Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

Szomorú örökös #   2018.10.17. 19:27

abrann

Jelenleg úton van felém, biztos vagyok benne,hogy rossz, mivel nem csináltak vele semmit

Én azért megvárnám, míg megérkezik a postával és kipróbálnám. Attól, hogy azt mondják, nem csináltak vele semmit, még lehet, hogy mégiscsak megjavították.

Egyszer hozzám kábelinternet vizsgálatra jöttek ki. Rákötötték a laptopjukra, majd kb. 20 perc alatt vért pisilve egyszer csak megjavult, erre ők úgy mentek el, hogy nincs semmi baja a netnek, mert működik. És lám, utána valóban működött. :-D

abrann # e-mail 2018.10.17. 16:21

Sziasztok! Segítsetek légyszi. Vásároltam neten egy diktafont, ami kb egy hét múlva nem működött rendesen. Visszaküldtem javításra 2000Ft volt a postaköltség, mert külföldről rendeltem. Felhívott az ügyintézőjük, hogy küldjék vissza, vagy a vételárat kérem. A pénzt választottam mert nem bízom benne, hogy jó lesz amit küldenek. Na tegnap kaptam emailt a postától, hogy csomagom jön attól a cégtől. Persze rögtön írtam emailt. Kiderült, hogy kicsúsztam a 14 napból. Ez oké elismerem, elcsesztem. De kiderült, megvizsgálták a terméket, ami tökéletesen működik. Szerintük egy hibátlan cuccot küldtem vissza. Jelenleg úton van felém, biztos vagyok benne,hogy rossz, mivel nem csináltak vele semmit. Megérkezik újból küldjem vissza 2000 Ft-ért?

laca50 # e-mail 2018.10.17. 16:01

drbjozsef

Értem, és köszönöm a segítséget.

Végül is valamilyen szinten vállalják a garanciát, csak nem tudom, hogy amit felajánlottak az manapság így elfogadható vagy csak megakarnak vezetni és ne hagyjam magam! Mert ugye (97000Ft.) 50%-t (48500Ft.) beszámítanának, egy most náluk is kapható hasonló de újabb termékbe, ami jelenleg 120000Ft. Erre rá kéne fizetnem közel 75000Ft.-ot. Azért nem lenne mindegy, hogy 30000 vagy 75000 a többlet költségem.

wers # e-mail 2018.10.17. 15:28

Sziasztok! Ha neten vásárolok hány napon belül állhatok el, belekavarodtam. Nem nagyon szoktam így vásáni.

drbjozsef # e-mail 2018.10.17. 14:49

Kérni bármit lehet. Bármit is.

Az a baj, hogy jogilag nincs olyan, hogy "garancia".

Szavatosság van, kellék vagy termékszavatosság, és jótállás.

Van ami törvény szerint van, van amit a gyártó vállal tetszése szerint.

De egyszerű a dolog. Írd meg nekik levélben, vagy személyesen jegyzőkönyvbe, hogy a termék meghibásodott, élni szeretnél a "garanciával", a 36 hónapon beül vagy, kéred a termék kicserélését 15 napon belül, vagy a kifizetett pénzt vissza.

Majd meglátod, mit válaszolnak. Utána lehet továbblépni.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

laca50 # e-mail 2018.10.17. 14:21

drbjozesef

Közben a bolt oldalán találtam egy ilyet, de nekem ebből nem derül ki, hogy kérhetem-e az egész vételár visszafizetését.

Garanciális feltételek

Az általunk forgalmazott termékekre alapesetben 12 hónap garanciát biztosítunk, bizonyos termékeknél ettől a gyártó eltérhet (vállalhat rá több évet is).

Külön jótállási jeggyel nem rendelkező termékek esetében vállaljuk a törvényi vagy a gyártók által lehetővé tett garanciális időszak alatti garanciális ügyintézést. Ilyen estekben a garancia érvényesítéséhez hozza magával a hibás termék minden tartozékát, valamint az általunk kiállított számlát, vagy annak másolatát, mellyel igazolja a vásárlás tényét.

Azon esetekben, amikor az adott termék gyártója vállalja a garanciát és végzi a garanciális szervizelést, a gyártó által kiállított, hitelesített garanciajegyet mellékelünk. A garanciajegy tartalmazza a garancia idejét és a garanciális szervizek elérhetőségét.

