Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

tivipanasz # e-mail 2018.07.08. 11:24

Ok köszönöm szépen.

nonolet # e-mail 2018.07.05. 16:40

Egyszerűen ÁLLJ EL !!!
14 napod van rá és nem kell indokolni.

  • közlöd, hogy elállsz (sms, levél, email, amit a honlap előír)
  • megvárod a tudomásul vételt és az utasításokat
  • feladod a visszárú csomagot

A vissza küldés díját persze te fizeted a törvény szerint.

Legközelebb...
Ne akard kicserélni, ne akard megjavíttatni.
Mert az már szavatossági/garanciális ügy.
Ami más ügymenet!

Jelen esetben már a szavatossági ügybe beleléptél.

Hisz MÁR közölted, hogy:
"nem azt kaptam, amiről szó volt, kérem korrigáljanak"

Így mostmár szavatossági alapon fog zajlani az ügy.

Kitöltöd ezt:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Aztán vissza küldöd saját költségen a cuccot.

tivipanasz # e-mail 2018.07.05. 08:23

T. jogi fórum
Rendeltem a szerszamx webáruházból egy kézi elektromos szerszámgépet kb. 10 eFt értékben. Futár hozta készpénzzel fizettem nála. A termék kibontásakor tapasztaltam, hogy 1. más márkájú gépet hoztak ( a csomagolás dobozán lévő szállítólevél szerű matricán a rendelésem jó adatai vannak de a doboz amire ragasztották másik (olcsó kínaí) márkának a termékdoboza. Kinyitva a dobozt próbáltam bekapcsolni próbaképp hogy működik-e, nem kapcsolódott be elektromosan nem indult el. visszatettem a dobozba és akkor fedeztem, fel, hogy a csatlakozó vezeték dugóján hiányzik az egyik villa és ott hever a doboz alján letörve. (villanyszerelő vagyok könnyedén megjavíthattam volna, és nem én törtem le a dugaszoló villáját, viszont ránézésre is látszik, hogy nem szabványos, papírvékony anyagból van préselve egy hüvely, amit tömör anyagból kéne készíteni, nem véletlenül törhetett le.) Viszont ugye maga a készülék nem az volt amit kértem, így jeleztem az áruház felé, hogy vissza szeretném küldeni, mert nem az a gép amit rendeltem és nem is működik. Ezt rögtön telefonon és emailban is jeleztem a kiszállítást követő egy két órán belül. Az áruház pár órával később küldött egy levelet, melyben fotót kért a készülékről, nem használt-e a kinézete. Lefotóztam elküldtem, de attól tartok, hogy esetleg azzal állnak elő, hogy én törtem le a dugaszoló villa egyik szárát (30 éve vagyok villanyszerelő sose volt ilyen és szabványos készüléknél elő sem fordulhat), megjegyzem vita helyett egyszerűbb lenne pótolnom de akkor nem vennék vissza. Tehát attól tartok nem akarják visszavenni, illetve kifizetni vagy a helyes készüléket küldeni, mondván, hogy én okozhattam a hibát, pedig tanúm is van rá, hogy a doboz alján találtuk. Mire számíthatok ilyenkor, ha hibás készüléket hoznak de csak az elektromos próbánál derül ki, hogy hibás és rám akarják fgni esetleg a dolgot.

Hany Istók #   2018.06.27. 11:30

Téma off? De azért beteszem ide is:

Ha hűtőszekrényt vennétek sürgősen (mint mi éppen, e nyári időben) senkinek nem ajánlom a Média Markt online Webáruházat! Tapasztalatból írom ezt ide.

Hiába lehetnek ők a legolcsóbbak, ingyenes kiszállítással, ha ők a leglassúbbak(!) és a legszemélytelenebb automata "ügyfélszolgálat" is náluk van sajnos.

nonolet # e-mail 2018.05.16. 10:31

drbjozsef

Törekedni kell a mielőbbi javításra.
Ez a gyakorlatban 15 napot jelent max.

Utána már nem mielőbbi és nem törekedés...
Jogosan fogy a tulajdonos türelme.

A türelem elfogyását és aztán az elállást
a bírói gyakorlat 30 nap után tekinti
életszerűnek, jogosnak.

nonolet # e-mail 2018.05.16. 10:28

KeleZs

MA letelt bírói gyakorlat által elvárt 30 napos türelmi időd...
Ameddig "illik" várnod" a javítása.

