Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

kabosa # e-mail 2018.04.24. 13:40

T. egyötvenes68! Köszönöm a hozzászólást!

egyötvenes68 # e-mail 2018.04.23. 18:20

T. Kabosa!
Ők nem tehetnek róla, hogy Neked eü. problémád van, így nem kötelesek visszaadni a bérlet árát. Neten kínáld eladásra fél áron, így kevesebbet buksz.

kabosa # e-mail 2018.04.23. 17:59

Tisztelt Szakértők! 3 hete egy infrashape nevű mozgásformát próbáltam ki, majd vásároltam hozzá 5 alkalmas bérletet. Mielőtt megkezdhettem volna a bérlet felhasználását egy komolyabb rosszullét után ritka, szédüléssel járó betegséget diagnosztizáltak nálam, amely miatt nem tudom ezt a bérletet igénybe venni. Felvettem a kapcsolatot a bérletet kiállító céggel, akik elzárkóznak az összeg visszafizetésétől. Azt ajánlották fel, hogy ruházzam át valaki másra ezt a bérletet, azaz ajándékozzam el valakinek. Ezt nem szeretném, nem ismerek senkit, akinek oda tudnám ajándékozni. Kérdésem: milyen lehetőségeim vannak a pénz visszafizetésére? Nem az összeg a fontos, hanem a rendkívül inkorrekt viselkedés a cég részéről. Olyan butaságokat írnak, hogy a könyvelésük nem alkalmas pénz visszaadására!
Válaszukat köszönöm!

drbjozsef # e-mail 2018.04.18. 12:12
drbjozsef # e-mail 2018.04.18. 12:12

Nem pontosan így van joguk.

Ptk. 6:159. § (Hibás teljesítés)
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Tehát ha tudják javítani megfelelő minőségben, akkor nem kell cserélniük. De ha nem, akkor vagy cserélik, vagy elállhatsz a szerződéstől.

Ha nem értetek egyet - akár a hiba okában, akár a szavatossági igény rendezésének módjában -, akkor Békéltető Testülethez, végső esetben bírósághoz fordulhatsz.

livkxg # e-mail 2018.04.18. 12:04

Kedves Jogászok,

A matracgyártó cég 1 év teljeskörű jótálláson túl + 3 év önként vállalt. Fél év után megvetemedett és kibolyhosodott a matrac. Miután panaszt tettem és visszakértem az árát ezt a választ kaptam:

A matracot bevizsgálás után - amennyiben hibás, és a hiba jótállási igényt megalapozó hiba - javítjuk. Cserére, pénzvisszafizetésre nincs lehetőség.

Joguk van ehhez? Mit tehetek, miután megállapították a hibát?
Köszönöm a válaszokat!

helra # e-mail 2018.02.27. 16:13

Nem tudom mennyire tettem jól, de már tegnap jeleztem, hiszen összességében ma már 20. napja van szervízben és ugyanazzal a hibával vittem vissza rögtön az első javítás után (rögtön úgy, hogy péntek délutánra lett kész és csak hétfőn tudtam a hétvége miatt visszavinni).

nonolet # e-mail 2018.02.27. 15:08

...és ne tökölj!

Hanem add írásba a csere igényed a 31. napon.

nonolet # e-mail 2018.02.27. 15:06

Ne hidd el a HP-nek... hazudik.

Lásd: PTK

- -

Mond neki, hogy: ugyan árulja már el a jogszabályt is ami szerint úgy lenne.

helra # e-mail 2018.02.27. 13:37

Kedves Jogászok, válaszadók!

Ismét segítségre lenne szükségem. Egy pár napja írtam, hogy garancialevél hiányában is kérvényezhető-e a csere.
A mai nap beszéltem a HP-val lévén a gép még mindig nincs kész, a szevízpartner a tegnapi napra ígérte a javítást, de megint nem tájékoztattak saját kezdeményezésükre, hogy a szevízelés hogy áll, illetve hogy a vállalt időre nem készült el a javítás.

Viszont a problémám a következő. A HP-tól azt az információt kaptam, hogy csere CSAK abban az esetben lehet, ha 3 alkatrésszel járó hiba és egy 4. alkatrészcserével járó hiba áll fenn, vagyis összesen 4 hiba jelentkezése után cserélnek.

Ha jól tudom már a második hibajelentkezésnél lehet kérni cserét, továbbá ha a 15 napot túllépte a termék szevízben töltése (Általános Szerződési Feltételekben 15 nap és nem munkanap szerepel), akkor ismételten kérvényezhetek cserét.

Jók az információim vagy a HP-nek van igaza?

Előre is köszönöm a válaszokat!

VVera88 # e-mail 2018.02.27. 09:44

Köszönöm a segítséget,
Mindenképpen kikérem a minőségi bizonyítványt!
Eddig az eladók az üzletbe segítőkészek voltak, megkérdezem őket mit szólank hozzá!

wers # e-mail 2018.02.27. 09:25

Hát, én nem vagyok nagy üveg szakértő, de azt már a 4-kes kisiskolások is tudják, hogy kemény, és gyémánttal lehet vágni.
A kristályüveg minőség inkább azt jelzi, hogy jobb az átláthatósága, azaz szebb. Hogy szabad-e karcolódnia, továbbra is szakértői kérdésnek tartom.
Azt még megjegyezném, ha az üveg nem épp megfelelő minőség kérdés, az egész óra valódi-e. Nem tudom, hogy az eladó akar-e belemenni az óra szakértői felülvizsgálatába.

VVera88 # e-mail 2018.02.27. 09:12

nonolet

Mint mondtam nem ez az egyetlen ilyen órám és érdekes módon a többivel nincs problémám!

A búsba meg te mész el ezzel a stílussal....

