Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

Rexor # e-mail 2018.01.17. 10:28

Természetesen visszaviheted és kérhetsz javítást vagy kicserélést is. Bár egy lámpánál nem teljesen értem mit jelent a "defekt" (kilyukadt? :)

Eleonóra24 # e-mail 2018.01.17. 05:09

Tisztelt válaszadók!

Tegnap vettem egy ismert üzletben egy akciós led lámpát, 30% kedvezmény volt rá így 4000ft helyett 2800ft-ért jutottam hozzá. Amikor hazaértem, és bontottam a csomagot, láttam hogy nem én vagyok az első, aki kibontja, sőt nem is én leszek aki először visszaviszi, ugyanis a dobozában egy decemberi visszáru bizonylat lapult, amin a termék neve alatt a DEFEKT szó áll. A termék nem működik, a led harmada nem ég, amiről nyilvánvalóan a bizonylat kiállítója tudomást szerzett amikor visszavette az árut, a kérdésem az lenne hogy selejtes terméket van-e joga forgalomba visszahelyezni az áruháznak,és egyáltalán vissza fognak-e tőlem venni egy olyan terméket amit már egyszer visszavittek? A terméken nem volt feltűntetve, hogy azért kedvezményes, mert nem működik.

Ata777 # e-mail 2018.01.17. 02:56

Kedves Jogászok!

Szeptemberben kötöttem egy szerződést egy mobil flotta közvetítő céggel, telefon előfizetésre. Közvetítési díjként kifizettem nekik 11 ezer forintot.

A napokban felmerült, hogy szeretnék díjcsomagot váltani, egy drágább csomagra, azonban elutasítást kaptam mind a szolgáltatótól, mint a flotta közvetítő cégtől, nem léphetek át másik díjcsomagba, akkor sem, ha magasabb díjazású.

Igen ám, csak hogy mielőtt megkötöttem velük a szerződést, kaptam e-mailben egy írásbeli tájékoztatót, amiben ez áll: "2 év tarifahűség, nagyobb tarifára lehet közben is váltani". Ezt többször is elküldték nekem.

Mik a lehetőségeim?

Előre is köszönöm!

Rexor # e-mail 2018.01.12. 14:50

Fogyasztóvédelem, bíróság.

Balázs1989 # e-mail 2018.01.12. 14:07

Üdv!

Fél évvel ezelőtt interneten rendeltem egy mosdót. 50.000 ft értékben. A terméket törötten kaptam meg. A cég nem hajlandó vissza fizetni az összeget. Békéltető testületnél jártam akik kimondták, hogy egyértelműen a cég felel a kiszállított termékért. Mit lehet tenni mert a békéltető testület nem vezetett eredményre. A cég semmire nem reagál.

damjan # e-mail 2018.01.11. 11:48

Szerintem az alaplap lehet a baj, mert az aksi világít és azt írja, hogy 100% csak az alaplap nem látja. Nem is tudom hol intézzem, ahol vettem vagy a hpnál?

nonolet # e-mail 2018.01.09. 18:44

Már a másodiknál kellett/lehetett volna elállni ...
A harmadiknál sima ügy a megrendült bizalom okán.
Kérd vissza a pénzed.

- -

Mondjuk pont az akku cseles lehet.
Arra gyakran csak 6 hónap garancia van.

damjan # e-mail 2018.01.09. 17:21

Tiszteletem!

Adott egy hp laptop, 7 hónapja vettem. Eddig 3 hibája merült fel, 2-szer volt szervízben, garanciálisan meg is javították. Most kellene elküldenem harmadjára, mert elromlott az akkumulátora ( csak kábelen lehet használni). Egy ilyen javítás, szállítással együtt kb. 2 hét. A 2.javítás a merevlemezen történt, ami azóta eléggé furcsa hangot ad ki magából, berreg, sistereg, előtte teljesen csendben működött. Azon gondolkodom, lehet meg kellene próbálni termékcserét kellene kérni, mert a 7 hónapból egy hónapot nem tudtam használni és folyamatosan jönnek elő a hibák (viszont ezeket a hibákat megcsinálták, tehát nem az én hibámból történtek.) Mi a véleményetek, harmadik szervizelésnél érdemes próbálkoznom ezzel?

nonolet # e-mail 2018.01.05. 14:07

Attól, hogy láthatóan tévúton járó hülye vagy
és ezt általad is megérthetőn közlik is veled...