Holnap írásban állj el vételtől és kérd vissza pénzed.
Ennyi.

- -

A teljes vételárat vissza kell kapnod.

Nem vagy köteles náluk levásárolni.

De! ha karod...
Elfogadhatsz egy vadiúj cserekészüléket is.

Esetleg adhatsz még pár napot a javításra.

drbjozsef # e-mail 2018.05.16. 08:43

KeleZs,

nincs konkrét határidő erre :

2013. évi V. törvénya Polgári Törvénykönyvről
...
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Írj egy tértis levelet, adj meg egy határidőt, amire javítsák ki (egy hónap eltelt, úgyhogy legfeljebb még 1-2 hetet), ha nem tudják, akkor vagy cseréljék ki egy ugyanolyan újra, vagy elállsz a szerződéstől és kéred vissza a pénzedet. Idézd nekik a fenti törvényhelyet.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

KeleZs # e-mail 2018.05.16. 07:24

Kedves Jogászok!

2018.04.12-én vettem egy telefont, amit 5 nap múlva kénytelen voltam visszavinni, a telefon azóta is szervizben van, 2018.04.16-tól. A forgalmazót ha hívom, vagy keresem konkrét magyarázatot nem ad. Van e valami lehetőségem arra, hogy a pénzemet visszakapjam, vagy ellenértékében egy másik készüléket? Válaszukat köszönöm

egyötvenes68 (törölt felhasználó) #   2018.05.15. 11:45

Mellon! Egy vacak chip miatt???? Kutya az már nem is lényeg, csak a chip??? Te jó Isten! Jó ha tudod, törvény ide vagy oda, rengeteg tenyésztő nem chipelteti a kutyát, max. valóban felárral megcsinálja. Átlagban kemény 3500.- forint a chippelés.

nonolet # e-mail 2018.05.15. 11:20

"és túlárazva is adja az ebet"

Ne röhögtess már... vazze!
Annyi az ára menyiért van rá vevő.

Nincs törvényben előírt ára!

- -

Tudod utólag okosnak lenni, annyi mint előre hülyének!

Így jártál.

nonolet # e-mail 2018.05.15. 11:18

HA chip nélkül MEGvetted, akkor TE IS törvényt sértettél. Ennyi.

Az, hogy az ár miként alakul mindegy.
Lehet

  • ár=kutyaára+chipára
  • ár, benne a chip árával si

Tökmindegy...

Te kicsit túlbuzgod ezt a témát.

- -

A szerződésszegés (nem azt kaptad, amiről szó volt) esete az meg kellékszavatossági kérdés.

Amiben, ha magánszemély az eladó
akkor a vevőnek KELL
perképesen bizonyítania azt,
hogy
nem azt kapta, amire szerződött

HA!! a bizonyítás sikerült,
majd akkor jön szóba, hogy mi legyen?

  • kicserélés egy "jó" kutyára, ha van

vagy

  • pénzvissza-kutyavissza

- -

A számodra javasolt eljárás:

Informálódás után ÚJRATERVEZÉS!!!!
Mert számos gondolatod tévúton jár...

Mellon # e-mail 2018.05.15. 10:14

Kedves Jogászok,

Máshol nem találtam felvilágosítást az ügyben, ezért jöttem itt érdeklődni. Pedig ez valószínűleg egy mindennapos eset:

Kölyökkutya adásvétele
Rendelet írja elő, hogy chippel szabad csak értékesíteni (máshogy szerződésben nem is azonosítható a kisállat, chip nélkül olyan, mintha egy szerződésre csak annyit írnánk: "számítógép", szériaszám nélkül, vagy "autó", alvázszám nélkül), a "tenyésztő" mégis könnyedén opcionálisnak tekinti ezt, és még felárat is kér a chipeztetésért, mintha egy híradástechnikai áruház felárat kérne azért, hogy a termékhez legyen magyar használati útmutató, miközben törvény írja elő, hogy annak lennie kell.

Közben beszéltem az Állatorvosi Kamara főtitkárával, aki megerősítette, hogy a rendelet szövege a mérvadó, nincs kivételes eset. Ilyenkor a tenyésztő adatainak kell szerepelnie a chip-en (lévő kódhoz társított adatok közt a nyilvántartásban), mely adatot az adásvételt követően a szerződés alapján az állatorvos módosít.

