Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés

Krigi # e-mail 2017.10.10. 10:10

Szép napot!

09.08. napon már tettem fel kérdést a témával: hibás headsetről, amit a telefonomhoz volt csomagolva (más neves márkás).

09.15. napon átvevő helyen leadtam javításra vagy cserére telefon nélkül. Hiba: egyik headset hangszóró nem szólt és a vásárlástól hibás.
Onnan elvileg átvevő elküldte hivatalos szervizbe.

Azóta szerviz: még nem kapta meg a headsetem. Átvételin megjelenő munkalapszám alapján nincs és nem is volt a rendszerükben.
Átvevő: ők továbbították a szerviznek. Nyugi...

Emailre nem válaszol egyik hely sem. Telefonon utolérhetetlenek. Hétfőn letelik a javításra v. cserére alkalmazandó 30 nap.

A továbbiakban hová fordulhatok?

Krigi

laay # e-mail 2017.10.05. 10:43

Így utólag már nekem is világos, mit kellett volna másképp csinálni.
Egy számlám van, amin rajta van, hogy még nincs kiadva a termék, ennyi.
De mindig tanul az ember :)

nonolet # e-mail 2017.10.02. 23:05

Van róla papírod, hogy tartoznak vele?
Azon van szállítási HATÁRIDŐ?!

Ha van akkor tudsz lépni.
Ha nincs akkor nem igazán, mert mire föl?

-

Örülj ha megkapod, majd egyszer.
Hisz neki már ráér, ki van fizetve.

Előre kifizetni a teljes árat ezért is balgaság.
Max némi előleget...

laay # e-mail 2017.10.02. 22:59

Sziasztok!

Egy üzletben szerettünk volna egy terméket megvásárolni, de mivel csak kiállított darab volt belőle, ezért inkább úgy döntöttünk, hogy rendeltetünk belőle egy másik teljesen új példányt. Az eladók szerint 1-2 hét a szállítási idő. Ott helyben, akkor ki is fizettük, megkaptuk a számlát, stb. Ennek kb 6 hete és a termék azóta sem érkezett meg. Mivel a termék újszülötthöz kapcsolódik, és a szülés most már bármelyik nap bekövetkezhet, úgy döntöttünk visszakérjük az árat, és inkább máshol megvásároljuk. Az üzletben viszont azt az információt kaptuk, hogy az árat már nem tudják megfizetni, de most már tényleg csak 1-2 hét és megjön a cucc. Ez minket eléggé meglepett, mivel terméket nem kaptunk az ígért időponton belül, az ára viszont hetek óta náluk van. Azon kívül, hogy nem tartom korrektnek ezt a hozzáállást a bolt részéről, jogilag ez rendben van? ILyenkor mégis meddig kell várnunk a termékre?
Előre is köszi :)

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 19:59

A szervíz megallapitotta,hogy elere lett ejtve a tv ezert van az oldalan egy nagy utes...:D rengeteg az ellentmondas ,de jeleztuk ezt is a levelben.

drbjozsef # e-mail 2017.09.22. 19:40

Heni,

majd írd meg mire jutottatok.

Alapesetben igen, az első 6 hónapban nekik kell bizonyítani, hogy hibátlanul teljesítettek. Feltételezem, első körben az általad aláírt átvételi elismervény lesz ez. Ekkor hivatkozol arra, hogy nem bontottad ki előtte, erre elnézően mosolyognak - hát így jártál.
Ha a sérülésből következtethető, hogy nem rendeltetésszerű használat miatt következett be a hiba, akkor nehéz lesz bizonyítanod, hogy nem abból. Márpedig, ha az átvétel miatt a teljesítés megtörtént, utána az ilyen hiba már nem tartozik a szavatosságba.

Ha elfogadják (gyártó/békéltető/bíróság), hogy 2 perccel az átvétel után fényképezted le, és vélelmezhető, hogy így is kaptad, akkor azért van esélyed, hogy valaki (forgalmazó/szállító) kártalanít. Nem mondom, hogy lehetetlen, de nem lesz könnyű. Egy próbát mindenképpen megér.