Szoftvereknél kizárólag az adathordozókra (CD, floppy lemez) és csak abban az esetben vonatkozik cseregarancia, amennyiben azok nem olvashatók.

Adathordozóknál, az eszközön tárolt adatokra a garancia nem terjed ki, az esetleges sérülés, elvesztés, garanciális ügyintézés során elveszett adatokért felelősséget nem vállalunk. Az adatokról minden esetben készítsen biztonsági másolatot,

A termék eredeti csomagolásának megtartása a garancia érvényesítésének nem feltétele, kivéve, ha az a termék beazonosíthatóságát az igazolja.

A garanciális ügyintézésből visszaérkezett termékeket az értesítést követő 21 napig tároljuk. Az át nem vett termékekért a 21. napot követően napi 300 Ft tárolási díjat számítunk fel. A 180 napig át nem vett termékeket, illetve ahol a tárolási díj már meghaladja a termék értékét, nem tároljuk tovább. A tárolás megszűnéséről külön értesítést nem küldünk

Garanciális meghibásodás esetén törekszünk a termék javítását vagy cseréjét a hiba bejelentésétől, illetve a hibás termék ügyfélszolgálatunkra (1134 Budapest, Botond utca 13) juttatását követően 15 napon belül elvégezni.

A garancia érvényét veszti a következő esetekben:

  • Szakszerűtlen kezelés, beszerelés, telepítés okozta károk.
  • A terméken fizikai-, látható sérülés van (törés, nem gyári hibából eredő égés vagy olvadás, beázás).
  • Nem rendeltetésszerű használat.

Nem rendeltetésszerű használatnak minősül a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat (túlhajtás), a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás.

  • Helytelen tárolás, elemi kár okozta meghibásodás.
  • Amennyiben a terméken szervizünkön kívül javítást, vagy módosítást végeznek (felhasználó, egyéb szakszerviz)

A garancia nem érvényes abban az esetben, ha az adott termék a felhasználó hardver- és szoftverkörnyezetében nem működik (nem kompatibilis), de az szervizünk tesztje alapján rendeltetésszerűen működik.

2.000 (kettőezer) Ft bevizsgálási díjat számítunk fel, ha a javítás során szervizünk a bejelentett hibát nem tapasztalja (a termék rendeltetésszerűen működik), vagy garanciát kizáró ok áll fenn.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

laca50 # e-mail 2018.10.17. 14:11

drbjozsef

A PC alkatrészekhez nem igazán szoktak jótállási jegyet adni. Ilyenem nincs. Vannak boltok ahol csak a számlát adják és azon van feltüntetve a garancia idejének a hossza.
Nekem egy A4-es lap formájában egy Garancialevelem van, amin baloldalon az eladó cég, jobboldalon az én adataim vannak, alattuk pedig kiállítás dátuma és a hozzá tartozó számlaszáma van. Ezalatt pedig a vásárolt termék megnevezése, sorozatszáma és a garanciaidő van. Alatta pecsét, aláírás.
Ezek vannak rajta, ennél több nincs.

drbjozsef # e-mail 2018.10.17. 12:43

A 36 hónapos "garancia" (ami feltehetőleg inkább jótállás), a gyártó/forgalmazó önkéntes vállalása, törvény nem írja elő. Ebből következően a közöttetek létrejött szerződés szerint lehet igényed. Mi van a jótállási jegyen?

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

laca50 # e-mail 2018.10.17. 11:51

Sziasztok!

2015-ben vásároltam egy számítógép alkatrészt (VGA, videó kártya), 36 hónapos garanciával ami decemberben fog lejárni. Az alkarész meghibásodott, amit visszavittem a boltba. Ott átvették és elvitték bevizsgálásra. Kiderítették, hogy nem javítható. Cserélni nem tudják, mert már ezt a terméket nem lehet beszerezni. Azt ajánlották fel, hogy a vásárláskori ár (97000Ft.) 50%-t (48500Ft.) beszámítják, egy most náluk is kapható hasonló de újabb termékbe. Köteles vagyok ezt elfogadni vagy visszakérhetem a vételár (97000Ft.) teljes összegét?

nonolet # e-mail 2018.09.08. 18:03

boGgYyiST

"Végül egy 3. személy felajánlotta a garanciális csomag megérkezésekor fennálló tartozásom megfizetésének lehetőségét."

FOGADD EL!!!
Mielőtt komolyra fordul az ügy...