VVera88 # e-mail 2018.02.27. 09:08

wers

Köszönöm a választ és a segítséget!

nonolet # e-mail 2018.02.27. 08:59

VVera88

Szerinted: az a használati módja egy órának,
hogy az üvege naponta sokszor súrlódjon?!

Elmész te a búsba...

nonolet # e-mail 2018.02.27. 08:57

VVera88

üveg = ásványi kristály

Azaz sima ablaküveg lesz az...

HA!!! VALÓBAN
a kevésbé karcoldó zafír üveg lenne,
akkor annak is neveznék, elhiheted.

Nem pedig ilyen balekfogó "ásványi kristály"-nak.
Ami csak marketing duma nem igazán gondolkodóknak.

wers # e-mail 2018.02.27. 06:41

Ezt szakértőnek kell megítélnie. Annak költsége viszont lehet több, mint az üvegcsere.
Viszont ami nem kerül semmibe, kérj a gyártótól minőségi bizonyítványt, különösen az üvegre. Abban szerepelnie kell, milyen tulajdonságokkal rendelkezik, minek kell megfelelnie.

VVera88 # e-mail 2018.02.26. 22:08

Köszi a választ, de elöször is, nem azt írtam, hogy ÁLLANDÓAN AZ ASZTALHOZ SÚRLODIK hanem hozzá ér!!! Igaz az óra nem asztal fényező, de az asztal se dőrzspapír....
És nem ez az egyetlen ilyen márkájú órám és érdekes módon a másikat is pont ugyan úgy használom és semmi karc nincs rajta...

És azért születik meg ilyen gondolat a fejembe mert nem egy órásnak kértem ki a véleményét és nem karcolodhstot volna így meg!

Ja és ennek az órának ásványi-kristály üvege van amin csak hajszál karcok lehetnek, NEM ablak üveg!

Ja és ha valaki normálisan segítséget kér, normális sítusba is lehet válaszólni!!!

nonolet # e-mail 2018.02.26. 20:08

Hogy a jó francba lenne rendeltetésszerű,
az
hogy munka közben ÁLLANDÓAN az asztalhoz súrlódik?!

Menjél már... az óra üveg nem asztal fényező szerszám.

Nem is értem, hogy születik meg egyesek fejében az ilyen gondolat, hogy a párhét alatt mattra koptatott üveg az rendeltetésszerű használat ...

Messziről ordít, hogy nem az!

Használd NORMÁLISAN!!!!

- -

A normál óraüveg egy sima ablaküveg darab.
Ami NEM karcolás álló...

Ami karcolás állóbb az a ZAFIR üveg, jó pénzért.

De a ZAFIR üveg se bír ki mindent és az se arra való való, hogy folyamatosan koptasd vele az asztallal.

- -

Tudod: MÉG a gyémánt is koptatható, karcolható.

VVera88 # e-mail 2018.02.26. 15:51

Tisztel Jogászok,

Segítséget szeretnék kérni!
Karácsonyra kaptam egy Fossil órát aminek pár nap használat után elkezdett kopni a szíja, vissza vittem a boltba, felküldték a szakszervízbe ott közölték, hogy most az egyszer garancián túl kicserélik a szíjat, de hogy nem rendeltetés szerűen használtam!
Majd kb. 3-4 hétig hordtam és az üvege olyan karcos lett, hogy alig lehet látni rajta bármit.( irodába dolgozok attól karcolódott meg az üveg, hogy gépelés közbe hozzá ér az asztalhoz, amitől ugye nem szabadna neki)
A bolt újra elküldte szakszervízbe, még rá is írták , hogy rendeltetés szerűen használta a vevő, erre a szakszervíz vissza küldte, hogy nem rendeltetés szerűen használtam, nem cserélik ki az üveget garanciába, vagy fizetek 8900ft-ot vagy így marad az óra!
Ilyenkor mi a teendőm?
Belenyugszom és kifizetem a majdnem 10000 Ft-ot, az alapvetően is 40000ft-os órára?
Előre is köszönöm a választ!

helra # e-mail 2018.02.26. 07:27

@nonolet Koszonom!

nonolet # e-mail 2018.02.25. 22:03

Igen.

helra # e-mail 2018.02.25. 21:58

Kedves Jogaszok, valaszadok!

A kovetkezo problemam van. Meghibasodott a laptopom es mar osszessegeben 3 hete szervizben van (ketszer kellett bevinni, mert az elso javitas utan is fennallt a problema - 1 ora hasznalat utan ismet hasznalhatatlanna valt). Egyelore semmi jele, hogy valaha kesz lesz a gep, informaciot is csak ugy kapok, ha telefonalok.
Szeretnek elni a cserelehetoseggel, de nem talalom a garancialevelet. A szamla megvan, illetve a gep azonositoja alapjan lathato a gyarto rendszereben a garancia ervenyessege. Igy is elhetek a csere iranti kerelmemmel?

Valaszukat elore is koszonom!

bermuda háromszög # e-mail 2018.02.24. 07:48

Az ilyeneknél előfordul hogy elhalkulnak, ha vagy egyenes talajra kerülnek, vagy a lábuk tekergetésével megszűnik a doboz deformáltsága.
Ekkor olyan állapotba kerülnek a mozgó alkatrészei hogy kioltódik és nem erősödik a rezonancia amit keltenek

Tündér04 # e-mail 2018.02.23. 22:33

T.Ügyvéd Úr/Hölgy!
1 napja vásároltam egy hűtőszekrényt sajnos nagyon hangos és búg is (125000ft).
Az lenne a kérdésem ha ebben az üzletben nincs másik megfelelő termék és ebben bizalmama vesztettem van lehetőség a pénzvisszafizetésre hiszen nem maradhatok hűtő nélkül.
(Euronics)
Várom mielőbbi válaszát.
Köszönettel Tünde