Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


AttiM # 2018.05.06. 13:56

Tisztelt Szakértők,
Nagy bútoráruházban vásárolt kerti asztal összeszerelésekor derült ki, hogy a termék műszakilag és esztétikailag is sérült. Az ügyfélszolgálaton a termék cseréjét kértem, azonban azt állítják, hogy ez nem lehetséges, mivel kifutó termék, nincs belőle több az országban, sőt a külföldi raktárban sem.
Felajánlották, hogy az áruházban lévő kiállítása darabot elvihetem, vagy pedig kérhetek jóváírást (pénzvisszafizetést), melynek mértékét először 15%-ban adták meg.
A kiállítási darabot nem fogadom el, mivel már az is elég rossz állapotban van, egyébként annak értékesítése is jelentős árleszállítással szokott csak sikerülni.
A 15%-ot szintén elfogadhatatlannak tartom, 50%-ot tartanék méltányosnak.
Második körben már 30%-ot ajánlottak fel, azzal, hogy ha nem fogadom el, akkor vigyem vissza a terméket és visszafizetik a teljes vételárat.
Az asztaltól nem szeretnék megválni, de a 30%-ot is kevésnek tartom.
KÉRDÉSEM: Van-e jogi lehetőségem arra, hogy ragaszkodjak a magasabb jóváíráshoz, vagy végső soron kénytelen vagyok elfogadni az alacsonyabbat, illetve a teljes pénzvisszafizetést?
Előre is köszönöm a segítséget.

nonolet # 2018.05.03. 17:33

... megoldódott?

csakyp # 2018.05.03. 16:35

Köszönöm a segítséget.

drbjozsef # 2018.04.26. 06:37

csakyp,

Polgári törvénykönyv 6:159§ b pontja és 6:160§ alapján elállsz a szerződéstől, kéred vissza a pénzed. Az indok a többszöri hibás teljesítés, a 4x csere után a cseréhez fűződő érdeked megszűnt.
Menj be, és add írásban oda nekik.
Nem vagy köteles elfogadni levásárlást, utalványt, meg ilyen szarságokat, kérd a pénzed.

Ha nem adják, szintén rögzítsétek írásban, hogy Békéltető Testülethez fordulsz, ha az nem vezet eredményre, akkor bíróságon fogod visszakövetelni a pénzedet.

nonolet # 2018.04.25. 20:22

Leírod és kész.

HA hárítanak, beperled őket.
Ennyi.

Így működik a jogállam.

nonolet # 2018.04.25. 20:21

Van.

A neve PTK azaz Polgári Törvénykönyv
A hibás teljesítés résznél...

De ezt azért illik ismerni úgy 12 éves kortól fölfelé.

csakyp # 2018.04.25. 18:39

nonolet köszönöm a válaszod. Türelmes ember lévén gondoltam adok esélyt nekik, hátha én fogtam ki a rossz szériát. Erre vonatkozóan létezik valahol bármilyen jogszabály amit a szolgáltató orra alá tolhatnék? Mivel erősen hárítanak.

nonolet # 2018.04.25. 17:20

Nem kell eltűrnöd az újabb javítást!
(már a 2.-kat sem kellett volna...)

Hanem...

1.
Elállsz a vételtől és kéred vissza a pénzed.

2.
A pénzből aztán azt veszel amit akarsz :-)

csakyp # 2018.04.25. 13:20

Üdv szakértők!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy tavaly tavasszal vettem egy Apple telefont, melyet azóta már háromszor cserélték a márkaszervízben, mindig ugyanazzal a hibával. Nem meglepő módon ez a hiba ismét előjött, így kapnék egy ötödik ugyanolyan telefont. Arra volna esetleg lehetőségem, hogy más típust kérjek tőlük? Mivel ugyanezzel nem szeretnék az idők végezetéig 3 havonta a márkaszervízbe rohangálni. A fogyasztóvédelmi jogtárban nem találok semmi idevágót. Köszönöm a tippeket, ötletek előre is! :)

kabosa # 2018.04.24. 11:40

T. egyötvenes68! Köszönöm a hozzászólást!

egyötvenes68 (törölt felhasználó) # 2018.04.23. 16:20

T. Kabosa!
Ők nem tehetnek róla, hogy Neked eü. problémád van, így nem kötelesek visszaadni a bérlet árát. Neten kínáld eladásra fél áron, így kevesebbet buksz.

kabosa # 2018.04.23. 15:59

Tisztelt Szakértők! 3 hete egy infrashape nevű mozgásformát próbáltam ki, majd vásároltam hozzá 5 alkalmas bérletet. Mielőtt megkezdhettem volna a bérlet felhasználását egy komolyabb rosszullét után ritka, szédüléssel járó betegséget diagnosztizáltak nálam, amely miatt nem tudom ezt a bérletet igénybe venni. Felvettem a kapcsolatot a bérletet kiállító céggel, akik elzárkóznak az összeg visszafizetésétől. Azt ajánlották fel, hogy ruházzam át valaki másra ezt a bérletet, azaz ajándékozzam el valakinek. Ezt nem szeretném, nem ismerek senkit, akinek oda tudnám ajándékozni. Kérdésem: milyen lehetőségeim vannak a pénz visszafizetésére? Nem az összeg a fontos, hanem a rendkívül inkorrekt viselkedés a cég részéről. Olyan butaságokat írnak, hogy a könyvelésük nem alkalmas pénz visszaadására!
Válaszukat köszönöm!

drbjozsef # 2018.04.18. 10:12
drbjozsef # 2018.04.18. 10:12

Nem pontosan így van joguk.