Mert akár letöltendőt is kaphatsz, ha netán
a futárral úgy bántál, ahogy nem kellett volna.

nonolet # e-mail 2018.09.08. 18:00

boGgYyiST

Az eladónak igaza van!

Egy hülye vagy aki összemoss a különböző dolgokat.
Csak azért, mert ugyanaz az eladó.

Amit tettél az jogtalan!

Hisz NINCS bírói ítéleted arról, hogy jár neked pénz!!!!!!!

Addig pedig ÖNKÉNYES az eljárásod.

MAJD HA lesz egy ítéleted, hogy jár neked pénz tőled.
Nos, majd akkor szóba jöhet
a "fizetés helyet a >> tartozásba beszámítás" téma.

Addig azonban nem.
A helyükben én fel is jelentenélek.

Nomeg a futár cég nevében is, akár rablásért.
(a konkrét körülményektől függ)

Hisz: ki a fasz vagy te, hogy önkényeskedj?!!!

  • * -

Az ügyeket külön-külön kell kezelned.
Nem vonhatod össze önkényesen, amíg nincs ítélet.

Szóval:

  • gyorsan rendezd amivel tartozol!
  • a garanciás kérdést pedig vidd a jogi útra

(békéltető eljárás vagy per)

nonolet # e-mail 2018.09.08. 17:49

polgar

HA az eladó kérte az más, mert akkor már
a szervizpontra bízta az eljárást saját maga helyett.

- -

Nézzük, hogy is működik ez a 3 munkanapos szavatosság buli a hagyományos "bolt" esetén.

  • nem működik
  • elviszed a "bolt"-ba
  • megnézik

HA ott SEM működik, akkor 2 eset lehetséges.

1.
Ott helyben és azonnal kijavítják.
A probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza vele...

2.
NEM TUDJA ott helyben és azonnal kijavítani.
Ekkor JÁR az AZONNALI CSERE egy pont UGYANOLYAN új cuccra.

Amit ugye "bolt" vagy tud adni vagy nem.

Ha tud adni a probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza vele...

Ha NEM tud adni AZONNAL egy ugyanolyan cserét, akkor visszaadja a pénzed.
A probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza a pénzeddel ...

Vagy elköltöd másra nála.
De ez már nem kötelező, nem kell nála elköltened vagyis levásárolnod!
Csak belemehetsz az ajánlatba, ha az egy jó ajánlat... netán.

- - -

Mi különbség a web bolti vétel + szerviz pontba küldés esetén?

-
1.
Nincs "bolt" >> nincs árú!!! készlet.
2.
Nem tud neked pénzt adni "bolt" helyett.
-

Tehát: ha nem tudta ott helyben azonnal kijavítani,
akkor meg kell oldani a cserét vagy a pénz visszaadást.

EHHEZ KÖTELES azonnal kiadni a "csere igazolás"-t!!!

Ami alapján az eladó dönt, hogy
1.
Sűrű elnézés kérés közepette, amiért hibás cuccot adott el neked

  • AZONNAL küld egy másik pont UGYANOLYAN és ÚJ cuccot

(jobb helyeken némi kárpótló ajándékkal bővítve)
ingyenesen kiszállítva persze, hisz ő hibázott...

VAGY

  • AZONNAL intézkedik a pénzed visszaküldésről

(mivel nem elállásról van szó, hanem ő nem tud/akar cserélni)

Esetleg rábeszél, hogy vásárold el nála a pénzed, ha akarod... mert van egy jó ajánlata, ami kárpótol is.

- - -

Nos, ez normális európai, nyugatias és persze a törvényes ügymenet.

Ami veled történik az pedig a nyugat-balkáni prosztó kereskedőé ...

boGgYyiST # e-mail 2018.09.08. 05:48

Tisztelt Szakértők!