Jól sejtem, hogy a chip-nélküli értékesítés tehát egyértelműen szerződésszegés, hiszen eleve nem felel meg az adásvétel a rendeleti feltételeknek?

Ez esetben a foglaló megtérítése legegyszerűbben közjegyző általi fizetési meghagyással érvényesíthető?

Azért állnék el a vásárlástól, mert a "tenyésztő" (a "szaporító" rá a már-már szitokszónak is minősülő megfelelő kifejezés) közben
• egyértelműen rosszul bánik a kölyökkel mint az adásvétel tárgyával, más tenyésztői vélemények alapján degeneratív hatású táppal eteti (nem a korának megfelelővel), én pedig nem azért fizetek, hogy beépített betegséggel ellátott állatot kapjak,
• valamint hazudott az apáról (nem olyan fajta, amilyennek állította, ezt más érdeklődőnek bevallotta), tehát nem azt kapom, amit hirdetett
• és túlárazva is adja az ebet, bár ez egy dolog, ezért szeretnék szerződésszegésre hivatkozva elállni a vásárlástól, miáltal a foglaló (duplája) visszajár, mivel az eladó hibájából hiúsult meg az adásvétel. Vagy ez máshogy működik? (Pl. ha a szerződés semmis, mivel rendeletbe ütközik, akkor a foglaló nem is foglaló, miáltal nem is a duplája jár vissza…?)

Ezért a rákérdezés.

Az eligazítást előre is köszönöm. A válasz alapján tervezek létrehozni egy mini blogot, amin leírnám az esetet és az eligazító információkat.

Források:
• "41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet 3. § (2) Ebet forgalmazni, illetve tulajdonjogát forgalmazásnak nem minősülő más módon átruházni kizárólag az állatot azonosító elektronikus transzponderrel (bőr alá ültetett mikrochip) történő megjelölése után lehet."
• https://piacesprofit.hu/…-uj-ptk-ban/

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 21:46

Köszönöm szépen a segítséget, reménykedjünk, hogy jófej lesz! :)

nonolet # e-mail 2018.05.14. 21:05

Mármint jogi úton nincs.

De szépen kérheted az eladót, hogy
ha teheti vegye vissza tőled, mert
hülye voltál és mégse ilyet akartál.

Vannak rendes emberek, akik
némi árengedmény esetén jó lelkűek
és megteszik amit kérsz...

Mondjuk 30-50% az rendben van tanuló pénznek.

DE!! nem kötelező a kedvedre tennie az eladónak.

- -

Alapban: megvetted a tiéd, ennyi.

egyötvenes68 (törölt felhasználó) #   2018.05.14. 19:15

Semmilyen lehetőséged nincs.

Iloveelevation # e-mail 2018.05.14. 18:59

Sziasztok!
2 hete vettem magánszemélytől, magánszemélyként egy használt laptopot, helyszínen megnéztem, akkor mindent rendben találtam, de nem az elvárásaimnak megfelelően működik. Szeretném visszacserélni, milyen lehetőségeim vannak?

nonolet # e-mail 2018.05.14. 15:16

Visszakapod a teljes vételi árát 136 ezer.
Aztán eldöntöd, hogy ott költöd-e el vagy máshol.

- -

A pályázat miatt alighanem bejelenteni/módosítani kell a típust a pályázatban is.

A pályázati kiírásban benne van a teendő az ilyen esetre gondolom...

Hívd fel a pályáztató hivatal ügyintézőjét.

vadvirág001 #   2018.05.14. 13:13

Jó napot!

Szeretnék segítséget kérni.
HGCS pályázattal vettem egy hűtőszekrényt, amit sérülten szállítottak házhoz. Ma 4 hete, hogy ez történt, és a pályázat már lejárt. A hűtőszekrényt a mai napig nem cserélték ki, úgy áll otthon, ahogy le lett téve. Ma felhívtam a boltot,azt mondták, megérkezett a csere készülék, de sajnos azt a típust már nem tudják biztosítani, amit én vettem. Ez a készülék drágább. A vásárláskor ráadásul az eredetileg kért készülékre vettem plusz 10 év garanciát. Ráfizetni nem szeretnék ez nem egy olcsó készülék volt, (136ezer, és ebből volt 40 ezer a HGCS pályázat által) Házhoz szállítást is fizettem. Holnap bemegyek a boltba, milyen jogaim, lehetőségeim vannak? Köszönöm a válaszokat.

nonolet # e-mail 2018.05.13. 12:44

OTT!!! intézd ahol vetted.