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 19:34

Abban biztos lehet,mert nem hagyom annyiban! Màssal nem csinàljàk ezt meg! De ezentúl én is bontok.. Köszönöm a sok segítséget a level is elkészült,ha kell perelek.

nonolet # e-mail 2017.09.22. 19:26

Mond meg neki, hogy
szavatosság mindenre van,
ami
"nem szerződésszerűen lett teljesítve".

Márpedig te ÉP terméket rendeltél, leszállítva címedre.

Ehhez képest töröttet szállított.
Azaz él a szavatosság.

HA pedig úgy gondolja, hogy
ép terméket szállított, akkor
lesz szíves ezt bizonyítani...

Mivel
az első 6 hónapban ezt az ő feladatává teszi a törvény, mivel te pechjére "Fogyasztó" vagy.

Mégpedig tökös fogyasztó, aki a perig is elmegy, ha kell.

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 17:24

Köszönöm nonolet!Tesóm,aki jogi egyetemre jàr megerositette,amit írtàl....Màr írjuk a levelet. Kozben hivott az elado is ,aki allitja torott termekre nincs szavatossag...Meglàtjuk mi lesz ebből nem hagyon magam.

nonolet # e-mail 2017.09.22. 17:02

Kedves agyatlan kötözködő ...

Itt most a hibás teljesítés a téma.

Azaz

  • az eleve törött áru küldése

vagy

  • a szállítás közbeni sérülés, az átadásig

Mert

  • eddig terjed
  • az eladó felelősségi köre!!!!
  • a teljesítés során

Ezért IGEN!,
ha
fogyasztóként hat hónapon belül azt állítom,
szavatossági igény keretében,
hogy
a felmerült hiba oka "szállítási sérülés".

Akkor az eladó lesz kénytelen
hitelt érdemlően bizonyítani, hogy
"DE NEM AZ!" hanem az eladó rongálása....
(vagy szakszerűtlen használata)

-

Szerinted mást mond erről a törvény?

drbjozsef # e-mail 2017.09.22. 15:38

Mivel
nem igazán bizonyított perképesen,
hogy te rongáltad meg az árut.
Márpedig ezt kell bizonyítani
az első 6 hónapban ahhoz,
hogy ne kelljen helytállniuk.

Vagyis ha öthavonta a térdemen akkurátusan kettétöröm a tabletemet, mindig kapok egy újat? Kircsi.

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 15:32

Azt írtàk,a csomagolas serult volt,ami nem igaz ezt kepek igazoljak..ok is irtak emailben ,hogy jol latjak,hogy nem serult a doboz? A Samsung viszont marazt írta,hogy serult csomagolas volt ,DE ha nem lett volna az,akkor sem erdekli oket,MERT ők megàllapítottàk,hogy ez kibontas utan törött ossze...:D itt mar nem is a penzrol szól reszemrol az egesz,hanem az elvekről...Undorító.

drbjozsef # e-mail 2017.09.22. 15:26

A futárnak nem kötelessége megvárni, míg ellenőrzöd a csomagot. Ha nem teszi meg, akkor azt kell csinálni, hogy videót készíteni már az átvételtől, a bontatlan csomagról, és videó mellett bontani ki.

Így később is lehet bizonyítani, hogy a csomagban már hibás, vagy törött árut küldtek.

Máshogy ezt utólag nem fogod tudni bizonyítani.

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 15:02

Alàírtam,becsuktam az ajtót és bontottam aztan telefonalgattam.. Semmit nem akarnak elfogadni...A Samsung megàllapította,hogy ledobtàk ,ezért ők sem hajlandóak foglalkozni az üggyel...Szívesen kérnek àrajànlatot javításra,de ők ezt nem àlljàk! Viszont írtam ennek a fogyasztöóvédelmi alelnöknek is..Hàt azt mondta esélyem sincs....Most akkor nem értem màr..Tényleg még én fizessek plusszban ,hogy megjavítsák?

nonolet # e-mail 2017.09.22. 14:56

"Azzal jönnek,hogy a samsung megàllapitotta,h ledobtak bontas utan"

Ezt kéretik egy tőlük

  • FÜGGETLEN és AKKREDITÁLT labor

vagy

  • igazságügyi szakértő

véleményével bizonyítani.