Lehet megsértődni, de tény az tény.

Ahogy azon is lehet háborogni, hogy a lófasz nem vazelines.
De legalább nem érted félre :-)
Még te sem.

stanke # e-mail 2018.01.05. 13:52

@Rexor: köszönöm a választ!

@nonolet: szerintem inkabb ne válaszolj, ha csak ebben a stylusban megy. Ostoba feltételezéseid vannak, amik ráadásul nem igazak. A kérdésre akár normális hangnemben is válaszolhattál volna, de te inkább arrogáns pöcsént nyilvánulsz meg, gratulálok. A mondat végén lévő 3 írásjellel pedig menj orvoshoz.

nonolet # e-mail 2018.01.05. 12:59

stanke

Miből gondolod azt, hogy: vissza kéne vennie?!!!
Miért is kéne neki a te meggondolatlanságod miatt segíteni rajtad?

Nem kell visszavennie, de megteheti, ha akarja.
Azonban nem akarja, ennyi.

Rexor # e-mail 2018.01.05. 12:15

Szerintem törődj bele, ez jobb mint a semmi (ha nincs hibája a telefonnak nem köteles visszavenni).

stanke # e-mail 2018.01.05. 11:22

Sziasztok!

2 napja vásároltam egy használt telefont, boltból, adásvételivel. Sajnos úgy alakult, hogy szeretném visszavinni a készüléket, de a kereskedő nem hajlandó visszavenni. A legjobb ajánlata az volt, hogy vásároljam le az árát. Ilyen esetben lehet bármit tenni, vagy kénytelen leszek beletörődni?

Üdv, és előre is köszönöm a választ!

jozs79 # e-mail 2018.01.02. 13:14

Szia nonolet!
Először is szeretném megköszönni a segítséget!
Megnéztem a papirt amit kaptam.
2017.08.27.-én vittem be a fűnyírót.
2017.09.28.-án kaptam értesítést hogy mehetek érte.
2017.10.03.-án mentem érte és akkor rá lett írva a papírra hogy nem vettem át mert nem az enyém a fűnyíró.
November vége körül érdeklődtem utána.
Igérték hogy megkérdezik a szervízt de azóta se kaptam vàlaszt.
Holnapi nap bemegyek és megpróbálok elállni tőle.
Visszakérem az árát.
Ha tudsz még tanácsot adni azt elfogadom!!!

Mégegyszer köszönöm a segítséged!!!

nonolet # e-mail 2018.01.01. 22:40

Add írásba, hogy

  • ez nem a tiéd
  • van 3 munkanapjuk, hogy a tiéd előkerüljön HIBÁTALANUL!
  • utána elállsz és kéred a pénzed vissza

30 nap után ezt már simán megteheted.

Sőt, ha elismerik, hogy nem a tiéd, akkor azonnal,
várakozás nélkül is kérheted a pénzed vissza az elállás jogcímén.

jozs79 # e-mail 2018.01.01. 17:43

Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni,valaki tud-e!?
A tescoban vásároltam egy fűnyírót,a karosszériája megadta magát a kerekeknél.
Visszavittem és elküldték szervizbe.
Egy hónapot vártam rá,értesítettek hogy mehetek érte.
Mentem is a vevőszolgálathoz,persze igen megérkrzett.
Na de mikor megláttam a dobozát,hát mit ne mondjak...
Mondtam a hölgynek hogy nézzünk már bele,persze mondja.
Na az a látvány,egy retkes füves olajos fűnyìró.
Mondtam a hölgynek hogy ez nem az enyém!
Mondom hogy a fűgyűjtője az enyémnek otthol van akkor mit keresne itt,ez retkes füves.
A gazbowden rudazata nincs rajta.
Aztmondja hogy csak ez van.
Hát én ezt nem fogadom el!!!
Amit én bevittem az tiszta kulturált volt!!!
Amit küldtek az retkes olajos füves,a papirok tiszta merő olaj!!!
Sőt először mikor vittem az olajat nem engedtem le.
Hazavittem leengedtem és visszavittem.
6-szor használtam és a kasznija addig bírta.
Azt mondta hogy másnap felhívják a szervizet és rákerdeznek.
A válasz az volt hogy ezt küldték az országban ez az egyedüli szerviz aki ezzel a márkáju fűnyìrót szervizeli.
Kicserélik a sérült alkatrészt és visszaküldik.
Mondom értem de ez akkor se az enyém!!!
A válasz az hogy ad egy telefonszámot ami a szervizé,és hivjam fel beszéljek velük!
Kérdezem hogy én beszéljek velük!?!?!?
Mit lehetne tenni ezzel a helyzettel???
2017.10.20-án küldték vissza a szervizbe.
December elején felhivtam a tescot és azt mondták hogy megkérdezik a szervizet de még semmi valaszt nem kaptam!
Hová forduljak,mit lehetne kezdeni???
Segitségeteket rlőre is köszönöm!