Ptk. 6:159. § (Hibás teljesítés)
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Tehát ha tudják javítani megfelelő minőségben, akkor nem kell cserélniük. De ha nem, akkor vagy cserélik, vagy elállhatsz a szerződéstől.

Ha nem értetek egyet - akár a hiba okában, akár a szavatossági igény rendezésének módjában -, akkor Békéltető Testülethez, végső esetben bírósághoz fordulhatsz.

livkxg # 2018.04.18. 10:04

Kedves Jogászok,

A matracgyártó cég 1 év teljeskörű jótálláson túl + 3 év önként vállalt. Fél év után megvetemedett és kibolyhosodott a matrac. Miután panaszt tettem és visszakértem az árát ezt a választ kaptam:

A matracot bevizsgálás után - amennyiben hibás, és a hiba jótállási igényt megalapozó hiba - javítjuk. Cserére, pénzvisszafizetésre nincs lehetőség.

Joguk van ehhez? Mit tehetek, miután megállapították a hibát?
Köszönöm a válaszokat!

helra # 2018.02.27. 15:13

Nem tudom mennyire tettem jól, de már tegnap jeleztem, hiszen összességében ma már 20. napja van szervízben és ugyanazzal a hibával vittem vissza rögtön az első javítás után (rögtön úgy, hogy péntek délutánra lett kész és csak hétfőn tudtam a hétvége miatt visszavinni).

nonolet # 2018.02.27. 14:08

...és ne tökölj!

Hanem add írásba a csere igényed a 31. napon.

nonolet # 2018.02.27. 14:06

Ne hidd el a HP-nek... hazudik.

Lásd: PTK

- -

Mond neki, hogy: ugyan árulja már el a jogszabályt is ami szerint úgy lenne.

helra # 2018.02.27. 12:37

Kedves Jogászok, válaszadók!

Ismét segítségre lenne szükségem. Egy pár napja írtam, hogy garancialevél hiányában is kérvényezhető-e a csere.
A mai nap beszéltem a HP-val lévén a gép még mindig nincs kész, a szevízpartner a tegnapi napra ígérte a javítást, de megint nem tájékoztattak saját kezdeményezésükre, hogy a szevízelés hogy áll, illetve hogy a vállalt időre nem készült el a javítás.

Viszont a problémám a következő. A HP-tól azt az információt kaptam, hogy csere CSAK abban az esetben lehet, ha 3 alkatrésszel járó hiba és egy 4. alkatrészcserével járó hiba áll fenn, vagyis összesen 4 hiba jelentkezése után cserélnek.

Ha jól tudom már a második hibajelentkezésnél lehet kérni cserét, továbbá ha a 15 napot túllépte a termék szevízben töltése (Általános Szerződési Feltételekben 15 nap és nem munkanap szerepel), akkor ismételten kérvényezhetek cserét.

Jók az információim vagy a HP-nek van igaza?

Előre is köszönöm a válaszokat!

VVera88 # 2018.02.27. 08:44

Köszönöm a segítséget,
Mindenképpen kikérem a minőségi bizonyítványt!
Eddig az eladók az üzletbe segítőkészek voltak, megkérdezem őket mit szólank hozzá!

wers # 2018.02.27. 08:25

Hát, én nem vagyok nagy üveg szakértő, de azt már a 4-kes kisiskolások is tudják, hogy kemény, és gyémánttal lehet vágni.
A kristályüveg minőség inkább azt jelzi, hogy jobb az átláthatósága, azaz szebb. Hogy szabad-e karcolódnia, továbbra is szakértői kérdésnek tartom.
Azt még megjegyezném, ha az üveg nem épp megfelelő minőség kérdés, az egész óra valódi-e. Nem tudom, hogy az eladó akar-e belemenni az óra szakértői felülvizsgálatába.

VVera88 # 2018.02.27. 08:12

nonolet

Mint mondtam nem ez az egyetlen ilyen órám és érdekes módon a többivel nincs problémám!

A búsba meg te mész el ezzel a stílussal....

VVera88 # 2018.02.27. 08:08

wers

Köszönöm a választ és a segítséget!

nonolet # 2018.02.27. 07:59

VVera88

Szerinted: az a használati módja egy órának,
hogy az üvege naponta sokszor súrlódjon?!

Elmész te a búsba...

nonolet # 2018.02.27. 07:57

VVera88

üveg = ásványi kristály

Azaz sima ablaküveg lesz az...

HA!!! VALÓBAN
a kevésbé karcoldó zafír üveg lenne,
akkor annak is neveznék, elhiheted.

Nem pedig ilyen balekfogó "ásványi kristály"-nak.
Ami csak marketing duma nem igazán gondolkodóknak.