Egyéves az új Polgári Perrendtartás - Lehetőségeket vagy akadályokat teremt az új törvény? - Szakértők válaszolnak | Budapest, 2019. február 8. péntek | Regisztráljon most!

Fórum informatika régebbi elöl     új hozzászólás


elállási jog - számla

drbjozsef # e-mail 2018.12.01. 16:35

Egy fenét.

Mondd meg nekik hogy neked aztán a világon semmi közöd (gyk. nem vagy jogviszonyban vele) a másik vásárlóhoz, akárki is az. Egyébként is miért kellene jeleznie, csak van valami nyilvántartásuk amiből fél perc alatt kiderül ki az.

Neked velük van szerződésed, amit nem teljesítettek, küldjék a futárt a megrendelt termékkel, és vigyék el amit küldtek.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Prucsok03 # e-mail 2018.12.01. 15:12

Tisztelt Fórum!

Web áruházban vásároltam egy porszívót. A futar 2 napon belül ki is hozta a csomagot. Mivel nem én vettem át azt, csak másnap tudtam kibontani a csomagot. Felbontást követően azonban kiderült,hogy a kifizetett porszívó helyett,3 másik termék került a dobozba, a hozzá tartozó számlán a helyes termék, a porszívó szerepelt. Másnap jeleztem ezt a cég ügyfélszolgálatán.
Az ügyfélszolgálat szerint valószínű összekeverték a csomagokat, akkor van lehetőségem a porszívót megkapni, ha a másik fél is jelzi a számára hibás teljesítést.
Valóban meg kell várjam ezt? Én ragaszkodnék a porszívóhoz. Máshogy nincs jogom a helyes teljesítésre?
köszönöm a segítséget előre is!

Tuncike777 # e-mail 2018.11.26. 12:01

Ezeknek nem merem visszaküldeni mind a 4 db gumit, mert a végén hónapokig se gumi se pénz....és minden nap dolgoznom kell járni miattuk téli gumi nélkül!Így most kénytelen vagyok venni 17 ezer forintért még egy gumit!
Köszönöm azért válaszát!

drbjozsef # e-mail 2018.11.26. 10:50

Nincs 3 napos cseregarancia (kb. 20 éve).

Viszont, ha neten rendelted, van 14 napos indoklás nélküli elállási jogod.

Vagy, a Ptk. szerint is elállhatsz a szerződéstől, ha a cserét megfelelő időn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tudja megoldani az eladó. Nincs meghatározva ez a határidő, de 1+ hónap már elég alaposnak szokott számítani.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Tuncike777 # e-mail 2018.11.26. 09:14

Plusz ilyen esetben nem él a 3 napos cseregarancia??Hogy érvényesíthető ilyen esetben vagy ehhez sincs joga a vásárlónak?

Tuncike777 # e-mail 2018.11.26. 09:12

Magyarul ezt jól megjártam, mivel az e-mail-re 30 napja van (nem értem ez miért megengedett,így hogy a telefont letiltották kijátsszák a vásárlókat!) hogy reagáljon és mire lenne ebből csere vagy egyéb addig mivel járjak télen?!Ilyen aljas webáruházzal még nem találkoztam, de az biztos soha többet nem rendelek semmi ilyesmit interneten!Megtehetik hogy ennyi vásárlóval kibabráljanak ami panasz van rájuk!

drbjozsef # e-mail 2018.11.26. 08:25

csak azt az 1 db hibás gumira élhetek-e elállási jogommal?

Úgy biztosan nem.

Vagy a szerződéstől állsz el, és akkor minden gumi vissza, a pénz meg neked vissza, VAGY hibás teljesítés miatt cserét kérsz arra az egy gumira.

Ha nem érhetőek el sehogy, akkor szinte mindegy.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Tuncike777 # e-mail 2018.11.26. 07:58

Tisztelt Fórum!
Vásároltam interneten 4db téli gumit, ami másnap felszereléskor kiderült hogy gyári hibás, használhatatlan!Próbáltam jelezni a webáruház felé, telefonjuk letiltva több napja több e-mail elküldése után sem hajlandóak reagálni!Nekem szükségem lenne a téli gumira hogy tudjak járni vele, azért vásároltam, sajnos utólag olvastam erre a BHP gumira a rengeteg panaszt, a kérdésem az lenne hogy a megrendelt 4db-os tételből csak azt az 1 db hibás gumira élhetek-e elállási jogommal??Nem merem mindet visszaküldeni mert akkor ezek után se pénz se gumi nem lesz!
Köszönöm ha valaki tud segíteni!

drbjozsef # e-mail 2018.11.21. 13:56

A szerződéstől áll el.
Pont úgy küldi vissza a terméket, ahogy kapta.
Pont hogy "kézhezvételi állapotban" küldi vissza, hiszen a kontroller nem működött a kezdettől fogva.

Mondjuk szerintem a meghibásodott termék esetén is elállhat.
Tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

wers # e-mail 2018.11.21. 13:25

Vagy elállsz 14 napon belül, a távollévők között kötött szerződésre vonatkozo paragrafus alapján, vagy hibás teljesítés miatt kérsz javítást/cserét,

Rázzátok helyre gondolataimat. Hogyan állhatna el a vételtől, hogyan küldi vissza az árut kézhezvételi állapotban, ha nem működik?

drbjozsef # e-mail 2018.11.21. 13:16

Szerintem nem.