nonolet # e-mail 2017.12.14. 15:40

88Teo88

Nem gondolni kell valamit naivan, saját kútfőből...

- -

Hibás? (nemszól/torzíterősen/recseg?)
Igen: akkor szavatossági igényed lehet.
Nem: akkor mit akarsz?!

- -

HA szerinted NEM tudja azt, amit az adatlapja állít...
Akkor kérhetsz bevizsgálást egy szakértői laborban.
HA mégis tudja, akkor elbukod a bevizsgálás (jelentős) díját.

nonolet # e-mail 2017.12.14. 15:33

wers

...és nem is a cabrio hibája.

88Teo88 # e-mail 2017.12.14. 15:17

Kedves Fórumozók

Szeretnék segítséget kérni, olyan problémám lenne, hogy tegnap vásároltam az euronics-ben egy samsung fülhallgatót, 5000ft volt, és gondoltam naivan hogy visszafogják vásárolni, mert pl média markt-ban ilyennel soha nem volt gond + arra gondoltam hogy létezik ez a 3. napos visszavásárlási jog, de amint olvasgattam csak akkor ha elromlik, na de a lényeg 5000ft volt, de hangzásban kb egy 500ft osnak felel meg, visszavittem de azt mondták hogy szól, tehát működik, ezen kívül hogy mivel felbontottam ezért higéniai okok miatt sem vehetik vissza, de akkor hogy tudnám kipróbálni? illetve az én higéniai jogaimmal mi a helyzet? hogy az eladó úgy ellenőrizte hogy bedugta a fülébe?

illetve mi a helyzet ha veszek egy 100 ezres fülest? elszáll benne valami de attól még szól, akkor ez így rendben van?

Nagyon szépen köszönöm előre is ha valaki segít:)

wers # e-mail 2017.12.14. 14:34

végül is a kabrióról sem látszik elsőre, és akár még egy próbaút során sem derül ki, hogy aki érzékeny rá, az szem és fülgyulladást kaphat.

nonolet # e-mail 2017.12.14. 13:05

wers

"Először is sok olyan formájú cipő van, ami hacsak nem saját méretre szabott, mindig is törni fogja első néhány használatkor a lábat."

Ettől nem hibás az a cipő...

Lalipapi # e-mail 2017.12.14. 12:30

Oké, nem forszírozom tovább a dolgot.

A hozzászólások alapján úgy vélem ezt bebuktam.

Még egyszer köszi mindenkinek!

Lalipapi # e-mail 2017.12.14. 12:26

pontosítok

ez egy bőr hatású, textil anyagú, lapos gumitalpú, magasított szárú, hagyományos mindennap -"használhatatlan"- utcai cipő

nem alkalmi..

drbjozsef # e-mail 2017.12.14. 12:17

Szerintem egy cipőnél az eltörő talp, a foszló varrás, vagy a kilyukadó gyöngyvászon lehet minőségi kifogás, meg ilyenek, de egy olyan szubjektív dolog, hogy "töri a lábat", az nem - kivéve persze, ha olyan hibája lenne, amit nonolet is írt. A kereskedőnek elég felmutatnia, hogy eladott ebből a cipőből X darabot, reklamáció nélkül.

De meg lehet próbálni a hatósági utat, csak az költséggel járhat, ha veszít.

Lalipapi # e-mail 2017.12.14. 12:06

Köszönöm a hozzászólásokat.

A " Bárki" az csak egy személyre értelmezhető, aki helyben kipróbálta a cipőt és akkor megfelelőnek bizonyúlt.

Nincs szemrevételezhető/tapintható hibája!

Huzamos ideig pedig nem használható!

Az anyaga miatt pedig nem lehet házi praktikákkal javítani, bővíteni.... a cipőt.