HA ilyet nem adnak,
akkor az állításuk és samsungé se ér semmit...

Mivel
nem igazán bizonyított perképesen,
hogy te rongáltad meg az árut.

Márpedig ezt kell bizonyítani
az első 6 hónapban ahhoz,
hogy ne kelljen helytállniuk.

nonolet # e-mail 2017.09.22. 14:52

Az átvétel után mennyivel bontottad ki?
Ez a kérdés...

  • *-

Tértivevényes levélben...

  • "Fogyasztó"-nak minősülök
  • szavatossági (hibás teljesítési) igényem van
  • kérem, bizonyítsák hitelt érdemlően

hogy

  • a kézbesítéskor! MÉG ép volt az áru

vagy

  • javítsák/cseréljékki/fizessékvissza
  • 15 napos határidőn belül

Ezt írd meg nekik.

Ha erre javítják/cserélik/visszafizetik >> OKÉ.

Ha nem akkor,

  • tértivevény visszaérkezése
  • plusza 15 nap után
  • kezdd el behajtani pénzed...

Első lépés a behajtásra.
A fizetési meghagyás (FMH) kibocsátása a közjegyzőnél.
Amiben kéred az álatalad kifizetett összegeket

  • ár+szállítás
  • egyéb költségek (pl. posta)
  • FMH illetéke (3%)

Az FMH-ra

  • vagy fizetnek >> nyertél
  • vagy hallgatnak >> mehetsz a végrehajtóhoz,

aki majd behajtja az FMH-ban kért összeget

  • vagy ellentmondanak ...

ekkor dönthetsz, hogy perré váljon-e az ügy

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 14:44

Azzal jönnel,hogy a samsung megàllapitotta,h ledobtak bontas utan....de ki? Mert én nem ...

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 14:31

Bontas utan egybol jeleztem...kepekkel telefonnal stb...nem napok hetek teltek el...Sőt órak sem.

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 14:29

Kértem ,hogy àlljàk a javittatást...nem hajlandóak.Azt írtàk ők nem nyomozócég,nekik nem kell bizonyítani semmit...Akkor pereljek àllnak elébe..De majd a Samsung velemenyet is kikerik úgyis .

nonolet # e-mail 2017.09.22. 14:11

Persze, hogy nem javítják garanciában.
Miért is tennék?!
Hisz károkozás történt!

Nem is kell a garanciával foglalkozni!!!!
Az nem játszik az ügyben.

-

Az eladóval szemben SZAVATOSSÁGI ügyet kell indítani.
Szavatosság: az áru MÁR a teljesítéskor nem volt ép.

Azaz az eladótól

  • azért kell helytállást követelni,

mert

  • hibásan teljesítette!!!! a szerződést

Az, hogy

  • már elve töröttet küldött

vagy

  • út közben sérült meg az áru

mindegy, mert a kézbesítésig
az eladó felel az áru épségéért.

A probléma az, hogy

  • utólag már
  • nem igazán bizonyítható,
  • ki is törte össze

Az átvételkor ugyanis nem lett gond jelezve.
Csak jóval (napokkal/hetekkel?) később, ha jól értem.

Ami miatt nehézkes lesz azt bizonyítani,
hogy már eleve törötten érkezett meg...

A kibontásról meg gondolom nem készült videó.

Ki és mit és hogyan tud bizonyítani?
Ez a nagy kérdés.

-

Mert az biztos, hogy

1.
Nem garanciális ügy.
Mert a rongálódás nem az.

2.
Nem sima elállási ügy.
A rongálódás értéke nem az.
Ezért a javítás költsége levonandó az árból, ha eláll.
Kivéve, ha a vevő bizonyítja, hogy
"eleve törött volt már az átvételkor is".