Értelemszerűen CSAK!!! az eladóval vagy jogviszonyban és senki mással nem.

Tehát nála add le írásban, hogy: "elállok a vételtől kérem vissza a pénzem".

A teljes árat vissza kell kapnod.
Nem vagy köteles nála levásárolni sem.

Aztán a pénzből veszel olyan TV-t amilyet akarsz és ott ahol akarod...

karcsi69 # e-mail 2018.05.13. 12:33

Tisztelt Szakértők!
Tanácsot szeretnék kérni az ügyben hogy vettünk 2017 . Január 26- an egy Philips Tv- ét .
Az első meghibásodása 2017.9.25 volt kb 3 hetet volt a szervizben
A második meghibásodása 2018.4.3 volt, vissza kaptuk a Tv 2018.5.4- én
A második hiba ugyan az volt amivel elsőként elvitték.
A Tv most megint rossz , pedig most csak egy hét telt el mióta vissza hozták. Valószínű hogy ugyan az a hiba , mint az első illetve a második hibánál.
A hívtam a Philips CALLCENTERT hogy kérjük a Tv cseréjét vagy a pénzt vissza
Az ügyintéző azt mondta , hogy a szerviznek kell elindítani a cserét vagy az összeg vissza fizetésére az igényt
De a szerviz el áll ettől azt mondja hogy a CALLCENTER illetékes ez ügyben
A segítségüket szeretnénk kérni hogy mit tudunk ez ügyben tenni?Kérhetem-e ezek után a vételárát vissza?
Válaszukat előre is köszönöm

nonolet # e-mail 2018.05.06. 20:57

"Második körben már 30%-ot ajánlottak fel, azzal, hogy ha nem fogadom el, akkor vigyem vissza a terméket és visszafizetik a teljes vételárat."

Ez OKÉ így.
És mellesleg megtudta menyit keresnek rajta ők.

Gondolkodj! és megérted az ajánlatot.

HA visszafizetik neked az árát,
akkor a cuccot vissza adják a gyártónak
és így ők nem buknak rajta.

HA árengedményt adnak neked,
akkor nekik ki kell fizetni a cucc beszerzési árát a gyártónak
és ezért csak max a saját hasznukat engedhetik el neked.
Különben ők már mínuszba mennek, amit a kedvedért nem fognak vállalni...

- -

HA 30%-ot engednek, akkor ugye 30/70=42,8% a rátett hasznuk, ami lehet igaz is, bár inkább 70% a szokásos.
(70%-nál 41%-ot tudna max engedni)

Immaculata # e-mail 2018.05.06. 20:40

végső soron kénytelen vagyok elfogadni az alacsonyabbat, illetve a teljes pénzvisszafizetést?

Igen, ez korrekt.

AttiM # e-mail 2018.05.06. 15:56

Tisztelt Szakértők,
Nagy bútoráruházban vásárolt kerti asztal összeszerelésekor derült ki, hogy a termék műszakilag és esztétikailag is sérült. Az ügyfélszolgálaton a termék cseréjét kértem, azonban azt állítják, hogy ez nem lehetséges, mivel kifutó termék, nincs belőle több az országban, sőt a külföldi raktárban sem.
Felajánlották, hogy az áruházban lévő kiállítása darabot elvihetem, vagy pedig kérhetek jóváírást (pénzvisszafizetést), melynek mértékét először 15%-ban adták meg.
A kiállítási darabot nem fogadom el, mivel már az is elég rossz állapotban van, egyébként annak értékesítése is jelentős árleszállítással szokott csak sikerülni.
A 15%-ot szintén elfogadhatatlannak tartom, 50%-ot tartanék méltányosnak.
Második körben már 30%-ot ajánlottak fel, azzal, hogy ha nem fogadom el, akkor vigyem vissza a terméket és visszafizetik a teljes vételárat.
Az asztaltól nem szeretnék megválni, de a 30%-ot is kevésnek tartom.
KÉRDÉSEM: Van-e jogi lehetőségem arra, hogy ragaszkodjak a magasabb jóváíráshoz, vagy végső soron kénytelen vagyok elfogadni az alacsonyabbat, illetve a teljes pénzvisszafizetést?
Előre is köszönöm a segítséget.

nonolet # e-mail 2018.05.03. 19:33

... megoldódott?

csakyp # e-mail 2018.05.03. 18:35

Köszönöm a segítséget.