasztóbak minősülsz?
Azaz

  • VÁLLALKOZÁSTÓL (adószámos eladó)

vásároltál

  • MAGÁNSZEMÉLYKÉNT (azaz nem adószámra)

Az "Elállási nyilatkozatot" ÍRÁSBAN és igazolhatóan megtetted az átvétel plusz 14 napon belül?

Akkor jelezd ÍRÁSBAN és igazolhatóan nekik, hogy:

Törvényes HATÁRIDŐ van a visszafizetésre!!!!!

Mégpedig az elállásod közlésétől számított 14 nap.
Aminek letelte után jogi úton fogod behajtani a pénzed.

...és majd tedd is azt.

- -

Olvasmány... (küldd el nekik is!)

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

A 45/2014. kormányrendelet, de főleg a
21. §
22. §
23. §
24. § (2) bekezdés

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.08.23. 11:20

Fizetési meghagyás, per. (Ha sok az időd, akkor próbálkozhatsz a békéltető testülettel is.)

www.kbs-ugyved.hu

bnamlak # e-mail 2018.08.23. 11:08

Tisztelt Jogifórum!

Vaterán keresztül egy bolttól vásároltam egy autó rádiót. Minősége kritikán aluli, ezért előre lebeszélve visszaküldtem nekik. Azonban számla hiányában nem hajlandóak a vételárat visszatéríteni. Minden vele együtt érkezett papírt eltettem és úgy küldtem vissza. Furcsáltam, hogy nincs bent számla, azt hittem, hogy több online forgalmazó bolthoz hasonlóan e- mailben küldik majd a számlát, de nem kaptam semmit. Viszont ők azt mondják, hogy elküldték a csomaggal. Nyoma a rendelésnek van a vaterán rendelési azonosítóval, de az nem elég nekik. Kertem hogy küldjenek egy hitelesített másolatot a számláról, de nem megoldható. Ilyen esetben mit lehet lépni?

Köszönöm előre a tanácsot!

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 21:47

Köszönöm szépen a segítséget, reménykedjünk, hogy jófej lesz! :)

nonolet # e-mail 2018.05.14. 21:13

Fordulhatsz, de nem fogsz pert nyerni.

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 18:44

Ha nem, akkor fordulhatok bírósághoz? Nagy értékről van szó...

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.05.14. 18:38

Vagy megegyeztek, vagy nem.

www.kbs-ugyved.hu

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 18:36

Sziasztok!
2 hete vettem magánszemélytől, magánszemélyként egy használt laptopot, helyszínen megnéztem, akkor mindent rendben találtam, de nem az elvárásaimnak megfelelően működik. Szeretném visszacserélni, milyen lehetőségeim vannak?

nonolet # e-mail 2018.05.01. 12:47

A te szerződésed...

Ezért neked kel tudnod,
hogy konkrétan
kitől és mit rendeltél meg.

szabo.joco # e-mail 2018.05.01. 11:01

Köszönom, csak eddig én azt hittem, h az eladó rendelte a futárt, fizette a szállítást, és nekem majd átvételkor kellett volna az árut a futárdíjjal fizetni. Ehez képest az eladó küld sms-t, h a futárcégnek meddig kell a pénzt elutalni. Most akkor ki jár el ki érdekében, kinek tartozom és kinek mondjam a 14 napos elállási jogot? :)

nonolet # e-mail 2018.04.30. 22:25

Mint már írtam korábban ...

"A labda az eladónál van...
Amit tehet, hogy elkezdi behajtani a pénzét."

Hát elkezdte.

nonolet # e-mail 2018.04.30. 22:24

...és?

A díjbekérő csak azt jelzi, hogy ha kifizeted miről kapsz számlát.

Ha BIZTOSAN nem tartod jogosnak, akkor dobd a kukába szó nélkül.

Ha úriember vagy akkor tájékoztatod is őket erről.
Hozzátéve, hogy csak akkor fizetsz, ha pert nyernek ellened.

Bármi jön is addig nem számít,
amíg
nem érkezik "Fizetési meghagyás"
a MOKK valamelyik közjegyzőjétől

HA érkezik és nem tartod jogosnak,
akkor
annak viszont 15 napon mondj ellent
egy közjegyzőnél!

szabo.joco # e-mail 2018.04.30. 20:43

Üdvözlet!

Érkezett egy díjbekérő email-ben a PMP EXPRESS LOGISZTIKAI Kft.-től. Most ez akkor hogy? :)

szabo.joco # e-mail 2018.04.25. 14:57

Köszönöm a kimerítő választ!