3.
Nem sima szavatossági ügy.
Mert valakinek bizonyítani kell a rongálódás idejét.

  • ha az átvétel előtti >> az eladó költsége
  • ha az átvétel utáni >> a vevő költsége

Nos, ki bizonyít és mit?

Alapban a vevő lép fel szavatossági igénnyel.
Ő azonban "Fogyasztó" ebben az esetben.

Így a törvény erejénél fogva 6 hónapon belül
az eladónak KELL bizonyítania azt, hogy:
"Dehát a vevő rongált a meg!"

Ha ezt nem tudja bizonyítani, akkor helyt kell állnia.

-

Tehát...

  • jelents be szavatossági igényt (hibás teljesítést)

ÉS

  • kérd a díjtalan cserét/javítást

Ez esetben az eladó

  • vagy javít/cserél
  • vagy bizonyítja, hogy te rongáltad meg

Szavatossági igény esetén az nem elég kifogás, hogy törött.

Azt kell bizonyítania,
hogy
nálad tört össze és
nem még az átadás előtt
valahol-valamikor....

Mivel te "Fogyasztó"-ként lépsz fel.

-

Fogyasztó akkor vagy, ha magán! személyként vetted.
(azaz nem adószámra, számlával)

Heni1989 # e-mail 2017.09.22. 12:34

Na én kibontottam es egybol jeleztem nekik telefonon...kb 5perc telt el! Mondtàk ,küldjek kepeket stb...Ezt a valaszt kaptam ma! Kedves Henrietta! A 14 napos elállás természetesen van de nem törött termékre. Ennek tükrében a tanácsadója, rosszul értelmezi a 14 napos elállást. A Samsung a hivatalos állásfoglalásában leírta az esetet és ezt nem fogják garanciálisan javítani. Természetesen tudunk kérni árajánlatot, hogy mennyibe kerülne a javíttatás. Természetesen az Ön döntése. Részünkről mindent megtettünk, az Ön kezét fogva de ha egy hivatalos gyártócég elutasítja az RMA kérést arra hivatkozva, hogy a termék leesett, kibontás után sérült meg, úgy nekünk sem áll módunkban a terméket visszavásárolni, mivel egy törött készülékkel nem tudunk mit kezdeni. Üdvözlettel: Jaklics Ákos

nonolet # e-mail 2017.09.22. 10:50

Alapban NEM KELL KIVÁRNIA!!!!
Mert alapban az ő felelőssége
CSAK
a LÁTHATÓN ÉP külsejű csomag átadása.

Az más kérdés, hogy egyes feladók ÚGY szerződnek,
hogy

  • a futárcég futárja VÁRJA IS MEG a kibontást
  • az Ő !!! csomagjaik kézbesítésekor...

(pl ilyen az EMAG webboltja is)

Ebben az esetben (ha van szerződés rá)
mint pl. az EMAG csomagjai esetén kérheted,
hogy akkor várja is meg a futár a kibontást.

DE!! ettől még
alapesetben nem kell megvárnia,
mert
a várakozás alapban nem a feladata neki.

Andrea28 #   2017.09.22. 10:43

sok webshopos cég kifejezett kérése, hogy futár előtt bontsuk fel a csomagot és ha az sérült akkor jegyzőkönyvet kell íratni. Egyre többen hajlanak erre a megoldásra, még ha időbe is kerül akkor is ki kell várnia a futárnak a kicsomagolást, így egyértelművé válik a csomag sértetlensége.

nonolet # e-mail 2017.09.22. 10:27

"Nincs az a futár, aki kivárná (és nem is kötelessége ez), amíg a megrendelő a csomagolásból kibontja és megvizsgálja a terméket,"

1.
A futár azért felel, hogy a csomagolás láthatóan ép legyen.
Ha nem ép a csomagolás, akkor >> jegyzőkönyvet kell felvenni a csomag tartalmáról és azt már megvárja a futár.

2.
HA az ép csomagolás ellenére mégis sérült áru kerül elő.
Akkor azt mielőbb jelezni kell...
Ami alatt nyilván nem a "napok múlva" értendő.

sogi # e-mail 2017.09.22. 09:53

Köszönöm a segítséged!