Rendeltem egy konyhabútort webshopból. Kifizettem érte a teljes vételárat átvételkor.
Összeszerelésnél derült ki, hogy hiányoznak elemek,így gyakorlatilag használhatatlan. Másnap jeleztem az ügyfélszolgálatnak a panaszomat.
Nehezen ment a dolog, azt kérték írjam le mi hiányzik csomagból a végén kiderült, hogy garanciálisan de a teljes bútorelemeket rendelik meg végül amire szintén 15-45 munkanapot kellene várnom.
Az elállási jogommal nem kívántam élni mert szükségem van a bútorra. A hiányos elemeken kívül mást nem tapasztaltam.
A termékek vásárlásánál 15 munkanap volt megjelölve határidőnek. Ez nem minősül szerződésszegésnek ez esetben? A pénzem náluk a bútor pedig hiányos. Volt egy utórendelésem amit kiszállítottak, kevesebb értékben, mint amelyik hiányos volt de nem voltam hajlandó kifizetni, viszont az árut visszatartottam, azaz a futár végül fizetés nélkül távozott. Amit jeleztem az ügyfélszolgálaton az átvételt követően, hogy az első rendelésemhez szeretnék árleszállítást kérni, azaz számolják ki az általam megjelölt hiányosságok összegét és juttassák el a bankszámlámra a különbözetet a teljes árból, csak így lettem volna hajlandó visszaadni a futárnak a leszállított árut. Ennek a lehetőségét elvetették, így adtam nekik egy másik kompromisszmum lehetőségét, se bútor se pénz kapcsán, hogy amikor megérkezik a garanciális csomagom (ami nincs feltüntetve a weboldalukon hogy ismét 15-45 munkanap lehet),akkor kerül teljesítésre a második megrendelés összege. Többször is rendőrséggel fenyegettek, hogy ez lopás amit csinálok, amit ők csinálnak az nem.
Semmi készséget nem láttam az ügyfélszolgálat kapcsán, hogy gyorsan gördülékenyen hozzájussak a már kifizetett hiányzó elemekhez. Ne keressek fel sem békéltető testületet, se hivatalos szervet mert nem lesz igazságom.
Megjegyezném, hogy az első kiszállításnál is fent maradt az autón valami amit aláírtam kifizettem, mégse kaptam meg aznap, se másnap se tehát a tulajdonomban levő tárgyat eltulajdonították. Erre már nagyon nem tudtak mit válaszolni, csak azt hogy én meglopom őket. Végül egy 3. személy felajánlotta a garanciális csomag megérkezésekor fennálló tartozásom megfizetésének lehetőségét.
Lehet ebből bajom? Kompenzációként ez nekem megfelelő így.

polgar # e-mail 2018.09.06. 06:56

Internetes vásárlás volt. A webáruház kérte , hogy szerviz ponton adjam le.

nonolet # e-mail 2018.09.06. 02:54

polgar

Hát ugye annak a neve amit (tévesen) 72 órásnak mondasz.
Valójában: "3 MUNKANAPON belüli hiba esetén, AZONNALI csere"

Érted ... AZONNALI!

De mi a francért a szervizpontba vitted?!!

A 3 munkanapon belüli hibával az eladóhoz KELL fordulni.

- -

"Augusztus 16"

Az már 21 napja volt!

15 nap az elvárt javítási idő
30 nap után elállhatsz és kérheted vissza a pénzed...

Közöld velük, hogy csipkedjék magukat, ha jót akarnak
mert
a 30. nap után elállsz és a pénzed kéred majd vissza.

nonolet # e-mail 2018.09.06. 02:46

nem hivatkozhatott volna az eladó arra, hogy nem tudja cserélni a terméket.

Azonban NEM köteles cserélni sem!!!
De akkor az árát vissza KELL adni.

- -

Az első körben a vevő 2 dolgot kérhet a törvény erejénél fogva.

1. kijavítást
vagy
2. cserét (itt van adott esetben törvényi korlát)

A kérése KÖTELEZŐ az eladó számára!

-
A vevő persze kérheti azonnal is a pénzét vissza,
de ez nem kötelező az eladó számára, de önként belemehet

VAGY

önként választhatja a pénzvisszaadást a javítás/csere helyett.

MIVEL....

Az első körben az eladó 2+1 választ adhat a vevőnek.

  1. elfogadja a vevő kérését (javítás vagy csere vagy pénzvissza)
  2. nem fogadja el a vevő kérését (javítás vagy csere)

és inkább a pénzét adja vissza önként.

polgar # e-mail 2018.09.05. 15:48

Korábban kérdeztem 72 órás cseregaranciával kapcsolatba. A szerviz szerint , kb 1 hete beszéltem velük csere lesz majd.. mert elismeri a cég .. A kérdésem az lenne, ha 72 órán belül jelzem akkor van valami határidő ami alatt ezt meg kell tenni? Augusztus 14 vettem használatba majd augusztus 16 le is adtam a szervizponton de egyenlőre semmi.Nem kaptam se gépet se csere jegyet semmit. Próbáltam a fogyasztóvédelemnek írni az ügyfélkapun de vicc az a weboldal.

drbjozsef # e-mail 2018.09.04. 13:42

Nem.