Vagy elállsz 14 napon belül, a távollévők között kötött szerződésre vonatkozo paragrafus alapján, vagy hibás teljesítés miatt kérsz javítást/cserét, de ott nincs egzakt határidő. De a kettő független egymástól, nem függeszti fel az egyik jog gyakorlása a másik határidejét.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

hrbi80 # e-mail 2018.11.21. 11:48

Köszönöm a választ.
Éppen az előbb kaptam egy telefont otthonról hogy megjött a futár (hogy mit kaptam, majd este kiderül).
Inkább az elvi vonala érdekelne hogy ugye ketyeg egy 14 napos elállási lehetőség, amit azért nem tudok majd gyakorolni, mert egy részét a terméknek garanciálisan cserélik lassan 2 hete. Nem tudtam 100%-ban haszálni a terméket (ami amúgy rendben van, már amennyit tudtuk használni)
Ilyen esetben nincs módom mint vásárló kibővíteni ezt az időrtatamot? Ha már túl lettem volna ezen 14 napon, akkor nem is írtam volna.
Mert zavaró, hogy kaptam egy rossz kontrollert, majd a futár cég elkeverte a csomagomat, tehát én eddig csak a rossz végén voltam a történetnek.

drbjozsef # e-mail 2018.11.21. 10:37

hrbi80,

A 14 napból már kicsúsztál. Arra hivatkozva nem állhatsz már el a szerződéstől.

Viszont a Ptk. 6:159§ alapján igen. Az így szól :

(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Írsz nekik egy levelet, hogy két hét alatt nem sikerült kicserélniük a terméket, ha 5 munkanapon belül nem küldenek egy új hibátlan készüléket, akkor a fentiekre hivatkozással a szerződéstől elállsz, és kéred vissza a pénzedet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

hrbi80 # e-mail 2018.11.21. 08:52

Kedves fórumtársak!

A kérdésem az lenne hogy ha vásároltam online egy xbox konzolt, de annak egyik része hibás volt (gamepad). 2. napon jeleztem feléjük és bár a csere folyamatot elindította az eladó cég, így is már kicsúsztam a 14 napból (nagyon lassan megy ez a folyamat). Enélkül mondjuk úgy csak állt a szobában a konzol. Szóval ilyen esetben mi helyzet a 14 nappal? Kitolódik vagy buktam, mert igazából sem használni, sem tesztelni nem tudtam a konzolt érdemben.

Köszi a válaszokat.

Üdv

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.10.09. 10:12

De az már nem jogi kérdés. :)

www.kbs-ugyved.hu

drbjozsef # e-mail 2018.10.09. 08:29

Miért ne lehetne?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

szntozs # e-mail 2018.10.08. 20:50

Júniusban vásároltam, egy hónap múlva cserélték. Aztán volt még két csere, és most szeretném a vételárat visszakapni.

Lehet a telefonnal van a baj és nem az akksival?

Köszönöm!

ObudaFan # e-mail 2018.10.08. 13:20

Valószínűleg igen, de az időpontokat nem igazán írtad le.

Ügyvéd / Lawyer / Abogado - Budapest

tarczayaron@freemail.hu

http://biroigyakorlat.blog.hu/
http://members.upcweb.hu//tarczay/

szntozs # e-mail 2018.10.08. 12:37

Nem csak szándék, hanem ennyi hónap elteltével is elállhatok?

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.10.08. 12:31

Jelezni az elállási szándékot kevés. El kell állni.

www.kbs-ugyved.hu

drbjozsef # e-mail 2018.10.08. 11:11

Igen, többszöri sikertelen csere, és ennyi idő után simán elállhatsz a vásárlástól.

Ptk. 6:159§ (b) pont.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

szntozs # e-mail 2018.10.08. 10:35

Kedves Fórumozók!

A visszajelzés a következő volt:

Az eladó visszaküldi bevizsgálásra a terméket, mi jeleztük elállási szándékunkat.

Ebben a helyzetben, ha kiderül, hogy nem a termékkel van a baj, az nem hibás, attól függetlenül kérhetjük a vételár visszafizetését, úgy hogy a terméket többször cserélték, valamint több mint fél év telt el a vásárlás óta?

Köszönöm!

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2018.10.06. 17:39

Te az eladóval vagy jogviszonyban.

www.kbs-ugyved.hu

szntozs # e-mail 2018.10.06. 15:37

Kedves Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni.
Vásároltunk egy mobiltelefon akkumulátort interneten keresztül, amit visszaküldtünk,kicseréltek, mert véleményünk szerint hibás volt. Amit újra kiküldtek ingyen ismét nem működött, ez is cserélve lett.
Az újonnan harmadjára küldött akkumulátor sem működik, jelenleg ott tartunk, hogy azt mondta a cég (ahonnan rendeltük), hogy ők viszonteladók, küldjük el bevizsgálásra az akkumulátort mi a beszállítójukhoz, mert lehet nem az akksinak van baja, hanem a telefonnak.

Mi szeretnénk visszakapni a vételárat.

A kérdésem arra irányulna, hogy nekem kell visszajuttatni a terméket a beszállítóhoz, vagy nekik kell eljuttatni? Jogilag mi a helyes?

Előre is köszönöm!

Zolika0965 # e-mail 2018.09.18. 19:42

Köszönöm

Vásárlók könyvébe írtunk, oda válaszolta, hogy a vásárló okozta a sérülést.

Elállás: joga van nem átvenni a terméket? Tudtommal nem.