Nem bhp gumi, dunaharaszti illetőségű, szerintem vállalkozás, mert több garnitúra gumit is hírdet én viszont magánszemélyként rendeltem tőle, de mivel a telefonon történt megbeszélés után 3 napig sem történt semmi, sem sms-ben, sem e-mail-en, vettem máshonnan gumit... Aztán negyedik nap hozta volna a futár.

Köszönöm.

egyötvenes68 (törölt felhasználó) #   2018.04.24. 23:49

Bhp gumi?

nonolet # e-mail 2018.04.24. 23:48

Először is...

Kitől vetted?!!! mert nem mindegy.

  • magánszemélytől

vagy

  • vállalkozástól

Miként vetted?

  • magánszemélyként

vagy

  • vállalkozóként

HA!! vállalkozástól magánszemélyként
akkor "Fogyasztó"-nak minősülsz.
Ami alapján 14 napig jogod volt elállni.

Egyébként pedig nem volt.

- -

Másodszor...

Az alapvetés sokezer éve, az hogy

1.
A szerződéseket be KELL tartani.

2.
Aki nem tartja be az pedig helytáll,
kártérítést fizet a szerződésszegése miatti károkért.

Ezen szabályok mentén kell gondolkodnod.

Amin csak az változtat, hogy

1.
HA "Fogyasztó " vagy, mert elállási jogod volt.

2.
Ha az eladó nem tartotta a szerződés szerinti árat.
Márpedig úgy tűnik, hogy nem, mivel a 64+5=69000 Ft helyett 716000 Ft-ot kért.
Ekkor pedig ő volt szerződés szegő...
(feltéve, hogy a 69000 Ft-os szerződési árat tudod bizonyítani is, ah szükséges lesz egy esetleges perben)

- -

A labda az eladónál van...
Amit tehet, hogy elkezdi behajtani a pénzét.

Amíg csak szája jár vagy leveleket ír, addig nyugi van.
Akkor lesz éles dolog, ha netán érkezik egy
"Fizetési meghagyás" is a MOKK közjegyzőjétől.
Arra már LÉPNED kel!

Mondjuk szerintem nem fog a jogi útra lépni az eladó...
Dühöng egy ideig, aztán elhal az ügy.

De HA MÉGIS, akkor a "Fizetési meghagyás"-ra ügyelj!

szabo.joco # e-mail 2018.04.24. 23:09

Tisztelt jogi fórum!

Az alábbi esetben kérném tanácsukat.
Szerdán délben rendeltem jófogáson 4db nyári gumit 64eftért+5ezer futárdíj, eladóval lebeszélve telefonon, aki megigérte h rendeli a futárt utánvéttel, küld majd üzenetet ő is, futárcég is, ha megrendelte a szállítást. Péntek délutánig semmi, vettem máshonnan gumit. Szombaton (munkanap volt) futárcég küld egy smst, hogy délelőtt itt a megrendelt gumi 71600ft értékben. Felhivtam a futárt, hogy vigye vissza. Az eladó azóta behajtással fenyeget smsben, hogy utaljak neki 10620ft szállìtási díjat.
Segítséget kérnék, mit tehet, ha nem utalom el neki a szállìtás díját, ami a megbeszélt összeg duplája.

Választ előre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2018.04.12. 19:35

0.
"Fogyasztó"-nak minősülsz?
Azaz

  • VÁLLALKOZÁSTÓL
  • MAGÁNSZEMÉLYKÉNT

vásároltál?
Mert csak ekkor van jogod elállni.

1.
Az elállást NEM KELL indokolnod!!!

Fölösleges is, mert csak vitára adhat okot esetleg perre, ha mégis indoklod.
(pl. a gumi kora még akár 4-5 évesen is rendben lehet)

2.
Az elállást BIZONYÍTHATÓAN kell megtenned.
Az átvételt követő 14 napon belül.

Jó a honlapon E CÉLRA megadott e-mail is.
(de mentsd el magadnak)
Nem árt mellé SMS-ben is elküldeni és azt is elmenteni.

Utána meg kell várnod a választ!!!
Amiben közlik, hogy miként jár jel...
(mikor, hová, hogyan küldd vissza)

Aztán a válasz szerint járj el.

A válasz előtt NE KÜLDJ vissza semmit!!!!

Az a se pénz, se posztó esete...

- -

MAJD a visszaküldött cucc megérkezése után kell fizetniük.

Az árú értéke plusz a normál (alapdíjas) kiszállítás díja jár vissza az általad megadott bankszámlára.

(mínusz a károsodás vagy indokolatlan használat, ha van ilyesmi)

A visszaküldés díja viszont nem jár vissza.

- -

Szóval...

  • elállás közlése időben
  • válasz megvárása
  • árú visszaküldése
  • pénz várása

HA elakad valahol a folyamat, akkor marad

  • a békéltető testület

és/vagy

  • a bíróság