Első körben javítás vagy kicserélés jár. Előbbi 2x próbálva megvolt. Ha nem tudják javítani, ragaszkodhattál volna a cseréhez : ugyanolyan ÚJ termék járt volna. Ha nem tudja cserélni az eladó, akkor felajánlhat dogokat (helyettesítő termék, árleszállítás), de ha nem teszi, neked csak az elállás marad, ilyenkor vissza kell kapnod a PÉNZedet. Nem kötelezhetnek se levásárlásra, se utalványra. Viszont ha ugyanaz a termék rendelkezésre áll, akkor nem hivatkozhatott volna az eladó arra, hogy nem tudja cserélni a terméket. Ha tudja, cserélnie kell. Más kérdés, hogy miért ment fel az ára. Egy hangszóró 3 hónap alatt nem drágul ennyit. Nem akciósan vettétek?

Összességében, ha ragaszkodtál a termékhez, akkor végülis üthetted volna a vasat, hogy cseréljék ki.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

airika # e-mail 2018.09.04. 11:40

Megfelelő eljárásban volt részem?
A fiam májusban hangszórót vett egy multiban. Kb. 2 hét múlva hibás lett a készülék. Természetesen szervizbe küldték a készüléket, amit még 2x ismételtünk, mert a hiba továbbra is fennállt.Mindannyiszor kivártuk a 30 napot. Most kaptam értesítést amiben cserére jogosító utalvánnyal szeretnék orvosolni a hibát. A fiam ragaszkodna az adott termékhez , mely jelenleg 15000 ft-al többe került. Nem volt más lehetőség ráfizetéssel kellett elhoznom ugyanazt a terméket.Folyamatosan rágódom hogy 3 hónapja nem tudjuk használni az adott hangszórót, majd még rá is kellett fizetnem az akkor jótállással vett termékre. Ez jogos?

drmosza # e-mail 2018.08.19. 11:03

http://mek.oszk.hu/…49/00249.htm
... intelmek tegnap, ma, holnap...

Szomorú örökös #   2018.08.18. 17:09

jani40

Köszönöm a moderátoroknak, hogy nem engedik elsilányulni a fórumot.

Az ilyen bugyuta kérdésekkel, amit te is feltettél, túlságosan a színvonal sem emelkedett. :-)

jani40 # e-mail 2018.08.18. 14:54

Köszönöm a moderátoroknak, hogy nem engedik elsilányulni a fórumot.

Az általam felvetett eset kapcsán nem az eladni kívánt termék megjelenési formája a lényeg, hanem az, hogy az adásvétel beteljesülése az eladó hibájából hiúsult meg, hiszen nem teremtette meg az adott termék forgalmazásának műszaki feltételeit.S mint a sarokba állítot rossz gyerek kb. 20 percet kellet várnunk feleségemmel arra a döntésre, hogy vételi szándékunkat megtagadja az üzlet vagy nem. Nem kívánom senkinek ezt a 20 percig tartó unatkozó-bosszankodó helyzetet átélni.

Ha ez az eset az üzletlánc összes üzletében előírt protokollá válna, a multi tulajdonosának vélhetőleg több tonna terméket kellene eladhatatlannak nyilvánítani és veszteségként elkönyvelni. Számomra nyilvánvaló, hogy ez az eset egy egyedi eset ahol a helyi döntéshozónak kényelmesebb volt figyelmen kívül hagyni a vevő és munkaadójának érdekeit, amit én sérelmezek...

Szomorú örökös #   2018.08.17. 07:58

drmosza

A fórumon van moderátor? :)

Van bizony! Mostanában igen gyakran adódik neki munkája is.
Rendre tűnnek el olyan hozzászólások, amik nem idevalók. :-)

drmosza # e-mail 2018.08.17. 07:29

A fórumon van moderátor? :)

Szomorú örökös #   2018.08.17. 06:12

jani40

Az üzletvezető tájékoztatott, hogy a dinnyét nem vehetem meg, mivel nem tudják megmérni. Sérült e valamilyen vásárlói jogom, mit tehetek ?

Ugye csak viccelsz? Hogy mit tehetsz? Keress egy kisebbet! :-)